صفر تا صد راهنمای خرید پکیج دیواری مناسب

صفر تا صد راهنمای خرید پکیج دیواری مناسب

پکیج دیواری یک تکنولوژی جدید برای گرمایش خانه‌های مدرن است که فضای کمتری را نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایشی اشغال می‌کند. قبل از ورود پکیج به بازار، برای ایجاد گرما در خانه‌ها از موتورخانه استفاده می‌شد. یکی از معایب موتورخانه ها نیاز به فضای زیاد، هزینه نگهداری بالا، نیاز به تاسیسات و لوله کشی های طولانی بود. با ورود پکیج دیواری به بازار ایران، استفاده از سیستم‌های گرمایشی دیگر به دلایلی که در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت، به طور چشمگیری کاهش یافت. اگر قصد خرید پکیج دیواری با کیفیت و مقرون به صرفه را دارید، با ما همراه باشید تا کاملترین راهنمای خرید پکیج دیواری را به شما ارائه دهیم.

اطلاعات بیشتر: قیمت پکیج

پکیج چیست؟

ممکن است با تعاریف مختلف و پیچیده‌ای از پکیج دیواری رو به رو شده باشید، با این حال، این سیستم گرمایشی یک وسیله بی دردسر و خانگی است که علاوه بر ایجاد گرما در مکان‌های مختلف به عنوان آبگرمکن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته از سیستم‌های پیچیده و حجیم که فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کردند برای ایجاد گرما استفاده می‌شد. خوشبحتانه، پکیج دیواری که یک وسیله مکانیکی الکترونیکی مدرن است، بوسیله مشعلی کوچک، جایگزین سیستم‌های پیچیده قدیمی شده است. در واقع، شما بوسیله خرید پکیج دیواری با یک تیر دو نشان زده‌اید، زیرا همزمان یک ابگرمکن منحصر به فرد را به همراه یک سیستم گرمایشی، به خانه خود هدیه داده‌اید.

ایمنی بالا یکی دیگر از مزایایی است که پکیج دیواری به همراه دارد. این بدان معناست، شما می‌توانید بدون داشتن هیچ گونه ترس یا استرسی، با توجه به راهنمای خرید پکیج دیواری که ما در این مطلب به شما ارائه می‌دهیم، اقدام به تهیه آن کنید. به یاد داشته باشید، پکیج دیواری یک جایگزین عالی برای ابگرمکن‌های بزرگ و ایستاده است.

در بین انواع پکیج دیواری، نمونه فن دار آن با استاندارد‌های جهانی مطابقت دارد و مورد تایید سازندگان و خریداران در سر تا سر دنیا قرار گرفته است. این نمونه پکیج دیواری برای صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد گرمایش بیشتر، قابلیت ترکیب شدن با کولر گازی را دارد. یکی از الزاماتی که هنگام نصب پکیج دیواری باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از دودکش است. چرا که دودکش با خارج کردن دود ناشی از کارکرد پکیج و بهینه سازی هوای مصرفی مورد نیاز دستگاه، امنیت خانه شما را به طور کامل تضمین می‌کند.

پکیج چگونه کار می‌کند؟

یکی از مباحثی که در مقاله راهنمای خرید پکیج، لازم می‌دانیم به آن اشاره کنیم، نحوه عملکرد این دستگاه است. شاید دانستن اینکه پکیج چیست و چگونه کار می‌کند، موضوع خیلی مهمی به نظر نرسد، اما هنگامی که دستگاه نیاز به تعمیر پیدا کند، این اطلاعات اهمیت پیدا کرده و به کارتان میاید. خوب است بدانید، پکیج‌ها به دو نوع یک مبدله و دو مبدله تقسیم می‌شوند. پکیج تک مبدله، قادر خواهد بود با استفاده از یک مبدل آب گرم و گرمایش را برای خانه شما تولید کند. در طرف دیگر، پکیج دو مبدله همین وظیفه را بوسیله دو مبدل انجام می‌دهد.

اصول کار پکیج به چه صورت است؟

اصول کار پکیج‌ها خیلی پیچیده نیست، اما جا دارد به صورت مفصل به این موضوع پرداخته شود. اکثر افراد فکر می‌کنند محل عبور و نگهداری آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایشی در پکیج با یکدیگر تلاقی دارند، اما این موضوع به هیچ عنوان درست نیست. در پکیج‌های یک مبدله برای هر کدام از آب گرم مصرفی و آب گرم گرمایشی، دو راه جداگانه در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که مبدل برای خروج دو راه دارد، یکی از آنها مسیر خروج برای مدار گرمایشی و دیگری لوله‌ای است که برای خروج آب گرم مصرفی در نظر گرفته شده است.

