از کجا بدانیم بهترین روش کاشت مو برای ما کدام است؟

از کجا بدانیم بهترین روش کاشت مو برای ما کدام است؟

همان طور که می دانید روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که تفاوت این روش ها در برخی مزایا و معایب می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با روش های مختلف کاشت مو آشنا نماییم تا بهترین تصمیم را هنگام اقدام به عمل زیبایی بگیرید.

به چه نکاتی قبل از کاشت مو باید توجه بشود؟

افرادی که خواهان انجام اقدام زیبایی کاشت مو هستند، باید یک سری موارد و نکات را در نظر داشته باشند. از جمله ی این موارد می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  1. نکته ی بسیار مهم این است که فرد باید انتظارات منطقی و واقع بینانه ‌ای از نتایج کاشت داشته باشد. به عنوان مثال، این مورد باید در نظر گرفته شود که اگر موی سر فرد کم است، بعد از کاشت مو نباید انتظار موی پرپشت را داشته باشد و همچنین باید دانست که افرادی که موهای ضخیم تری دارند، با نتایج بهتری رو به رو خواهند شد.
  2. موهای ضخیم خاکستری رنگ و یا روشن، نسبت به موهای نازک و تیره تر، نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت.
  3. ممکن است حدود نه ماه یا بیشتر زمان ببرد تا مو در ناحیه ی اهدایی رشد کند.
  4. هزینه ی فرایند کاشت مو ممکن برای هر شخص بسته به شرایطی که دارد متفاوت باشد.
  5. در صورتی که آسیب یا تروما، علت ریزش مو در شما می باشد، کاشت مو به عنوان یک روش ترمیمی در نظر گرفته می‌ شود و به این ترتیب نمی توانید هزینه ی آن را به وسیله ی بیمه پرداخت نمایید.
  6. احتمال بروز عوارض بعد از کاشت در افراد سیگاری بیشتر است. اگر صد در صد قصد انجام این روش زیبایی را دارید، باید از چند هفته قبل از اقدام به کاشت مو، از استعمال سیگار و دخانیات خودداری نمایید.
  7. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد مصرف داروهایی که به قطع ریزش مو کمک می ‌کنند، بعد از کاشت ادامه پیدا کنند در این صورت با مشورت پزشک به مصرف آن ها ادامه دهید.
  8. توصیه می شود افراد تا زمان متوقف نشدن روند ریزش مو، داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید مصرف کنند تا روند ریزش تا حدی ثابت شود و بعد از آن تصمیم به انجام جراحی کاشت مو بگیرند.

چه افرادی نباید کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو معمولا در افراد با شرایط زیر توصیه نمی شود:

  1. خانم هایی که در بخش وسیعی از پوست سر دچار ریزش مو شده اند.
  2. افرادی که تراکم موی کافی و قابل قبول در ناحیه ی اهدایی ندارند.
  3. افرادی که بعد از آسیب های واردشده به سر یا اعمال جراحی، دچار اسکارهای کلوئیدی شده اند.
  4. افرادی که به دلیل داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند.

در چنین شرایطی، درمان های غیر جراحی مانند مصرف دارو یا استعمال پماد و کرم در نظر گرفته خواهد شد.

بهترین روش های کاشت مو کدام اند؟

خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام کاشت مو در دسترس است و پزشکان با توجه به بررسی ها و معایناتی که در جلسات مشاوره ی قبل از کاشت مو انجام می دهند، به این نتیجه می رسند که کدام روش با توجه به شرایط شما برایتان مناسب تر است و نتایج زیبایی و ایده آل تری را برایتان به همراه خواهد داشت. نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که تقریبا تمام روش های کاشت مو، با کمترین میزان تهاجم انجام می شوند و احتمال بروز عوارض در آن ها بسیار پایین است. ماهیت کلی روش ها مشابه هم است. به این صورت که با برداشت فولیکول های سالم از ناحیه ی اهدایی و پیوند آن ها در ناحیه ی گیرنده ی سر همراه است، اما تفاوت اصلی در روش و تکنیک برداشت گرافت ها می باشد.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو FUT ، برش نواری شکلی در قسمت پشت سر ایجاد می شود تا امکان برداشت فولیکول ها فراهم گردد، سپس این ناحیه بخیه زده می شود. در مرحله ی بعد، فولیکول ها زیر میکروسکوپ و با دقت بسیار بالا برداشته می شوند تا در قسمت های خالی سر یا همان ناحیه ی گیرنده، کاشته شوند. در پایان، سر پانسمان می شود تا از هر دو ناحیه ی اهدایی و گیرنده در طول سپری شدن دوره ی نقاهت محافظت به عمل آید. برش نواری ایجاد شده در پشت سر می تواند با تشکیل زخم و اسکار همراه باشد که البته توسط موهای باقی مانده پوشانده می شود و روش های درمانی متعددی برای از بین بردن این خط پس از اتمام فرایند کاشت مو در دسترس است.

معایب کاشت مو به روش FUT

  1. باقی ماندن جای زخم نواری در محل برداشت،
  2. تهاجمی بودن عمل کاشت مو و دوران نقاهت نشبتا طولانی،
  3. نیاز به مراقبت دقیق ‌تر به دلیل بزرگ ‌تر بودن جای زخم،
  4. ممنوع بودن انجام فعالیت‌ های ورزشی و فیزیکی سنگین تا حداقل دو ماه بعد از کاشت مو،
  5. عدم امکان انجام کاشت مو به روش FUT برای افرادی که پوست سر سفتی دارند.
  6. عدم امکان برداشت از گرافت‌های پایین گردن، موهای بدن یا موهای صورت.
  7. نامناسب بودن این روش برای ورزشکاران و کسانی که سابقه ی ایجاد زخم‌ های گوشتی دارند.

  از کجا بدانیم بهترین روش کاشت مو برای ما کدام است؟

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو FIT ، به معنای برداشت فولیکول های مو به صورت واحد واحد و مجزا است، بدین ترتیب که ابتدا هر واحد فولیکول با استفاده از ابزار مخصوصی به نام پانچ از ناحیه اهدایی برداشته می شود، سپس داخل محلول نگهداری می شود تا آماده ی پیوند شود. در مرحله ی بعد، پس از آماده سازی فولیکول ها، ناحیه ی گیرنده بی حس می شود و هر واحد فولیکول از طریق سوراخ های ریز ایجاد شده، کاشته خواهد شد. تعداد فولیکول های برداشت شده به میزان تراکم مو در ناحیه اهدایی بستگی دارد که در هر فردی متفاوت خواهد بود. مراحل انجام این روش به طور متوسط، پنج تا هفت ساعت به طول می انجامد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

مهم ترین مزیت کاشت مو به روش FIT این است که کم تهاجمی است و برداشت واحدی فولیکول ها با هیچ گونه جای زخم و بخیه ای همراه نمی باشد. و به همین خاطر، روند ترمیم و بهبودی نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

 

مطالب خواندنی