غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال با کمترین زمان

غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال با کمترین زمان

سیستم پی‌پال سرویسی برای پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی در سراسر دنیا است که مخاطبان زیادی دارد و در بسیاری از سایت‌ها می‌توانید به کمک آن خرید کرده و یا پول جابه‌جا کنید. پی‌پال قابلیت‌های زیادی دارد که از جمله این قابلیت‌ها سیستم پرداخت اتوماتیک است. شما با این قابلیت می‌توانید برخی از تراکنش‌های مالی خود را به صورت خودکار انجام دهید. بعضا ممکن است قصد غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال را داشته باشید که در اینجا آموزش غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال را ارائه کرده‌ایم. بررسی اینکه آیا خودکار بودن پرداخت با پی پال غیر فعال شده است یا خیر را نیز توضیح داده‌ایم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

حساب پی پال چیست؟

از جمله بزرگترین شرکت‌های حوزه پرداخت‌های الکترونیکی پی‌پال است که امکان پرداخت‌های فوری و آنلاین را در سراسر دنیا فراهم آورده است. این سرویس به شما کمک می‌کند که در سایت‌های خارجی نیز به راحتی پرداخت داشته باشید و یا اینکه با فروش محصول و یا ارائه خدمات درآمدتان را به راحتی دریافت نمایید. این شرکت آمریکایی توانسته است با ارائه خدمات مناسب و تامین امنیت تراکنش‌های مالی رضایت مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. استفاده افراد مختلف در سراسر دنیا از این سرویس نشان از اعتبار آن دارد.

در سرویس پی‌پال در حالت کلی دو نوع حساب وجود دارد که عبارت‌اند از حساب شخصی و تجاری. همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است حساب پرسونال پی پال مخصوص افرادی است که تراکنش‌های شخصی دارند و معمولا حجم و تعداد آن‌ها کم است؛‌ یعنی فرد برای خریدهای شخصی یا دریافت درآمد محدود خود از این حساب استفاده می‌کند. این در حالی است که حساب بیزینس پی پال برای امور تجاری کاربرد دارد. اگر قصد دارید که در سایت‌های خارجی به فروش محصول بپردازید و امکان دارد که تعداد تراکنش‌های شما زیاد و در عین حال مبالغ آن نیز بیشتر از حد معمولی باشد نیاز به حساب بیزینس پی پال خواهید داشت.

سیستم پرداخت اتوماتیک پی پال

جهت افتتاح انواع حساب پی‌پال و دریافت مشاوره تخصصی درباره این سرویس و حساب‌هایش می‌توانید با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط برقرار نمایید.

سیستم پرداخت اتوماتیک پی پال چیست؟

برخی افراد فاکتورهایی دارند که باید به صورت دوره‌ای برای پرداخت آن اقدام کنند و انجام به موقع این پرداخت‌ها نیز اهمیت بالایی دارد؛ برای مثال می‌توان به پرداخت‌هایی که برای سرویس‌های میزبانی وب و خدمات دامنه هستند اشاره کرد. فاکتور این خدمات حتما باید در زمان مقرر خود پرداخت شود در غیر این صورت طبق قانون سرویس‌دهنده مورد نظر ممکن است سرویس شما به حالت تعلیق درآمده و در صورت عدم توجه به آن به طور کامل از دسترس شما خارج شود؛ از این‌رو پرداخت به موقع این فاکتورها اهمیت زیادی دارند.

برای اینکه پرداخت‌های دوره‌ای به یک مجموعه دچار مشکل و تاخیر نشود می‌توانید در سرویس پی‌پال از قابلیت پرداخت خودکار استفاده کرده تا تراکنش مدنظرتان به صورت اتوماتیک انجام شود. در این حالت شما دیگر نگران تاخیر در پرداخت فاکتور خود نخواهید داشت و پی‌پال در موعد مقرر فاکتور صادر شده از سمت آن مجموعه را برای شما پرداخت خواهد کرد. اما آیا همیشه این قابلیت باید فعال باشد؟

بعضا شرایطی پیش می آید که شما نیاز خواهید داشت اقدام به غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال کنید. برای مثال ممکن است شرکت سرویس‌دهنده خدمات میزبانی وب خود را تغییر دهید و دیگر فاکتور دوره‌ای نداشته باشید که لازم باشد پرداخت اتوماتیک فعال باشد. در این شرایط غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال ضروری خواهد بود که در ادامه آموزش غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال را مشاهده خواهید کرد.

لغو پرداخت خودکار پی پال

اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین

برای غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات طولانی و سخت نیست و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین عبارت است از:

ورود به حساب کاربری

در قدم اول از اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین شما باید وارد حساب کاربری خود در paypal شوید. مسائل مهم برای ورود به حساب کاربری پی‌پال از جمله توجه به آدرس آیپی را فراموش نکنید.

