10 پیشنهاد عالی برای خرید نهال هلو و شلیل که نمی توانید رد کنید

10 پیشنهاد عالی برای خرید نهال هلو و شلیل که نمی توانید رد کنید

 

حتماً می‌دانید که برای به بار نشستن میوه های هلو و شلیل، زحمت های زیادی کشیده می شود. از خرید نهال هلو و خرید نهال شلیلگرفته تا کاشت نهال ها، کوددهی، آبیاری و مراقبت از آنها، همگی حتی با کوچکترین جزئیات در این باردهی لذت بخش دخیل هستند؛ بنابراین اگر می خواهید وارد دنیای کاشت نهال میوه شوید و میوه های مرغوب برداشت کنید، باید بگوییم که راه درازی را در پیش دارید.

پس از آن که مکان مناسبی را برای باغتان در نظر گرفتید، نوبت به آن می‌رسد که بهترین نهال ها را از یک نهالستان معتبر و مجوزدار بخرید. البته ممکن است شما یک باغدار باشید و بخواهید باغ قدیمی خود را با نهال های جدیدتر و مقاوم تر به روز رسانی کنید؛ این یک اصطلاح است؛ یعنی علاوه بر اینکه از درختان قدیمی هلو و شلیل، میوه برداشت می کنید می توانید با کاشت نهال های جدید ارقام پربارتری را به باغ خود ببرید. این تنوع ارقام نهال به باربری درختان کمک زیادی می کند.

۱۰ تا از ارقام پر طرفدار و پر فروش نهال هلو و شلیل

 

۱- نهال هلو پاییزه

اولین گزینه برای خرید نهال هلو، ارقامی که میوه های آبدار و خوشمزه ای تولید می کند و رنگ آنها درخشان و جذاب است، ارقام نهال نهال هلو پاییزه هستند. چون این میوه ها مقاومت بالایی روی درخت دارند و در مدت باردهی، کمتر تحت تاثیر آب و هوا قرار می گیرند، نزد باغداران محبوب و پرطرفدار هستند. این درختان هلو حداکثر تا ۴ متر رشد می کنند.

عمر اقتصادی این نها حداکثر ۱۵ سال می باشد. یکی دیگر از دلایل دلایلی که شما را به خرید نهال هلو پاییزه تشویق می کند، مقاومت بالای آن در برابر آفت ها و بیماری های گیاهی است. با خرید نهال هلو پاییزه، همان باردهی را از درختان به دست می آورید که انتظارش را داشتید. پس بهتر است این نوع ارقام نهال هلو را از بهترین نهالستان کشور که در ادامه معرفی می‌کنیم تهیه کنید.

۲- نهال هلو آلبرتا

دومین و پرسودترین نهال های هلو برای خرید؛ نهال هلو آلبرتا است که میوه های خوشمزه تولید می کند و جزو نهال های پر بازده به شمار می رود. نهال هلو آلبرتا از ارقام وارداتی می باشد و در برابر سرما مقاوم است، بنابراین می توانید این نوع نهال را در باغ هایی بکاریدکه یخبندان زمستانه، سرمای بهاره و اقلیم سردسیر دارند. خاستگاه این نهال هلو، آلبرتا در آمریکا می باشد؛ شاید به همین دلیل است که با شرایط سردسیر سازگاری فوق العاده خوبی دارد. عمر اقتصادی نهال هلو آلبرتا تا 20 سال می باشد. می‌توانید در مناطقی بکارید که حداکثر ارتفاع از سطح دریا در آنجا 2000 متر است.

