دانستنی‌های سفر به بالی

دانستنی‌های سفر به بالی

بالی بزرگترین مقصد گردشگری در کشور اندونزی محسوب می‌‎شود. تور بالی در سالیان اخیر رشد زیادی داشته است و این شهر همواره بسیاری از گردشگران را در خود جای داده است. به‌طوری که صنعت گردشگری حدود ۸۰ درصد از اقتصاد این منطقه را به خود اختصاص داده است.

معرفی شهر بالی اندونزی

بالی استانی در غرب اندونزی است که جمعیتی در حدود ۳ میلیون نفر را در خود جای داده است. جزیره‌ بالی از لحاظ آتشفشانی فعال بوده و خاک آن بسیار حاصل‌خیز است. به همین دلیل این جزیره بسیار زیبا و سرسبز است.

جمعیت بالی را به لحاظ قومیتی، هندوها تشکیل می‌دهند. در این شهر هنرهایی مانند رقص سنتی، مجسمه‌سازی، نقاشی، چرم‌دوزی، فلزکاری و موسیقی شهرت جهانی دارد.

نکات مهم در تور بالی

سفر به جزیره‌ای که در میان دو اقیانوس قرار گرفته است و سواحلی با آب‌های زلال دارد، حس متفاوتی را به گردشگران خواهد بخشید. با این حال برای سفر به بالی باید نکاتی را مورد توجه قرار دهیم:

1. بهترین زمان برای رزرو تور بالی

اگر قصد برنامه‌ریزی برای رزرو تور بالی را دارید، بهتر است قبل از هرکاری به بررسی‌های لازم برای زمان مناسب سفر به اندونزی بپردازید. جزیرۀ بالی دارای دوفصل خشک و مرطوب است. فصل خشک در بالی از اوایل بهار شروع شده و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد. در این دوران خورشید در آسمان بالی، گرمایی دلپذیر را ایجاد می‌کند. در این فصل شاهد ازدحام گردشگران در سواحل بالی هستیم.

اما در فصل مرطوب که از اوایل مهر شروع شده و تا اوایل فروردین ادامه پیدا می‌کند، بالی کاملاً بارانی است. اگر سرسبزی طبیعت برای شما اهمیت دارد، در فصل مرطوب، جنگل و سواحل بالی شادابی بیشتری دارند.

2. اخذ ویزا در تور بالی

برای سفر به بالی باید به تهیۀ ویزا بپردازید. هر چند که برای سفر به کشور اندونزی، حدود ۱۶۹ کشور جهان نیازی به ویزا ندارند، اما ایرانیان باید حتما قبل از سفر ویزا تهیه کنند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر ویزای اندونزی الکترونیکی است.

3. واحد پول مورد استفاده در بالی

در تور بالی شما باید به اندازۀ هزینه‌های خود روپیه اندونزی تهیه کنید. برای این که در حمل پول نقد با مشکل مواجهه نشوید، دلار و یورو با خود ببرید و در بالی آن‌ها را به روپیه تبدیل کنید. در بالی برای تبادل ارز به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید.

4. احترام به اعتقادات مذهبی و رسوم مردم بالی

تور بالی یک تجربه متفاوت برای‌تان خواهد بود، زیرا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با رسوم و اعتقادات مذهبی مردم اندونزی آشنا شوید. مردم بالی به زبان اندونزیایی صحبت می‌کنند، البته اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند و به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند.

در تور بالی به این نکته توجه کنید که دین اکثر مردم بالی، هندو است. به همین دلیل شاهد معابد مختلفی در سطح شهر هستیم. توجه به مراسم مذهبی و احترام به اعتقادات آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

5. کیفیت هتل‌ها در تور بالی

در هنگام رزرو تور بالی به کیفیت هتل‌های اقامتی توجه کنید. در سال‌های اخیر صنعت گردشگری در اندونزی با بهبود خدمات بهداشتی و کیفیت هتل‌ها همراه بوده است، اما برای اینکه تجربه‌ای متفاوت از سفر به بالی را داشته باشید، هتلی لوکس برای خود و همراهان‌تان رزرو کنید.

هتل‌های با قیمت مناسب در بالی در منطقۀ کوتا قرار گرفته‌اند. هتل‌ها و اقامتگاه‌های 5 ستاره بالی را در مناطق نوسادوا و سمیینیاک و اوبود پیدا می‌کنید.