چگونه آب گرم مصرفی در پکیج تولید می‌شود؟

حالت زمستان

در فصل زمستان باید پکیج را روی حالت زمستان بگذارید، چرا که عملکرد این دستگاه در دو فصل گرما و سرما متفاوت است. زمانی که پکیج در حالت زمستان قرار دارد، برای گرم شدن آب مصرفی ، ابتدا سوئیچ جریان آب آن فرمانی به برد سیستم می‌دهد. سپس آب گرم مصرفی طبق این فرمان برای لحظاتی متوقف می‌شود تا گرمایش آن توسط بار حرارتی دستگاه تامین شود. در طرف دیگر، آب سیستم گرمایشی متوقف شده و هیچ گونه چرخشی نخواهد داشت. در این هنگام، شعله با شدت بیشتری کار می‌کند تا بتواند همزمان آب مصرفی و گرمایشی را به خوبی گرم کند.

حالت تابستان

در حالت تابستانه پکیج، زمانی که آب مصرفی باز می‌شود سوئیچ جریان آب، فرمان روشن شدن مشعل را صادر می‌کند تا به آب گرم مصرفی حرارت وارد شده و به خوبی گرم شود. با بسته شدن آب مصرفی مشعل نیز خاموش خواهد شد. همچنین، در پکیج دو مبدله آب گرم گرمایشی در یک مبدل دیگر گرم می‌شود و این موضوع سبب رسوب گیری کمتر در پکیج می‌شود.

انواع پکیج کدام است؟

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مبحث راهنمای خرید پکیج وجود دارد، آشنایی با انواع مختلف آن است. جالب است بدانید، پکیج با توجه به موضوعات گوناگونی نظیر مکان قرار گیری، برند و سوختی که در آنها استفاده می‌شود به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود که در ادامه به صورت کامل به آنها می‌پردازیم.

انواع پکیج کدام است

انواع پکیج بر اساس مکان قرار گیری

پکیج‌های دیواری بر اساس مکان قرار گیری به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • پکیج دیواری : این نمونه پکیج روی دیوار قابل نصب است(بیشتر برای مکان‌هایی به کار می‌رود که فضای نسبتا کمی دارند).
  • پکیج زمینی : محل قرار گیری این نمونه پکیج روی زمین است(بهتر است برای مکان‌هایی که فضای نسبتا زیادی دارند استفاده شود).

راهنمای خرید پکیج بر اساس سوخت مصرفی

می‌دانید پکیج با چه انرژی کار میکند؟ پکیج‌ها بر اساس سوخت مصرفی به سه دسته متفاوت تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

  • پکیج گاز سوز
  • پکیج دو گانه سوز
  • پکیج برقی

پکیج گاز سوز زمینی چیست؟

پکیج گازسوز زمینی نسبت به انواع مختلف پکیج‌های موجود در بازار، دارای قدرت و ظرفیت بیشتری است. به طور معمول، از پکیج گاز سوز زمینی در خانه‌های ویلایی استفاده می‌شود و فشار کار آنها حداکثر تا سه بار در روز است، همچنین، بیشترین دمای آب گرم تولید شده توسط این دستگاه 60 درجه سانتیگراد است. اکثر این مدل پکیج‌ها دارای کویل مسی برای تامین آبگرم بهداشتی خانه‌ها هستند.

 اگر می‌خواهید بدانید برای خرید نمونه گازسوز پکیج چه مارکی خوبه، ما به شما پکیج گاز سوز زمینی ایران رادیاتور را پیشنهاد می‌کنیم.

اطلاعات بیشتر در خصوص پکیج گاز سوز زمینی ایران رادیاتور :

توان گرمایی : 35000 کیلو کالری/ ساعت

ظرفیت تامین آب : 14 لیتر / دقیقه

تعداد مبدل : دارای دو مبدل حرارتی

سیستم مشکل یاب الکترونیکی : ندارد

نوع سوخت مصرفی : گاز شهری

ارتفاع، عرض و عمق : 53.5- 126-89 سانتی متر

فن برای دودکش : دارد

وزن : 215 کیلوگرم

مزایای استفاده از پکیج گازسوز زمینی ایران رادیاتور چیست؟

  • دارای راندمان حرارتی بالایی است
  • دارای مخزن آبگرم استیل است
  • دارای مشعل اتمسفریک است
  • دارای سیستم جرقه زن خودکار است
  • قیمت پکیج ایران رادیاتور نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار مقرون به صرفه تر است.

