انتخاب نام مناسب برای عروس هلندی نر

انتخاب نام مناسب برای عروس هلندی نر

 

عروس هلندی یک پرنده محبوب اهلی و خانگی است که از نظر زیبایی همیشه جز خاص‌ترین گونه‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً برای صاحبان این پرنده یکی از دغدغه‌های عمدتاً مشابه انتخاب نام است. انتخاب اسم پرنده برای کسانی که قصد نگه‌داری آن در خانه را دارند می‌تواند بر حسب نوع و جنسیت و یا حتی شکل و شمایل و روحیات پرنده متفاوت از هم باشد.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب اسم برای عروس هلندی نر پسر، توجه به اولین چیزی است که خودتان در برخورد با پرنده در او می‌بینید. مثلاً در مورد گربه‌ها یک مسئله وجود دارد که می‌گویند وقتی آن‌ها را می‌بینید و قصد انتخاب اسم برای این حیوانات را دارید، توجه کنید به این مسئله که شما را یاد چه چیزی می‌اندازند. 

بهترین اسم برای عروس هلندی نر - پسر

حساسیت‌ها همیشه روی انتخاب اسم پرندگان زیاد است، هرکسی هم ایده خاص خود را دارد. برخی ممکن است نام‌های خارجی را ترجیح دهند و برخی هم از اسم‌های ایرانی استفاده می‌کنند. این نام‌ها می‌توانند الفاظی که ما در طول روز استفاده می‌کنیم هم باشند. البته که بامزه بودن، خاص بودن و یا گاه هم حس بودن نام پرنده با رفتارهایی که انجام می‌دهد و کاراکتری که دارد هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اسم پسر برای عروس هلندی نر

معمولاً اسم‌های خارجی هم جذابیت و هم حس و وقار جالبی دارند و بیشتر افراد نیز ترجیح می‌دهند آن را برای پرنده‌های خود انتخاب کنند. این اسم‌ها خیلی شیک، هیجان‌انگیز و همین‌طور نشان از لاکچری بودن را در پرنده کوچک و زیبای شما القا می‌کنند. از نظر من می‌توانید هم از این اسم‌ها استفاده کنید و یا اگر از نظر شما جذاب نیست، همچنان در این لیست با ما همراه باشید تا گزینه‌های بیشتری را به شما معرفی کنیم.

جک یا جکسون

جکسون یک نام انگلیسی است که به معنای فرزند جک بوده و معمولاً افراد سرشناس زیادی در سراسر دنیا با این نام شناخته می‌شوند، پیتر جکسون، جوزف جکسون، مایکل و ... از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند. احتمالاً شما هم‌بارها این اسم را شنیده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که تا چه حد معروف است.

آبی

آبی یا بلو یک اسم کلاسیک خارجی است که روی حیوانات گذاشته می‌شود. البته این در صورتی خواهد بود که روی بدن پرنده شما رگه‌هایی از رنگ آبی و یا چیزی شبیه به آن وجود داشته باشد. این رنگ بخصوص برای موجودات آرام‌تر انتخاب می‌شود و حس و حال بامزه و جالبی هم دارد.

راکی

اگر پرنده شما کمی شرورتر است می‌توانید اسم راکی را برای او انتخاب کنید. اگر ظاهر خشنی دارد و با هم سن و سالان خود دمخور ندارد، اگر مثل یک فرد قوی‌هیکل به اطراف خود نگاه می‌کند و حین راه‌رفتن توجهی به اطراف ندارد، انتخاب اسم راکی برای عروس هلندی نر پسر می‌تواند ایده جالبی باشد. فراتر از این موضوع، به نظر من نام راکی برای پرنده‌ها از چند جنبه جالب‌توجه است.

پیشنهاد محصول: قفس عروس هلندی

نام عروس هلندی نر

اول این که چنین اسمی معمولاً برای پرنده‌های کوچک مانند عروس هلندی انتخاب نشده و این تضاد که چنین نامی مختص افراد بزرگ‌جثه است می‌تواند یک طنز بسیار جالب ایجاد کند.

جت

پرنده‌ها سرعت زیادی در انجام کارها دارند. آن‌ها پرواز می‌کنند و معمولاً به هم سابیدن منقارشان نیز همیشه به‌سرعت زیادی انجام می‌شود. گاهی شما متوجه انجام حرکات آن‌ها می‌شوید. برخی از این پرنده‌ها بیش‌فعال‌تر و پرجنب‌وجوش‌تر هستند، ازاین‌رو می‌توانید اسم جت را برای آن‌ها انتخاب کنید. جت می‌تواند برازنده پرنده نر شما باشد. با حس و حالی که او دارد، بهتر است اسمی که باید را انتخاب کنید.

