زیباترین لباس استقلال

زیباترین لباس استقلال

در طول تاریخ لباس‌های بیشماری برای تیم استقلال، توسط برند‌های زیادی، طراحی و تولید شده. گاهی محصول نهایی بسیار زیبا و چشم نواز بوده و در مواردی هم چنگی به دل هوادار نزده.

تا اواسط دهه هشتاد شمسی اهمیت زیادی به بحث طراحی و زیبایی کیت‌ها داده نمیشد. اما به تدریج و با افزایش توجه‌ها به لباس استقلال، مسئولین باشگاه تصمیم گرفتند تا لباس‌های زیباتری رو برای تیم مهیا کنن.

در چند سال اخیر بخصوص شاهد این بودیم که در یک فصل سه یا چهار لباس رو بازیکنان پوشیدند و طرح‌های زیبایی رو در بین اونا دیدیم.

 

تامین کننده لباس‌های استقلال تا قبل از سال 1374 چندان برای ما مشخص نیست اما از بعد از اون رو در اینجا با هم می‌بینیم.

80-1374 به مدت شش فصل برند عقیلی

82-1380 به مدت دو فصل برند دایی

83-1382 به مدت یک فصل برند جورابان

84-1383 به مدت یک فصل برند عقیلی

85-1384 به مدت یک فصل برند آبی پوشان

87-1385 به مدت دو فصل برند مروج (مجید)

92-1387 به مدت پنج فصل برند آلشپورت

94-1392 به مدت دو فصل برند مروج یا (مجید)

95-1394 به مدت یک فصل برند 361 درجه

98-1395 به مدت سه فصل برند لینینگ

99-1398 به مدت یک فصل برند آلشپورت

01-1399 به مدت دو فصل برند مروج یا (مجید)

برند‌های عقیلی، آلشپورت و مروج هر کدوم تا کنون 6 سال تامین کننده البسه تیم بودند.

در مجموع برند مجید و بعد از اون آلشپورت زیباترین طرح‌ها رو برای استقلال کار کردند.

ده لباس برتر استقلال در تاریخ

در این مطلب قصد داریم 10 تا از زیباترین و قشنگترین لباس هایی که تا به امروز استقلال داشته رو با هم ببینیم. که با توجه به توضیحاتی که بالاتر دادیم اکثر اونا مربوط به سال‌های اخیر میشن.

لباس شماره 10 استقلال سال 1392

لباسی زیبا کار شده توسط آلشپورت که عمدتا به رنگ آبی و جزئیات کوچیک سفید و مشکی رو همراه داشت. اون سال یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های تاریخ استقلال رو شاهد بودیم که میتونست حتی ستاره سوم رو هم برای تیم بدست بیاره.

لباس شماره 9 استقلال سال 1387

باز هم برند آلشپورت یک لباس فوق العاده زیبا رو با جزئیاتی به جا با رنگ سفید خلق کرده بود که این اولین لباس دو ستاره استقلال هم به حساب می امد و از این جهت خیلی مورد توجه قرار گرفت. برند آلشپورت در قسمت مرکز لباس قرار می‌گرفت و پرچم ایران بصورت دایره هم روی اون قرار گرفته.

لباس شماره 8 استقلال سال 1388

لباسی که در نیم فصل اول اون سال برای تیم آماده شده بود ساده اما بسیار جذاب و زیبا بود. خطوط عرضی با فاصله‌های مساوی بیشتر از هر مورد دیگه‌ای جلب توجه میکرد. باز هم برند آلشپورت از پرچم ایران روی لباس استفاده کرده بود.

لباس شماره 7 استقلال سال 1399

برند مروج یا اونجور که در عامه خطاب میشه مجید، در دور جدید همکاری با استقلال طرح خوبی رو کار کرده بود و نکته جالب استفاده از طرح هایی روی لباس به شکل حرف ام انگلیسی بود که حرف اول برند مروج هست! ستاره‌های ریزی هم روی لباس کار شده بود که بنوعی برای انتقال حس کهکشانی بودن تیم بودند.

لباس شماره 6 استقلال سال 1400

در فصلی که استقلال بدون شکست قهرمان شد اکثر بازی‌های تیم با این لباس انجام شد. در حالی که مدل طراحی لباس الهام گرفته شده از طرح‌های برند پوما و استفاده از معماری‌های سنتی بود ولی باز هم طرح دلنشین و جذابی بود. این لباس شباهت زیادی به لباس ایتالیا سال 2020 رو داشت و این تنها انتقاد وارده بهش بود.

لباس شماره 5 استقلال سال 1386

آخرین لباسی از استقلال که با لوگو بدون ستاره بود همین طرح بود. طرح کلی خیلی جذاب و زیبا بود. برند تامین کننده طرح‌های گرافیکی از اسم خودش رو روی لباس کار کرده بود. رنگ هایی که استفاده شده بودن بسیار زیبا بودن و محصول نهایی چشم نواز بود. کج سلیقگی بزرگ اون سال استفاده از اسپانسر با ابعاد غیر قابل باور بود که البته حتی با در نظر گرفتن این مورد باز هم نمیشه از طرح عالی خود لباس گذشت.

لباس شماره 4 استقلال سال 1395

لباسی بسیار زیبا از برند لینینگ که طرح جالب و جذابش رو حتی اسپانسر‌های زیاد جلو لباس نتونستن بصورت کامل خراب کنن! یکی از خصوصیات جذاب این لباس استفاده از یک یقه حرفه‌ای و خیلی جذاب بود ک تا اون سال همچین موردی برای تیم استفاده نشده بود. استقلال با همین لباس در دبی پرسپولیس رو شکست داد و روز دلچسبی رو سپری کرد.

لباس شماره 3 استقلال سال 1398 آسیا

یک کیت بسیار زیبا که صرفا جهت شرکت در مسابقات آسیایی طراحی و استفاده شد. برای طراحی این پیراهن زیبا از نمای چندین بنای خاص و ویژه شهر‌های مختلف ایران استفاده شد. میدان آزادی، پل معلق اهواز، مقبره الشعرا تبریز و ..... به وضوح روی پیراهن مشخص هستند که طرح نهایی واقعا عالی بود.

لباس شماره 2 استقلال سال 1400 جام حذفی

یک پیراهن بسیار زیبا که ترکیبی از رنگ‌های آبی و طلایی بود و طرح کلی اون بنوعی کپی برداری شده از طراحی سال 2021 پوما بود. البته ابتکار هایی هم بکار رفته بود که باعث شده بود طرح نهایی خیلی جذاب‌تر بشه. ستاره‌های روی دست و طرح‌های روی سرشانه واقعا زیبا بودن و کار نهایی رو همه پسند و جذاب کرده بودند. استقلال با همین لباس در ضربات پنالتی پرسپولیس رو در جام حذفی شکست داد و برای هواداران تبدیل به یک لباس خاطره انگیز شد.

لباس شماره 1 استقلال سال 1400 دربی+لیگ

لباسی که ابتدا برای دربی 98 طراحی شده بود طرح اصلیش تا حدود زیادی برداشت شده از لباس سوم یونایتد 2022 بود اما استفاده از یک یقه خیلی خیلی زیبا و خاص و همچنین اسپانسر‌های تک رنگ به زیبایی‌های این کیت اضافه کرد. در کنار طرح بسیار زیبا نمیشه از این مطلب نگفت که استقلال، قهرمانی تاریخی و بدون شکست خودش رو در این فصل با این لباس بدست اورد و در واقع چند بازی آخر اون سال، این کیت زیبا به عنوان لباس اصلی استفاده شد.

مطالب خواندنی