چطور وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

چطور وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

بیشتر از چیزی که فکرش را کنید به ماه‌های پرترافیک سفارت ایتالیا نزدیکیم، 2 ماه آخر تابستان

فصل مهاجرت دانشجویی و اخذ ویزاست و چه کشوری محبوب‌تر از ایتالیا؟ اگر پذیرش دانشگاهتان را گرفتید و زمان آن فرا رسیده که درخواست ویزا کنید، متاسفانه هفته یا ماه خوبی نخواهید داشت

پروسه و مراحل اخذ وقت سفارت ایتالیا آنلاین بسیار ساده و تماما شبیه به اخذ وقت از سفارت دیگر کشورهاست، با مراجعه به وبسایت کارگزاری سفارت ایتالیا در ایران (CKGS) می‌توانید اقدام به اخذ وقت کنید.

کار از کجا سخت می‌شود؟

کار از جایی سخت می‌شود که وقت‌ها دو هفته یک بار باز شده و به سرعت بسته و پر میشوند، در نتیجه بسیاری امکان اخذ وقت را پیدا نمیکنند، یا مدتی برای آنها طول می‌کشد که اگر عجله نداشته باشید این تاخیر قابل قبول و مدیریت است.

البته تفاوتی که سال جاری با سالهای گذشته دارد این است که قبلا باید منتظر ارسال کد میماندید

این کد گاها ارسال نمیشد یا بعد از گذشت مدت طولانی یا تلاش‌های مکرر ارسال که موجب تاخیر میشد اما امسال با ایجاد کپچا (captcha) بجای ارسال کد قسمت عمده این مشکل حل شده و به الطبع وضعیت ازدحام و ترافیک هم در کارگزاری این سفارت هم بهبود خواهد یافت.

نکته مثبتی که در خصوص سفارت ایتالیا وجود دارد این است که در هر حال دیر یا زود مشکل اخذ وقت شما حل خواهد شد و این ترافیک صرفا بخاطر این است که واقعا ازدحام وجود دارد که قابل رفع است، اما اما در سفارت کشوری مثل آلمان اوضاع کمی متفاوت است! ...

تا سال گذشته این کشور سیاست عدم وقت دهی و صدور ویزای نامحسوسی داشت و به همین خاطر گرفتن وقت سفارت آلمان تا همین چندی پیش تقریبا غیر ممکن بود، وقت‌ها 1 ساله و جوابدهی به پرونده‌ها خیلی دیر اتفاق می افتاد، اوضاع به قدری نامناسب شده بود که باعث شد خیلی‌ها بطور کل قید مهاجرت به آلمان را زده و به مقاصدی که اخذ ویزای آنها پروسه راحت تری داشته باشد فکرکنند.

یکی از این مقاصد فرانسه بود، اخذ وقت سفارت فرانسه در تهران نسبت به دیگر کشورهای اروپایی راحت‌تر بود و هنوز هم کارگزاری سازگاری خوبی با شهروندان ایرانی دارد.

وقت وک کانادا

برخلاف اروپا و دیگر کشورها که داخل خاک ایران دارای کنسول هستند، کانادا و آمریکا در ایران سفارت یا کارگزاری ندارند باید از یکی از کشورهای همسایه ایران مثل: ارمنستان، ترکیه، امارات و...غیره اقدام کرد.

اکثر ایرانیان برای دریافت ویزای کانادا و اخذ وقت vac کانادا استانبول اقدام میکنند، عده‌ای هم آنکارا را ترجیح می‌دهند این موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما در هر حال امکان وقت سفارت گرفتن برای این دو کشور در داخل ایران وجود ندارد!

پروسه صدور ویزای کانادا اگر نقصی پرونده نداشته باشید و چندین نکته کوچک را رعایت کنید اصولا موفق است اما باید بدانید که صدور ویزای کانادا پر ریسک‌تر از دیگر کشورهاست، در نتیجه نیاز به تحقیق و اقدام حساب شده تری دارد.

مطالب خواندنی