مهاجرت به کانادا در مقطع دکترا

مهاجرت به کانادا در مقطع دکترا

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای مقطع دکترا

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. این کشور خود را به‌عنوان فراگیر و از نظر فرهنگی متنوع عرضه می‌کند که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. استانداردهای سطح بالای آموزشی، کیفیت آموزش و منابع گسترده آن را به یکی از بهترین مکان های جهان برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. یکی از مزایای عمده مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیلات پس از متوسطه این است که می توانید همزمان در کانادا کار و تحصیل کنید. اگر به دنبال یک تجربه بین فرهنگی هستید، قطعا آن را در کانادا خواهید یافت. کانادا به دلیل مدارک تحصیلی عالی خود در سطح جهانی شناخته شده است که یکی از دلایلی است که سالانه بیش از 600 هزار دانشجوی بین المللی به آنجا می روند. همچنین برخی از کمترین هزینه های تحصیل را در بین کشورهای انگلیسی زبان دارد و آن را به یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه تبدیل می کند. با بیش از 100 دانشگاه و کالج و بیش از 15 هزار دوره دانشگاهی انتخاب های زیادی را به دانشجویان ارائه می دهد. انگلیسی زبان مادری اکثریت کانادایی ها و کبک تنها استان فرانسوی زبان است، برای تحصیل در کانادا نیازی به تسلط به هر دو زبان ندارید. اینکه آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به شرکت در آزمون زبان دارید یا نه بستگی به پیشینه تحصیلی شما دارد، از جمله اینکه در چه زبانی، چه زمانی و در کجا تحصیل کرده اید. آزمون زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجویان بالقوه بین المللی یک واقعیت است، اما اگر از قبل بدانید که آیا نیاز به شرکت در یک آزمون دارید و از نوع آزمون و محل برگزاری آن آگاه باشید، اخذ پذیرش و پس از آن سفر شما به کانادا کمی راحت تر خواهد بود. طبق اطلاعاتی که در وب سایت های موسسه ملک پور آمده است، متقاضیان برای هر مقطع نیاز هست سطح متفاوتی را از تسلط به زبان ارائه دهند همچنین ممکن است هر دانشگاه شرایط و آزمون خاصی را متقاضی درخواست می کند. . افرادی که می خواهند برای ادامه تحصیل به کانادا سفر کنند، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. متقاضیان می بایست که فرم درخواست تکمیل شده را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال کنند. پس از ارسال درخواست، متقاضی باید هزینه ویزای مربوطه را پرداخت کند.

 

زمانی که داوطلبان با موفقیت برای یک دانشگاه درخواست دادند و نامه پذیرش خود را دریافت کردند، باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. ویزای تحصیلی یک سند قانونی است که به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا در تمام مدت تحصیل به طور قانونی وارد کشور مورد نظر شوند. متقاضیان باید قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی، نامه پذیرش دانشگاه خود را به همراه سایر مدارک مهم و هزینه تحصیل به طور کامل یا جزئی ارسال کنند. طول دوره آنها نوع ویزای تحصیلی را که باید برای آن درخواست کنند تعیین می کند. دوره ای که کمتر از شش ماه باشد، واجد شرایط ویزای کوتاه مدت است و دوره ای که بیش از شش ماه طول بکشد، واجد شرایط ویزای طولانی مدت است پس با توجه به طول دوره دکتری که در کانادا 4 الی 6 سال است متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در این مقطع واجد شرایط اخذ ویزای بلند مدت جهت تحصیل می باشند. شما با اخذ ویزای دانشجویی کانادا می توانید به طور محدود کار کنید و به بازارهای کاری این کشور آشنایی پیدا نمایید و پس از اتمام تحصیل این شانس را دارید که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و از این طریق اقامت دائم کانادا را کسب کنید. از مهمترین نکاتی که می بایست در مورد ویزای تحصیلی کانادا مدنظر قرار داد می توان به:

 

زمان درخواست ویزای دانشجویی کانادا:

از می 2022، زمان تخمینی پردازش ویزای دانشجویی استاندارد 11 هفته است. دولت کانادا برای رفاه حال متقاضیان بین المللی امکان ارسال درخواست را به صورت آنلاین و از طریق Student Direct Stream (SDS) ممکن ساخته است. این مسیر بسیار سریع و کمتر از 1 ماه می باشد.