پکیج گاز سوز دیواری چیست؟

در قسمت قبلی به شما راهنمای خرید پکیج گاز سوز زمینی را ارائه دادیم، اکنون، می‌خواهیم به بررسی نمونه دیواری این محصول بپردازیم. پکیج دیواری گاز سوز از قابلیت‌های برجسته زیادی برخوردار است، برای مثال این دستگاه دارای برنامه ریزی خودکار است. شما بوسیله این سیستم برنامه ریزی خودکار قادر هستید بر اساس زمان حضور ساکنین، ساعت سرد و گرم روز و... در مصرف انرژِی صرفه جویی کنید.

پکیج دیواری

اگر می‌خواهید بدانید برای خرید نمونه گازسوز پکیج چه مارکی خوبه، ما به شما پکیج دیواری ایران رادیاتور یا بوتان را پیشنهاد می‌کنیم.

مزایای استفاده پکیج دیواری ایران رادیاتور یا بوتان چیست؟

اگر بخواهیم انواع برند پکیج در ایران را بررسی کنیم، بدون شک با دو نمونه ایران رادیاتور و بوتان که از بهترین و مناسبترین پکیج دیواری موجود در بازار ایران هستند، رو به رو می‌شویم. در این قسمت، با برخی از مزایای دو پکیج دیواری گازی معروف در ایران آشنا می‌شویم.

  • فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.
  • پکیج در دسترس شما است و می‌توانید به راحتی آن را کنترل کنید.
  • به دلیل وجود سنسورهای آب گرم مصرفی ایمنی بسیار بالایی دارند.
  • صرفه جویی در مصرف و هزینه سوخت گاز به دلیل داشتن راندمان احتراق و تبادل حرارت نسبتا زیاد.
  • کم صداترین پکیج ایرانی که در بازار موجود است.
  • می‌توانید دما را به میزان دلخواه در پکیج دیواری رادیاتور و بوتان تنظیم کنید.
  • نصب، راه اندازی، تعمیر، سرویس و نگهداری از این مدل پکیج بسیار ساده و آسان است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید عبارت کدام را ترجیح می دهید پکیج ایران رادیاتور یا بوتان را در گوگل سرچ کرده و نتیجه را ببینید

پکیج دو گانه سوز زمینی چیست؟

جای نگرانی نیست اگر به گاز شهری دسترسی ندارید، زیرا پکیج دو گانه سوز زمینی برای این نوع مناطق بسیار مناسب و به صرفه است. در پکیج زمینی دو گانه سوز به دلیل وجود مشعل، امکان استفاده از هر دو گاز شهری و سوخت گازوئیل وجود دارد. این پکیج نیز همانند نمونه‌های زمینی دیگر، قابلیت استفاده از آبگرم مصرفی و گرمایشی را به طور همزمان دارد.

 مدل دو گانه سوز زمینی در روستاها و ویلاها کاربرد دارد، همچنین، می‌توانید از آنها برای تامین گرمایش استخرها، بانک‌ها و ساختمان‌های اداری نیز استفاده کنید.

مزایای استفاده از پکیج زمینی دو گانه سوز چیست؟

  • این نمونه پکیج، ایمنی تضمین شده و بسیار بالایی دارد.
  • مصرف سوخت آن نسبت به موتورخانه‌ها و انواع دیگر پکیج مقرون به صرفه تر است.
  • از بهترین ویژگی‌های این پکیج، سازگاری با انواع سیستم‌های حرارتی ساختمانی است (از کف و فن گرفته تا کوئل)

پکیج برقی چیست؟

تا اینجا، با راهنمای خرید پکیج های گازی و دو گانه سوز آشنا شدید، اکنون می‌خواهیم به بررسی نمونه برقی این دستگاه بپردازیم. پکیج‌های برقی که یک نوع سیستم گرمایشی پر کاربرد هستند، معمولا به صورت دیواری یافت می‌شوند و برای تامین گرمایش مورد نیاز بجای سوخت گاز و... از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. پکیج برقی به دلیل استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی و درست نکردن الاینده‌های محیط زیستی، بدون هیچ محدودیتی، قابلیت استفاده شدن در هر مکانی را دارد. یکی از ویژگی‌های متفاوت نمونه برقی نسبت به نمونه‌های دیگر این است که این دستگاه هیچ گونه نیازی به نصب دودکش ندارد.

پکیج برقی مجهز به قطعات منحصر به فردی است که دارای هماهنگی بالا با یکدیگر هستند و در نتیجه ایمنی بیشتری را برای خانه شما به ارمغان می‌آورند.