6. غذا در سفر بالی

در هر سفری تجارب متفاوتی رقم می‌خورد. یکی از این تجارب غذاهای محلی هستند. در تور بالی با تنوعی از غذاهای سنتی در این جزیره روبه‌رو می‌شوید اگر تا کنون در تور مالزی شرکت کرده اید باید بدانید که غذاهای بالی و مالزی با یکدیگر شباهت دارند:

  • پسانگ گورنگ: نوعی دسر است که از موز سرخ شده تهیه می‌شود؛
  • می‌گورنگ: نودل سرخ شده که به همراه سبزیجات و انواع گوشت مرغ، میگو و خوک عرضه می‌شود؛
  • ساته: مرغ چرخ شده را با ادویه‌های مختلف ترکیب کرده و دور چوب لیمو می‌چسبانند و روی آتش سرخ می‌کنند. این غذا شباهت زیادی به کباب ایرانی دارد؛
  • ناسی‌کامپور: غذایی که از ترکیب برنج، سبزیجات، ماهی، گوشت و ادویه تهیه می‌شود؛
  • ببک‌بتوتو: کباب اردک که بخارپز می‌شود و آن را با انواع ادویه‌ها طعم‌دار می‌کنند. پخت این غذا ۱۲ ساعت زمان می‌برد که این نکته باعث طعم متفاوت آن می‌شود؛
  • ریجستافل: یک سینی غذای بزرگ که در آن شاهد عرضۀ ببک‌بتوتو، ساته، انواع سبزیجات، کراکت سیب‌زمینی، توفو، برنج، گوشت‌های کبابی و.. هستیم؛
  • لامپیا: رول‌هایی که شباهت زیادی به سمبوسه‌های ایرانی دارند. ترکیب داخل آن‌ها و سس مورد استفاده، آن را تبدیل به غذایی خوشمزه در تور بالی نموده است.

7. مناطق دیدنی در تور بالی

  1. کوتا: در سفر به بالی، حضور در سواحل از اهمیت زیادی برخوردار است. منطقه کوتا (Kuta) یکی از مناطق پر ازدحام بالی است که گشت‌زنی ساحلی در آن بسیار جذاب خواهد بود. وجود کافه‌ها و کلوپ‌های مختلف در سواحل کوتا، شب‌های پر از هیجانی را برای شما رقم خواهد زد؛
  2. ساحل سیمینیاک: یک منطقه مرکزی در بالی است که علی‌رغم دسترسی به سواحل، امکان دسترسی به نواحی مرکزی شهر هم فراهم است. رستوران‌ها و هتل‌های متعدد در کنار مراکز خرید گسترده از امکانات این منطقه محسوب می‌شوند؛
  3. ساحل کانگو: ساحلی در جنوب بالی با کافه‌های لوکس و مزارع سرسبز برنج که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند؛
  4. خانه معبد اولواتو: در تور بالی با رفتن به سواحل اولواتو با معبدی بی‌نظیر مواجهه می‌شوید. در کنار سواحل زیبا و استراحتگاه‌های لوکس، آرامشی متفاوت را تجربه کنید؛
  5. ابود بالی: ابود، مرکز فرهنگی در بالی است. شالیزارهای برنج، آتشفشان‌ها و آبشارهای حیرت‌انگیز از زیبایی‌های خیره‌کنندۀ منطقه ابود هستند.

8. حمل و نقل عمومی در تور بالی

تاکسی‌ها در بالی مجهز به سیستم تاکسی‌متر هستند و بر اساس مسافت طی شده هزینه حمل و نقل را از شما دریافت می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که ترافیک در بالی به نسبت سنگین است. بموس‌ها، تاکسی‌های مینی ون هستند که در اندونزی استفاده می‌شوند و هزینه کمتری نسبت به تاکسی‌های معمولی دارند.

9.  هزینه تور بالی

برای سفر به بالی، عوامل مختلفی بر روی هزینه شما تاثیر می‌گذارند:

  • فصل سفر؛
  • مدت زمان اقامت؛
  • نوع هتل؛
  • هزینه غذا؛
  • استفاده از امکانات تفریحی و سرگرمی؛
  • هزینه‌های حمل و نقل در بالی؛
  • و..

برای دریافت اطلاعات دربارۀ آفر تور بالی هم اکنون با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

سخن پایانی

تور بالی یکی از جذاب‌ترین تورهای گردشگری برای کسانی است که قصد طبیعت‌گردی دارند. آرامشی که در این سفر را به‌دست می‌آورید تا مدت‌ها بر روی عملکرد شما تاثیر مثبتی می‌گذارد. برای سفر به بالی اندونزی و رزرو این تور همچنین ساید تور‌ها مانند تور عمان، تور کازان و ... هم اکنون با همکاران ما در آژانس مسافرتی لیانا پرواز تماس بگیرید.

برگرفته از وب سایت https://www.lianaparvaz.com/

مطالب خواندنی