شرکت در مصاحبه ویزا:

مصاحبه ویزای کانادا اغلب آخرین مرحله فرآیند درخواست ویزای دانشجویی است. مصاحبه توسط نمایندگان اداره مهاجرت دولت کانادا برگزار می شود. منتظر سوالات مرتبط با رشته تحصیلی خود، نحوه حمایت از خود و دلایل انتخاب دانشگاه در کانادا باشید. در طول مصاحبه ویزا، افسران کنسولگری سوالاتی می پرسند و جزئیات / اسناد ارائه شده توسط متقاضیان را تأیید می کنند. بیشتر این سوالات مربوط به دسته ویزا و نوع برنامه ویزا است که متقاضیان درخواست داده اند. از مهمترین سوالات متداول مطرح شده در مصاحبه ویزای دانشجویی در سفارت/کنسولگری کانادا می توان به آیا قبلاً به کانادا رفته اید؟، چرا کانادا را انتخاب کردید؟، چرا آن کالج/دانشگاه خاص را انتخاب کردید؟، آیا برای کالج/دانشگاه دیگری درخواست داده اید؟، به کدام برنامه خواهید پیوست و چرا؟، چه کسی هزینه های شما را در کانادا تامین می کند؟، کجا در ایران تحصیل کردید؟، پدر/مادر شما چه کار می کند؟، آیا در کانادا اقوام یا دوستانی دارید؟ آیا قصد دارید در کانادا کار کنید؟، اشاره نمود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری می بایست ابتدا از یک موسسه یا دانشگاه معتبر پذیرش دریافت نمایید و پس از آن می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. در این مرحله می بایست از سفارت کانادا وقت بگیرید و مدارک خواسته شده را به همراه نامه پذیرش ارائه نمایید. در مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای مقطع دکترا می بایست در یک مصاحبه با افسر پرونده شرکت کنید همچنین می بایست مراحل انگشت نگاری و بیومتریک را انجام دهید و در نهایت بایستی منتظر نتیجه درخواست خود باشید. در زیر این مراحل به صورت لیست وار آورده شده است:

  • برای یکی از دانشگاه های کانادا اپلای کنید
  • قبل از ورود به کانادا، به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی کانادا، در وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اقدام کنید.
  • یک نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (دانشگاهی که توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده است) ارائه دهید.
  • مدارک خواسته شده را ارائه نمایید
  • در مصاحبه با افسر پرونده شرکت نمایید
  • برای بیومتریک و اثر انگشت اقدام کنید

 مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مراحل کسب بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

بورسیه های متنوعی برای مهاجرت به کانادا در جهت تحصیل در مقطع دکتری به متقاضیان بین المللی وجود دارد. بورسیه تحصیلی دکترا نوعی کمک مالی است که مقداری پول به یک دانشجو اعطا می کند تا به آنها کمک کند تا دکتری را تکمیل کنند. میزان هزینه ای که به عنوان بورس به دانشجویان دکتری می دهند متفاوت است برخی از دانشجویان موفق به بورسی کامل می شوند که کل هزینه های تحصیل و زندگی آن ها پرداخت می شود و برخی دیگر تنها تخفیف در شهریه دانشگاه شامل حال آن ها می شود. اولین جایی که باید به دنبال بورسیه دکتری (یا سایر بودجه های دکترا) باشید، باید دانشگاهی باشد که در آن تحصیل می کنید. اکثر دانشگاه های پژوهش فشرده بودجه ای در دسترس برای کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود دارند. دانشگاه ها همچنین در اعطای کمک های مالی دیگر از سوی دولت ها، موسسات خیریه یا کسب و کار مشارکت دارند. با توجه به نوع بورسیه مراحل کسب بورسیه تحصیلی کانادا متفاوت می باشد. در اغلب بورسیه های دانشگاهی در همان ابتدا متقاضی پس از تاییدیه استاد راهنما میزان بورسیه ای به وی تعلق می گیرد، را متوجه می شود و دیگر نیازی نیست در هر سال برای بورس درخواست دهد. برخی از بورسیه ها به صورت ترمی به دانشجویان اهدا می شود و متقاضیان می بایست در ابتدای هر ترم برای بورسیه درخواست دهند و برخی دیگر از بورسیه ها نیاز هست در همان ابتدا و در هنگام ثبت نام برای آن ها درخواست دهید. در زیر به برخی از بورسیه های دکتری در کانادا اشاره شده است:

نام بورسیه

میزان پوشش

بورسیه دانشگاه بریتیش کلمبیا (4 سال)

حداقل ۱۸,۲۰۰ دلار کانادا

بورسیه تحقیقات دکتری IDRC ( 3 الی 12 ماه)

حداکثر ۲,۰۰۰ دلار کانادا

بورسیه تحقیقاتی IDRC

حداقل ۴۰,۰۰۰ دلار کانادا

 

 

شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع دکترا

برای گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری نیاز هست که تاییدیه استاد راهنما یا سوپروایزر را دریافت نمایید. برای تحصیل در کانادا  در مقطع دکتری می بایست در ابتدا یک استاد راهنما پیدا کنید که شرایط پذیرش شما را داشته باشد. به طور معمول می توانید برای این امر سایت های دانشگاه های مختلف کانادا را بررسی کنید و اساتیدی که حوزه کاری و فعالیت آن ها با حوزه تز شما یکی است را پیدا کنید و برای ان ها ایمیل بزنید. از مهمترین شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع کانادا قطعا همین یکسان بودن حوزه کاری می باشد. داشتن مقالات پژوهش متعدد و سطح زبان بالا در اخذ پذیرش بسیار تاثیرگذار می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع دکترا همچنین نحوه اخذ بورسیه تحصیلی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

https://malekpourmie.net/

 گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا

 

 

 

مطالب خواندنی