چند قدم مهم قبل از خرید بهترین شیرآلات ساختمانی!

چند قدم مهم قبل از خرید بهترین شیرآلات ساختمانی!

ممکن است در دنیای پرسرعت و شلوغ امروز حوصله سر و کله زدن با انواع راهنمای خرید را نداشته باشید. اما زمانی که نوبت به خرید کالاهای غیر مصرفی می رسد که قرار است تا مدت ها همراه شما باشند و قیمت چندان پایینی هم ندارند، بهتر است از یک چک لیست یا راهنما کمک بگیرید. شیرآلات ساختمانی یکی از کالاهایی است که خرید آن باید با در نظر گرفتن نکات فنی و غیر فنی انجام شود. پس یک راهنمای خرید شیرآلات می تواند برای شما راهگشا باشد. در این مقاله نکاتی مانند بررسی قیمت شیرآلات، مقایسه انواع شیرآلات ساختمانی، سایز کارتریج و جنس شیرآلات بهداشتی و در نهایت امکان خرید اینترنتی شیرآلات به صورت مستقیم از تولید کننده بررسی شده است.

بررسی قیمت شیرآلات و تطبیق آن با بودجه در نظر گرفته شده

همانطور که احتمالاً تجربه کرده اید، تنوع بسیار وسیعی از شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در بازار به چشم می خورد. حتی اگر فقط به یکی دو مغازه لوازم بهداشتی سر بزنید هم این تنوع شما را سردر گم می کند. اما چطور می شود حداقل بودجه ای برای خرید شیرآلات استاندارد تعیین کرد؟ (که پایین تر از آن احتمالاً وارد لیگ محصولات غیر استاندارد می شوید.) یک برند خوشنام با شیرآلات استاندارد و با کیفیت را در نظر بگیرید. قیمت شیرآلات ساختمانی این برند را بررسی و حداقل قیمت شیرآلات ارزان را تعیین کنید. بودجه خود را پایین تر از این میزان نیاورید. حتی اگر نیاز است مدت زمان بیشتری صبر کنید تا بودجه شما به این حداقل برسد. سپس از میان شیرآلات استاندارد و دارای گارانتی و ضمانت پس از فروش موجود در این دامنه قیمتی انتخاب خود را، با توجه به فاکتورهایی که در ادامه می آید، نهایی کنید.

دامنه قیمت شیرآلات از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات قابل تشخیص نیست. بر خلاف باور عمومی، شیرآلات سبک نیز ممکن است با کیفیت باشند. وزن شیرآلات نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

مقایسه انواع شیرآلات ساختمانی

در این بخش انواع شیرآلات ساختمانی به صورت اجمالی بررسی شده است. در زمان خرید شیرآلات بهتر است با این تنوع و کاربرد هر یک آشنا باشید تا شیرآلات بهداشتی مناسب با نیاز خود را ساده تر انتخاب کنید.

انواع شیرآلات کلاسیک دارای دو دستگیره پیچی هستند که یکی مخصوص آب گرم و دیگری مخصوص آب سرد است و تنظیم دما و فشار آب توسط هر دو دستگیره به صورت همزمان انجام می شود.

انواع شیرآلات اهرمی فقط یه دستگیره اهرمی دارند که کاربران با حرکت دادن آن به سمت بالا و پایین، جریان آب را وصل و قطع می‌نمایند و با حرکت دادن این دستگیره به سمت چپ و راست دمای آب را تنظیم میکنند. انواع شیر اهرمی از نظر قیمت و طرح و رنگ تنوع بیشتری نسبت به شیرآلات کلاسیک دارند.

انواع شیرآلات پدالی یکی از قدیمی ترین مکانیزم های مکانیکی شیرالات ساختمانی را دارد. احتمالاً این نوع شیرآلات را از قدیم در قطارهای بین شهری ایران دیده باشید. جریان آب در شیرآلات بهداشتی پدالی به واسطه یک پدال پایی کنترل می شود که بر روی زمین قرار دارد. با فشار دادن این پدال جریان آب برقرار و با برداشتن پا از روی پدال جریان آب قطع می شود.

شیرآلات هوشمند به انواع دیجیتال و هوشمند دسته بندی می شود. همانطور که مشخص است شیرآلات دیجیتال دارای یک صفحه نمایش دیجیتال است که اطلاعاتی مانند دمای آب در آن نمایش داده می شود. کاربران می توانند دمای آب مورد نظر خود را در قالب پروفایل شخصی در سیستم این نوع شیرآلات بهداشتی ذخیره کنند و با فشار یک دکمه این تنظیمات را فعال کنند. علاوه بر این، شیرآلات دیجیتال را می توان به واسطه اپ های روی گوشی های هوشمند نیز کنترل کرد.

شیرآلات دیجیتال، انواع شیرآلات ساختمانی هوشمند

انواع شیرآلات لمسی با تماس ساعد و یا پشت دست به علمک شیرآلات و یا بخش معینی از تنه شیرآلات کار می کنند. شیرآلات بهداشتی لمسی برای نصب در آشپزخانه بسیار مناسب است؛ چراکه زمانی که کف دست چرب و یا آغشته به مواد غذایی است می توانید بدون کثیف کردن شیر ظرفشویی آن را با تماس بخش تمیزی از دست خود باز کنید.