ریو

ریو یک اسم کلاسیک و قدیمی برای طوطی‌ها و پرنده‌های بومی افریقا است. حتی انیمیشن و فیلمی نیز بر همین اساس ساخته شده است که قصه یک طوطی زیبا است. البته که هیچ اشکالی ندارد اگر از همین اسم الگوبرداری کنید و آن را برای یک پرنده کوچک خانگی هم انتخاب کنید. از نظر من یک خوش‌سیمایی خاصی دارد و همیشه می‌تواند نشان‌دهنده خاص بودن در پرنده خانگی شیرین و زیبای شما باشد. اگر پرنده خود را خیلی دوست دارید، با انتخاب یک اسم می‌توانید او را عادت دهید تا وقتی صدایش می‌کنید به سمت شما آمده و کم‌کم این اسم در ذهن او نهادینه شود.

چارلی

استرلینگ (مناسب برای طوطی خاکستری آفریقایی)

این اسم یک کلاسیک قدیمی برای طوطی‌هایی است که در آفریقا می‌زیستند و رنگشان معمولاً خاکستری و تیره بود. آن‌ها پرنده‌های بزرگ‌تری نسبت به نمونه‌های معمولی بودند و به نظر من چنین اسمی باز هم با برقراری همان تضاد می‌تواند برای پرنده شما هم ایده جذابی باشد. این پرنده‌ها در دنیا کمیاب شده و در معرض انقراض قرار دارند. اگر حس و حالی که به عروس هلندی خود دارید مشابه همان پرنده‌ها است، پیشنهاد می‌کنیم که نام کلاسیک استرلینگ را برای او انتخاب کنید.

سایه

سایه یک اسم فارسی است که البته عبارت لاتین آن را نیز می‌توانید استفاده کنید. این اسم درخور و شایسته پرنده‌های خیلی ریزنقش است که معمولاً کنجکاوتر از همنوعان خود هستند. آن‌ها ممکن است حتی بسیار کم‌سن‌وسال‌تر باشند؛ اما در نگاه اول باهوش به نظر می‌رسند.

گریفین

اسم‌های خارجی اگرچه معنا و مفهوم متفاوت از بیان لغات دارند، اما بین ایرانی‌ها حتی برای پرندگان و موجودات نیز بسیار محبوب هستند. اگر یک پرنده خانگی دارید و درگیر انتخاب اسم برای آن هستید؛ می‌توانید روی رولند، گریفین، جک و... حساب باز کنید.

یکی دیگر از اسم‌های خاص و لاکچری که می‌توان برای عروس هلندی استفاده کرد تحت عنوان گریفین شناخته می‌شود. این اسم لاتین نیز جذابیت زیادی دارد و می‌تواند نشان‌دهنده یک حس متفاوت بودن این پرنده با دیگران باشد.

کالوم

معنی: "کبوتر" را در الفاظ معمول لاتین دارد. اما به‌هرحال به شکل عمومی برای پرنده‌ها انتخاب می‌شود و حتی می‌تواند اسم عروس هلندی هم باشد.

کالوم از لاتین Columba گرفته شده است، نامی تک جنسیتی به معنای "کبوتر". کالوم در میان مسیحیان اولیه محبوب بود؛ زیرا کبوتر نماد پاکی، صلح و روح‌القدس بود. سنت کلمبا یکی از تأثیرگذارترین قدیسان سلتیک اولیه بود. این نام هم از جمله کلاسیک‌ترین و خاص‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن برای پرنده نر خود باز کنید.

آردن

معنی: «دره عقاب؛ مرتفع»

Arden، نام جنگل جادویی در شکسپیر بوده که یک حس کهن و کلاسیک را نیز به شما منتقل می‌کند، یک نام شیک با تصویری قوی و مستقیم است. دلیل دیگر برای دوست داشتن آردن: شباهت آن به "سرسخت" می‌باشد. این می‌تواند روی پرنده شما تأثیر جالبی بگذارد. چون گفته می‌شود آن‌ها با آواهایی که برای صدا کردن آن‌ها استفاده می‌شود ارتباط تنگاتنگی برقرار می‌کنند. آردن کاملاً تک جنسیتی است، با توزیع جنسیتی فعلی حدود 60 درصد دختر و 40 درصد پسر.

جمع‌بندی

تأثیر اسم خوب برای پرنده را فراموش نکنید. می‌توانید اسم او را ثبت کنید. او کم‌کم با نامی که صدا می‌شود عادت کرده و حتی در شرایطی که ممکن است از شما فاصله گرفته باشد، باز هم نزد شما بازمی‌گردد. عروس‌های هلندی پرنده‌های حساسی هستند که باید در نگه‌داری آن‌ها دقت عمل ویژه‌ای را به کاربرد.

منبع:  /https://tehrantooti.com/blog/cockatiel-names-best

 

مطالب خواندنی