۳- نهال هلو حاج کاظمی

به عنوان سومین گزینه برای خرید نهال هلو پربازده می توانیم یک نوع رقم محبوب و پر فروش را به شما معرفی کنیم که به نام نهال هلو حاج کاظمی شناخته می شود. این نوع نهال ها دیررس هستند و میوه آنها در اواسط فصل تابستان به ثمر می نشیند. مهمترین مزیت خرید نهال هلو حاج کاظمی این است که برای همه مناطق مناسب است. از هر درخت هلوی بالغ می‌توانید ۴۵ کیلوگرم میوه باکیفیت برداشت کنید. نهال هلو حاج کاظمی خود بارور است، پس وقت دیگر نیازی به خرید رقم گرده افشان ندارید.

۴- نهال هلو قجیر قانات

خرید بهترین نهال شلیل شناسنامه دار

یکی از بهترین گزینه های خرید نهال هلو برای مناطق گرمسیری، کوهستانی و معتدل، نهال هلو قجیرقانات نام دارد. این نوع ارقام نهال هلو در واقع بومی کشور چین هستند، اما با شرایط برخی از مناطق ایران سازگاری خوبی دارند. این نوع درختان هلو تا حداکثر ۸ متر رشد می کنند؛ عمر اقتصادی درختان هلو تا ۱۵ سال است اما در این مدت باردهی قابل‌توجهی خواهند داشت. نهال هلو قجیرقانات در برابر آفت ها و بیماری های گیاهی تقریباً حساس است، پس باید مراقبت زیادی از آنها داشته باشید. از این نهال ها در هر هکتار می توانید در حدود ۸۰ تن هلوی مرغوب برداشت کنید. برای باغدارانی که به دنبال تولید میوه های گوشتی و آبدار هستند، خرید نهال هلو قجیرقانات، انتخاب خوبی است.

۵- نهال هلو دماوندی

یکی دیگر از بهترین نهال های هلو از نظر پر بازده بودن، نهال هلو دماوندی نام دارد. علیرغم اینکه حساسیت این نهال ها برای رطوبت سرما و بارندگی قابل توجه است، اما اگر به درستی از آنها مراقبت کنید قطعاً باردهی خوبی را برای شما خواهند داشت. نکته دیگر این است که نهال هلو دماوندی بیشتر با این هدف کاشته می شود که از محصول های برداشت شده در تولید میوه خشک استفاده شود. این یک مزیت بزرگ است، چون میزان تقاضا در بازار برای خرید میوه خشک بسیار زیاد بوده و باغدار می توانند از این طریق به سود خوبی برسد. عمر اقتصادی نهال هلو دماوندی حداکثر ۱۵ سال است، اما برخی عقیده دارند در مدت زمان ۵ تا ۷ سال می توانید بیشترین میوه را از درختان برداشت کنید.

۶- نهال شلیل سان گلد

یکی دیگر از بهترین گزینه های خرید نهال شلیل، نهال شلیل سان گلد است. این نوع نهال های شلیل، گرما را به خوبی تحمل می‌کنند و وقتی میوه روی درخت کاملاً رشد می کند، گوشتی و آبدار است و پوست آن به رنگ قرمز درخشان در می آید. این نوع نهال های شلیل، بومی آمریکا هستند و جزو نهال های پیوندی نیز محسوب می شوند.

عمر اقتصادی نهال شلیل سان گلد تا ۱۵ سال است و با تمام شرایط اقلیمی نسبتاً سازگاری دارد. از آنجایی که این نوع نهال های شلیل، مقاومت کمتری در برابر آفت ها و بیماری ها دارند، به مسئله سمپاشی و کوددهی باید دقت داشته باشید. در هر هکتار از این درختان بالغ، حدود ۷۰ تن شلیل مرغوب و باکیفیت برداشت می کنید. این نهال شلیل، خود بارور است.

۷- نهال شلیل شبرنگ

باغداران زیادی به دنبال خرید نهال شلیل شبرنگ هستند، چرا که ظاهر آن به مانند نور قرمزی در شب می درخشد و گوشته آبدار و خوشمزه ای دارد. نهال های شلیل شبرنگ از ارقام شلیل پیوندی هستند و ویژگی های خوبی را برای محصول دهی عالی ارائه می دهند. این نوع نهال های شلیل، زود بازده می باشند و عمر اقتصادی آنها تقریباً ۱۰ سال است. نهال شلیل شبرنگ نیز مانند ارقام نهال شلیل سان گلد، خود بارور بوده و نیاز به خرید ارقام گرده افشان ندارید.