مزایای پکیج برقی چیست؟

  • این دستگاه هیچ گونه نیازی به نصب دودکش ندارد.
  • پکیج برقی هیچ آلاینده زیست محیطی تولید نمی‌کند.
  • پکیج برقی بر خلاف تصور عموم، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است تا هر گونه خطر برق گرفتگی را کاهش دهد.
  • دستگاه دارای راندمان گرمایشی بالایی است، به طوری که حدود 90 درصد از انرژی وارد شده را به گرما تبدیل می‌کند.
  • سیستم پکیج برقی طوری طراحی شده است تا تنها در زمانی که آب گرم باز می‌شود شروع به کار کند.

انواع برند پکیج در ایران

برای خرید پکیج دیواری باید با انواع برندهای این محصول آشنا شوید و بدانید برای مکان مورد نظر شما پکیج چه مارکی خوبه. در قسمت‌های قبلی به طور مختصر با برندهای محبوب و معروف پکیج در ایران آشنا شدیم، در این قسمت می‌خواهیم تمامی برندهای مورد تایید استاندارد جهانی را نام برده و به صورت جداگانه هر یک از آنها را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید با قویترین و بزرگترین پکیج دیواری و زمینی آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن چیست؟

نحوه تهویه هوا

یکی از موضوعات مهم در مبحث راهنمای خرید پکیج، اگاهی بر تفاوت پکیج فن دار و بدون فن است. تفاوت اصلی دو پکیج فن دار و بدون فن در نحوه تهویه هوا توسط آنهاست. پکیج فن دار که به عنوان پکیج بدون دودکش نیز شناخته می‌شود، در فضاهایی که امکان نصب دودکش در آنها وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طرف دیگر، پکیج بدون فن برای خارج کردن دود ناشی از عملکرد دستگاه به دودکش احتیاج دارد.

قطر دودکش

 قطر دودکش در دو پکیج فن دار و بدون فن به ترتیب 3 متر و 15 سانتی متر است. توجه داشته باشید، در پکیج بدون فن دودکش‌ها باید به طور مستقیم در معرض هوای آزاد باشند.

محل نصب

اگر فضای کوچکی دارید به طوری که ابعاد پکیج برای شما مسئله مهمی است، ما به شما استفاده از پکیج فن دار را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از دلایل محبوبیت زیاد پکیج فن دار در بین خریداران ابعاد نسبتا کوچک آن است. در طرف دیگر، پکیج بدون فن نسبت به نمونه فن دار آن بزرگ تر و سنگین تر است و فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

برند ایران رادیاتور

قصد داریم تا در مقاله راهنمای خرید پکیج، به شما یکی از برترین برندهای سازنده این دستگاه را معرفی کنیم. ایران رادیاتور یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده انواع شوفاژ، پکیج دیواری، کولرهای گازی و... است. در اینجا می‌توانید انواع مختلف پکیج‌های ایران رادیاتور را مشاهده کنید.

  • پکیج سری L
  • پکیج سری M
  • پکیج سری K
  • پکیج سری ECO
  • پکیج زمینی سری Z

مزایای پکیج ایران رادیاتور

اولین مزیتی که پکیج ایران رادیاتور به همراه دارد قابلیت دسترسی آسان است، همچنین، این دستگاه ایمنی خانه شما را تضمین کرده و هیچ گونه خطری برای فضای مورد نظر شما بوجود نمی‌آورد. شما می‌توانید دمای محصول ایران رادیاتور را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

معایب پکیج ایران رادیاتور

یکی از معایبی که پکیج ایران رادیاتور به همراه دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که نمی‌توانید از این دستگاه در فضاهایی با مساحت بیش از 300 متر استفاده کنید. همچنین، محصول ایران رادیاتور عمر کمتری نسبت به مابقی موتورخانه ها دارد.

قیمت پکیج ایران رادیاتور

قیمت پکیج جدا از برند تولید کننده آن وابسته به عوامل مهم دیگری است. نمایندگی ایران رادیاتور دارای طیف گسترده‌ای از پکیج‌های دیواری متناسب با عملکرد، سلیقه و مساحت واحد مورد نظر شماست که همه این موارد تعیین کننده قیمت انواع پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور هستند. توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید، نیازهای خود را در نظر گرفته و با توجه به آنها پکیج مناسب خود را تهیه کنید.