انواع شیرآلات ترموستاتیک دارای یک ترموستات هستند که اجازه بالاتر رفتن دمای آب از حد معین، که توسط کاربر تعین شده است، را نمی دهد. این نوع شیرآلات برای جلوگیری از سوختگی به دلیل درجه حرارت بالای آب مناسب است و کاربرد بسیاری در حمام دارد. به طور خاص اگر در منزل کودک خردسال و یا افراد سالخورده دارید شیرآلات بهداشتی ترموستاتیک می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته که قیمت این نوع شیرآلات بالاتر از انواع اهرمی بدون ترموستات است.

شیرآلات چشمی از بهداشتی ترین انواع شیرآلات است که بدون نیاز به تماس دست جریان آب را قطع و وصل می کند. این نوع شیرآلات در سرویس های بهداشتی عمومی کاربردی زیادی دارد و به واسطه سنسور مادون قرمز وجود هر نوع مانع مانند دست را در جلوی شیر تشخیص می دهد و جریان آب را برقرار می کند. با کنار کشیدن دست و یا گذشتن مدت زمان کوتاهی آب به صورت خودکار بسته می شود.

سایز کارتریج شیرآلات بهداشتی

سایز کارتریج یکی از نکاتی است که افراد کمتری در زمان خرید شیرآلات آن را در نظر می گیرند. کارتریج در واقع همان مغزی شیر اهرمی است که نقش قلب شیرآلات اهرمی را بازی می کند. هر چه قطر کارتریج بزرگ تر باشد، شیرآلات نیز ابعاد بزرگتری دارد و هرچه قطر کارتریج کوچک تر باشد، شیرآلات نیز ابعاد کوچک تری دارد. رایج ترین کارتریج ها در ایران انواع 35 و40 است. بعضی شیرآلات کم مصرف دارای کارتریج 25 نیز طراحی و تولید شده اند که در صورت داشتن پرلاتور یا آبفشان مناسب هیچ نگرانی ای بابت فشار آب خروجی آن ها وجود نخواهد داشت. به صورت کلی کارتریج 35 مناسب ترین نوع کارتریج است؛ چرا که هم در مصرف بهینه آب موثر است و هم در مناطق با آب کم فشار قابل استفاده است.

یک کارتریج یا مغزی شیر اهرمی

جنس شیرآلات ساختمانی

جنس استاندارد شیرآلات مهم ترین عامل تعیین کیفیت آن است. بهترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات، از نظر قیمت و کیفیت، شمش برنج استاندارد است. شمش برنج استاندارد باید 58 تا 60% مس، زیر 2.5% سرب و حدود 38% روی داشته باشد و مقداری ناخالصی که اجتناب ناپذیر است. در زمان تولید شیرآلات بهداشتی بهتر است آنالیز شمش برنج در مراحل مختلف از مرحله شمش ریزی تا ریخته گری انجام شود تا از کیفیت و درصد عناصر موجود در آن اطمینان حاصل شود. این کار در کارخانه به وسیله دستگاهی به نام کوانتومتر انجام می شود که با ایجاد جرقه بر روی فلز در محیط گاز بی اثر آرگون، طیف حاصل از بخارات شمش برنج را آنالیز می کند. متاسفانه در زمان خرید شیرآلات سنجش دقیق ماده اولیه امکاپذیر نیست. اما حتما در مورد آن از فروشنده سوال کنید یا از اطلاعات آشنایان خود در این زمینه بهره ببرید.

فایده مرور یک راهنمای خرید شیرآلات ساختمانی

همانطور که بررسی شد خرید شیرآلات ساختمانی بدون یک راهنمای خرید شیرآلات ممکن است کمی دردسر ساز و پرریسک باشد. شیرآلات بهداشتی قرار است برای مدت طولانی همراه شما باشد و در صورت بی کیفیت بودن یا انتخاب اشتباه باعث کلافگی خواهد شد. از آنجا که فاکتورهاب مختلفی در انتخاب شیر آب مناسب نقش دارند و ممکن است برخی از آن ها فراموش شوند مرور یک راهنمای خرید شیرآلات ساختمانی خالی از فایده نیست.

یک راهنمای خرید شیرآلات با فراهم آوردن چک لیستی از نکات مهم برای انتخاب شیرآلات استاندارد و با کیفیت، فرایند خرید را ساده می کند. علاوه بر قیمت شیرآلات، نوع آبکاری، زیبایی، دوام و جنس شیرآلات، عواملی مانند گارانتی شیرآلات و کاربرد شیرآلات مورد نظر نیز در تصمیم گیری تأثیرگذار است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسرهای نصب را کاهش دهد.

آیا امکان خرید اینترنتی شیرآلات از تولیدکننده وجود دارد؟

بعد از مطالعه راهنمای خرید شیرآلات ساختمانی و بررسی قیمت شیرآلات، مقایسه انواع شیرآلات ساختمانی، سایز کارتریج و جنس شیرآلات بهداشتی نوبت به خرید شیرآلات می رسد. بعضی از تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در ایران بر روی وبسایت رسمی خود امکان خرید اینترنتی شیرآلات را فراهم آورده اند. یکی از این تولیدکنندگان قدیمی شیرآلات کاویان (/https://www.kavianhamafza.com) نام دارد که فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان  را از سال 93 راه اندازی کرده است. البته فرهنگ خرید آنلاین شیرآلات شاید هنوز چندان محبوب نباشد چرا که افراد ترجیح می دهند شیرآلات ساختمانی مورد نظر خود را از نزدیک مشاهده کنند. اما به حال مرجعی جهت مقایسه قیمت شیرآلات ساختمانی، بررسی مدل ها و دریافت لیست قیمت از تولید کننده و ارتباط مستقیم با او فراهم آورده است.

 

مطالب خواندنی