۸- نهال شلیل شمس

وقتی صحبت از فهرست بهترین ارقام نهال شلیل در ایران به میان می‌آید، نمی توانیم از نام نهال شلیل شمس غافل شویم. این نوع نهال ها بومی کشور ایران هستند، رشد خوبی دارند، میوه های درخشان و درشت تولید می کنند و از همه مهمتر در برابر گرما و سرما مقاوم هستند. اگر بخواهید پربازده‌ترین نهال شلیل را بخرید، قطعاً همین نهال شلیل شمس در اولویت قرار می گیرد. این نهال ها از سال دوم پس از کاشت به باردهی می رسند. نکته ای که وجود دارد این است که به ازای هر ده اصله نهال شلیل شمس، باید یک اصل نهال گرده افشان بخرید و با فاصله مناسب بکارید.

۹- نهال شلیل مغان

نهال هلو و شلیل شناسنامه دار جهادکشاورزی

نهال شلیل مغان، یکی از انتخاب های پیش روی شما برای توسعه باغ هلو و شلیل است. این نوع ارقام نهال شلیل وارداتی هستند. شلیل هایی که روی درختان رشد می کنند طعم خوشمزه دارند و رنگ پوسته بیرونی آنها قرمز و درخشان است. عمر اقتصادی این درختان شلیل تا ۱۵ سال می رسد.

بهتر است در دوره بارداری و رشد نهال ها آنها را در برابر آفت ها و بیماری های گیاهی محافظت کنید. استفاده درست از قارچ کش ها، سمپاشی درست و کوددهی مناسب بهترین راهکار است. اگر میوه ها در شرایط استاندارد رشد کنند، در هر هکتار، حداکثر ۸۰ تن شلیل مرغوب خواهید کرد. این نوع ارقام نهال شلیل نیز خود بارور هستند.

۱۰- نهال شلیل انجیری

نهال شلیل انجیری در کنار خرید نهال هلو انجیری پرطرفدار است. باغداران زیادی به دنبال خرید هر دو نهال در کنار هم هستند. هلو انجیری، پوشش تیره تری دارد و کرک دار است؛ اما پوست شلیل انجیری، روشن است و هیچ پرزی روی آن وجود ندارد. برخی از ارقام نهال شلیل، پیوندی هستند. این نوع شلیل را هم می توانید در هر شرایط آب و هوایی از نظر ارتفاع از سطح دریا بکارید. نهال شلیل انجیری مانند نهال شلیل مغان، از ارقام خود بارور هستند و نیازی به خرید رقم گرده افشان ندارید.

قیمت روز نهال هلو و شلیل را از نهالستان پالیز بخواهید

نهالستان پالیز یک مرجع معتبر در زمینه خرید و فروش فروش ارقام باکیفیت انواع ارقام نهال میوه، انواع ارقام صادراتی نهال گردو و انواع ارقام پیوندی نهال بادام است که تجربه‌ای بیشتر از ۵۰ سال در این حوزه دارد. هر یک از ارقام نهال هلو و شلیل را که برای باغ خود در نظر دارید، میتوانید به صورت ثبت سفارش عمده از این نهالستان تهیه کنید. استعلام قیمت روز نهال هلو و شلیل، هر روز در ساعات کاری از طریق کارشناسان نهالستان پالیز امکان پذیر است. تمام نهال های ارائه شده، شناسنامه دار و مجوزدار هستند و با روش های استاندارد و اصولی برای باغداران ارسال می شوند.

برای خرید عمده نهال هلو و شلیل شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/  مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

مطالب خواندنی