تزریق ژل؛ بهترین روش برای کاهش میزان چین و چروک صورت

تزریق ژل؛ بهترین روش برای کاهش میزان چین و چروک صورت

بهترین روش برای کاهش میزان چین و چروک صورت استفاده از موادی است که به صورت طبیعی در ساختار پوست وجود دارند. تزریق ژل یکی از روش های رایج برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست است که از مواد طبیعی مانند اسید هیالورونیک ساخته شده است. این ماده که به صورت طبیعی در پوست صورت وجود دارد، مسئولیت حفظ رطوبت و طراوت پوست بدن را به عهده دارد.

زمانی که ژلی با این ساختار به پوست تزریق میشود، حجم پوست ناحیه مورد نظر افزایش مییابد. بعد از مدتی این ماده با مواد طبیعی که در ساختار پوست وجود دارد ادغام میشود و بافت پوست ترمیم شده و بهبود پیدا میکند.

البته در حال حاضر برای این عمل زیبایی و جوانسازی از انواع پرکننده ها(فیلرها) با ساختار متنوعی استفاده میگردد. که هیچ کدام به دلیل برخی از عوارض احتمالی که دارند، به اندازه این نوع ژل محبوبیت ندارند.

آیا تزریق ژل ماندگاری دائمی دارد؟

معمولا ژل هایی که برای تزریق استفاده میشوند در دو دسته دائمی و موقتی قرار داده میشوند. ژل های موقتی از موادی تشکیل شدهاند که ساختاری مشابه با مواد درونی پوست و بدن داشته و در نتیجه بعد از مدتی به راحتی جذب بدن پوست میشوند. در حالی که ژل های دائمی به دلیل ساختاری که دارند خیلی دیرتر جذب شده و معمولا مشکلات جدی را برای فرد ایجاد میکنند.

همین مسئله باعث میشود که بدن این ماده را به عنوان یک عامل خارجی و بیگانه شناسایی کند و در نتیجه به آن واکنش نشان دهد. بر همین اساس، بسیاری از پزشکان تزریق ژل دائمی را توصیه نمیکنند.

روش انجام تزریق ژل چگونه است ؟

هدف اصلی از تزریق ژل به قسمتهای مختلف بدن مانند لب، جبران حجم از دست رفته ناحیه مورد نظر است. چرا که با افزایش سن معمولا میزان کلاژن پوست کاهش پیدا میکند و پوست حالت خستگی و افتادگی پیدا میکند. برای این کار معمولا از سوزن نازکی استفاده میشود.

به طور معمول برای تزریق از بی حسی موضعی استفاده میگردد. اما بسته به شرایط بیمار و ناحیه ای که ژل باید به آن تزریق شود احتمالا شرایط بی حسی نیز تغییر پیدا میکند.

در چه موارد پزشکی میتوان از تزریق ژل استفاده کرد؟

به طور معمول از ژل و فیلرها برای کاهش اثرات پیری مانند چین و چروک استفاده میگردد.

اما این روزها از این روش برای سایر مواد زیبایی مثل ایجاد گونه، زیباتر شدن بینی و همچنین سایر قسمتهای بدن مانند دست، گردن و ... استفاده میشود.

تزریق ژل لب

لب یکی از قسمتهای صورت است که برای هر فردی خصوصا زنان از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی مواقع با افزایش سن و برخی مواقع به دلایل مادرزادی، حجم لب افراد آنچنان که مورد علاقه شان است، زیاد نیست. خوشبختانه برای حل این مسئله میتوان از تزریق ژل لب استفاده کرد که نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. بنابراین اگر میخواهید تزریق ژل لب طبیعی انجام دهید باید دکتری را انتخاب کنید که با روند انجام این کار و منطقه ای که تزریق باید انجام شود به خوبی آشنایی داشته باشد. اگر در این رابطه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، میتوانید از فیلم این عمل جوانسازی استفاده کنید که به وفور در کانالهای آپارات و یوتیوب وجود دارد استفاده کنید.

 مراقبت بعد از تزریق ژل لب

لب یکی از حساسترین قسمتهایی است که مراقبتهای خاصی را بعد از انجام تزریق به خود اختصاص داده است. با توجه به حجم خون رسانی که در لب انجام میشود معمولا کبودی بعد از تزریق ژل در لب رایج است. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام تزریق، سرعت خون رسانی را کم کرده تا کبودی احتمالی را کم کنید.

برای انجام این کار میتوانید از کیسه های یخ استفاده کنید که البته بعد از انجام تزریق باز هم باید انجام شود.

عوارض تزریق ژل به لب

به طور کلی عوارض خاصی بعد از این عمل جوانسازی وجود ندارد جز مواردی که فرد نکات مراقبتی لازم را رعایت نکرده است. بنابراین برخی از عوارض در این شرایط عبارت هستند از:

  • کبودی
  • تورم
  • خونریزی
  • درد
  • نامتقارن بودن لبها

تزریق ژل خط خنده

خط خنده یکی از چین و چروک هایی است که به مرور زمان در بسیاری از افراد صرف نظر از سنی که دارند ایجاد میشود. تزریق ژل برای خط خنده یکی از روش هایی است که برای افزایش زیبایی بسیاری از افراد، چه مردان و چه زنان انجام میدهند.

تزریق ژل لب

 تزریق ژل گونه

برای افزایش حجم گونه و افزایش زیبایی صورت، تزریق ژل گونه یکی از روش هایی است که استفاده میگردد. برای تزریق فیلر به گونه درست مانند تزریق در لب نیاز به تخصص زیادی است چرا که اگر در محل مناسبی انجام نشود علاوه بر عدم تقارن و مشکلات ظاهری فرد دچار مشکلات دیگری مانند عفونت نیز میشود.

تزریق ژل زیر چشم

کبودی و تیرگی زیر چشم و چین و چروکی که در ناحیه اطراف چشم ایجاد میشود از جمله رایج ترین علائم افزایش سن در افراد است. اگر شما هم به دلیل رژیم های لاغری چربی زیر چشم خود را از دست داده اید و از ظاهر کنونی زیر چشمتان رضایت ندارید، می توانید عمل تزریق ژل زیر چشم را امتحان کنید.

با تزریق فیلر به زیر چشم میتوانید فرآیند تولید کلاژن را تسریع کرده و بعد از مدتی نزدیک به ۲ هفته شاهد از بین رفتن گودی و تیرگی زیر چشمتان باشید.

تزریق ژل به بینی

آیا تا کنون اسم تزریق ژل به بینی را شنیده اید؟ آیا میدانید که برای از بین بردن قوز روی بینی میتوانید این عمل زیبایی را امتحان کنید؟ این عمل جوانسازی روی بینی یکی از عملهایی است که این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است چرا که بدون نیاز به تیغ جراحی میتوان ظاهری که مورد نظرتان است را به بینی داد البته به شرط آنکه پزشک به خوبی با ساختار بینی شما و آنچه که شما مد نظر دارید آشنایی داشته باشد و بداند که تزریق را به کدام ناحیه باید انجام دهد.

تزریق ژل در مرکز تخصصی دکتر مهدوی نیا

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهدوی نیا با بهترین مواد و بهترین متخصصین تزریق ژل در بهترین کلینیک تزریق ژل به ارائه خدمات می پردازد.

مطالب خواندنی