رفتن به قسمت تنظیمات حساب کاربری

زمانی که وارد حساب کاربری خود شدید باید به قسمت تنظیمات اکانت خود بروید. برای انجام اینکار کافی است از قسمت بالا و سمت راست صفحه روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید.

انتخاب پرداخت‌ها

در این مرحله از غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال باید وارد قسمت پرداخت‌ها شوید. با انتخاب گزینه «پرداخت‌ها» در نوار منو این کار را انجام دهید.

مدیریت پرداخت‌های خودکار

پس از ورود به قسمت پرداخت‌ها باید به سراغ قسمت پرداخت‌های خودکار بروید و سپس وارد قسمت مدیریت پرداخت‌های خودکار شوید.

غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال

اکنون که در قسمت مدیریت پرداخت‌های خودکار هستید می‌توانید از قسمت چپ و زیر عنوان پرداخت‌های خودکار کسب و کارهایی که پرداخت اتوماتیک برای آن‌ها فعال است را مشاهده کنید. آن کسب و کاری که قصد دارید پرداخت خودکارش را لغو نمایید، انتخاب کنید. حال گزینه ACTIVE‌ را مشاهده خواهید کرد که نشان از فعال بودن پرداخت خودکار برای این کسب و کار است. اگر می‌خواهید این قابلیت برای آن لغو شوید کافی است که گزینه «لغو» در کنار گزینه active را کلیک کرده و در پنجره باز شده نیز همین کار را تکرار کرده و تایید نمایید.

با انجام مراحلی که در آموزش غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال توضیح دادیم شما همه اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین را به اتمام رسانده‌اید و دیگر سرویس پرداخت خودکار برای آن مجموعه فعال نخواهد بود. اگر در مجموعه‌ای که پرداخت آنلاین آن را لغو کرده‌اید گزینه پرداخت خودکار از پی‌پال را فعال نموده‌اید، لازم است پس از غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال از داخل حساب کاربری paypal، وارد حساب کاربری‌تان در آن مجموعه نیز شده و اقدامات لازم برای قطع شدن این قابلیت را انجام دهید.

نکته قابل توجه در غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال

قبل از این اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین را انجام دهید حتما مطمئن شوید که مجموعه مدنظرتان این اجازه را به شما می‌دهد یا خیر؛ زیرا برخی از مجموعه‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند شما را ملزم به فعال کردن قابلیت پرداخت خودکار پی‌پال می‌کنند و نمی‌توانید این ویژگی را غیرفعال نمایید. برای برخی از مجموعه‌ها نیز لازم است که شما قبل از غیرفعال کردن این ویژگی با آن‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا بعدا در پرداخت فاکتورهایتان به مشکلی برخورد نکنید.

سفیرپیمنت و پرداخت فاکتورهای ارزی

مجموعه سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی با سال‌ها تجربه می‌تواند همه فاکتورهای ارزی شما را در اسرع وقت و به موقع پرداخت نماید. همچنین برای افتتاح انواع حساب پی‌پال نیز می‌توانید به سایت سفیرپیمنت مراجعه نموده و یا با پشتیبانی این مجموعه ارتباط بگیرید. همچنین اگر نمی‌دانید که مجموعه ارائه‌دهنده خدمات آنلاین به شما اجازه غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال را می‌دهد یا خیر نیز می‌توانید با پشتیبانی این مجموعه مشورت نموده و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. ضمنا می‌توانید در صورت چالش در انجام اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین روی کمک این مجموعه حساب کنید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

پی‌پال از جمله مشهورترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در سطح بین‌المللی است که مخاطبانی از سراسر دنیا دارد. قابلیت‌های مختلف و امنیت بالای این سرویس باعث شده است تا به نوعی استفاده از آن فراگیر باشد. از جمله قابلیت‌هایی که پی‌پال دارد این است که شما می‌توانید برای فاکتورهای مستمر خود که به صورت دوره‌ای ارائه می‌شوند قابلیت پرداخت اتوماتیک داشته باشید تا در موعد مقرر به صورت خودکار پرداخت شوند. در شرایطی ممکن است که نیاز شما به آن خدمات برطرف شده و دیگر لازم نباشد تا فاکتوری پرداخت شود؛ در این حالت شما باید اقدام به غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال کنید.

در این مقاله ما آموزش غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال را ارائه کردیم و همه اقدامات لازم برای لغو پرداخت خودکار خدمات آنلاین را نیز گفتیم. مجموعه سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای متخصص و همراه در زمینه خدمات ارزی را هم به شما معرفی کردیم تا بتوانید در مواقع لازم از آن کمک بگیرید. در صورتی که تجربه از غیر فعال کردن پرداخت خودکار پی پال دارید آن را در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

مطالب خواندنی