برند بوتان

بوتان یکی از بزرگترین گروه‌های صنعتی تولید کننده پکیج دیواری است. خوب است بدانید، بوتان اولین تولید کننده پکیج دیواری در کل ایران است. در این قسمت، می‌توانید انواع مختلف پکیج‌های بوتان را مشاهده کنید.

  • پکیج بیتا
  • پکیج پرلا
  • پکیج پرلا پرو
  • پکیج سری پارما
  • پکیج پاویا
  • پکیج ورونا

مزایای پکیج بوتان

اولین مزیتی که پکیج بوتان به همراه دارد قابلیت نصب سریع و آسان است، همچنین، بوتان همانند ایران رادیاتور ایمنی خانه شما را تضمین کرده و هیچ گونه خطری برای فضای مورد نظر شما بوجود نمی‌آورد. پکیج بوتان با طراحی پیشرفته هیچگونه فضای مفیدی را در مکان مورد نظر شما اشغال نمی‌کند.

لازم به ذکر است، بوتان تولید کننده کم صداترین پکیج موجود در بازار است، به گونه‌ای که بعد از نصب این دستگاه به سختی متوجه وجود آن از طریق صدا می‌شوید. این دستگاه راندمان بالایی دارد که مصرف آن را بهینه می‌کند.  پکیج بوتان به سیستم کنترل فشار آب مدار گرمایش، سیستم ضد گیرپاچ پمپ و سیستم امنیتی ضد یخ زدگی مجهز است.

معایب پکیج بوتان

یکی از معایبی که پکیج بوتان به همراه دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که نمی‌توانید از این دستگاه در فضاهایی با مساحت بسیار بالا استفاده کنید. همچنین، محصول بوتان عمر کمتری نسبت به بقیه سیستم‌های گرمایشی دارد. البته لازم به ذکر است، در نمونه‌های پیشرفته این دستگاه، فناوری‌های به کار رفته سبب افزایش طول عمر آن شده‌اند. از پکیج دیواری بوتان به دلیل ابریزی نباید در فضاهایی مثل آشپزخانه استفاده شود.

قیمت پکیج بوتان

قیمت پکیج جدا از برند تولید کننده آن وابسته به عوامل مهم دیگری است. نوع آنالوگ و دیجیتالی بودن پکیج بوتان از ملاک‌های مهم و تاثیرگذار در قیمت این محصول است.

چگونه ظرفیت پکیج را بر اساس متراژ انتخاب کنیم؟

یکی از موضوعاتی که لازم دانستیم در مقاله راهنمای خرید پکیج به آن اشاره کنیم، خرید این محصول با توجه به متراژ محیط مورد نظر شماست. در اینجا می‌توانید مشاهده کنید که چه نوع از پکیج مناسب چه متراژی است.

  • پکیج مناسب برای آپارتمان 150 متری : برای انتخاب پکیج مناسب برای آپارتمان 120 متری به بالا، باید مواردی همچون سردسیر یا گرمسیر بودن محیط، میزان آب، تعداد رادیاتورها و میزان برق و گاز مصرفی را در نظر داشته باشید. به طور کلی، پکیج مناسب برای آپارتمان 120 متری، پکیجی با ظرفیت حداقل 24000 و حداکثر 28000 است.
  • پکیج مناسب برای آپارتمان 60 متری به بالا : برای انتخاب پکیج مناسب برای آپارتمان 80 و 60 متری در مرحله اول باید به سردسیر یا گرمسیر بودن محیط توجه کنیم. پکیجی که در مناطق سردسیر استفاده می‌شود باید ظرفیت بیشتری نسبت به پکیجی که در مناطق گرمسیر استفاده می‌شود، داشته باشد. پکیج مناسب اپارتمان 80 متری، در مناطق سردسیر 22000 و در مناطق گرمسیر 20000 است.
  • پکیج مناسب برای آپارتمان 90 متری : پکیج مناسب آپارتمان 90 متری نیز مانند پکیج مناسب برای آپارتمان 60 متری است و می‌توانید با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به شما کاملترین راهنمای خرید پکیج را ارائه دهیم. بدون شک اگر این محتوا را به صورت کامل مطالعه کرده باشید، می‌توانید بهتر و هوشمندانه تر برای تهیه پکیج مناسب خود اقدام نمایید.

اگر شما به دنبال محصولی با کیفیت و با طول عمر بالا هستید، همین الان می‌توانید با سر زدن به وبسایت سماسازان نسبت به خرید پکیج‌های بوتان، ایران رادیاتور و ... اقدام کنید. از این که ما را تا اینجای مقاله همراهی کردید، سپاسگزاریم.

مطالب خواندنی