نحوه اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه گذاری در آلمان

نحوه اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه گذاری در آلمان

همان طور که می دانید برای اخذ اقامت آلمان روش های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاری یکی از این روش ها به حساب می آید. آلمان کشوری صنعتی می باشد و از لحاظ رفاه بالا ترین رتبه را بین کشور های مختلف دارد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال اخذ اقامت این کشور از روش های مختلفی می باشند. متقاضیانی که تمکن مالی خوبی دارند، می توانند از روش سرمایه گذاری در این کشور استفاده کنند و اقامت دریافت نمایند.

دولت آلمان برای پیشرفت کشور خود همواره از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. در این مطلب قصد داریم در مورد اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری صحبت کنیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور و راه اندازی کسب و کار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در آلمان برای شهروندان خارجی آزاد است و هر کسی با داشتن سرمایه مشخصی می تواند برای اخذ ویزای سرمایه گذاری اقدام کند. حداقل سرمایه لازم برای آلمان حدود 25 هزار یورو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این متقاضیان باید بتوانند مخارج یک سال شرکت را نیز پرداخت کنند. این هزینه ها شامل حقوق یک ساله خود متقاضی، هزینه اجاره دفتر، حقوق یک سال کارمندان و هزینه های مربوط به تبلیغات خواهد بود.

خوب است بدانید که برای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور، ابتدا به متقاضی یک اقامت موقت داده می شود. افراد باید به مدت 5 سال در آلمان زندگی کنند و مالیات های خود را به صورت منظم پرداخت نمایند. در این صورت اگر متقاضی جرم و جنایتی در آلمان مرتکب نشده باشد، با رعایت قوانین و مقررات این کشور می تواند اقدام به ارائه درخواست برای اخذ اقامت دائم آلمان نماید.

روش های اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

روش های اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

در حالت کلی اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری از طریق 4 روش امکان پذیر است که عبارتند از:

  • ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود در آلمان

  • ثبت شرکت تضامنی

  • راه اندازی یک کسب و کار بر اساس فعالیت های حرفه ای و فردی

  • تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود در آلمان

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از روش سرمایه گذاری، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد. این روش مختص افرادی است که در ایران شرکت معتبر و فعالی دارند و قصد دارند فعالیت خود را در المان نیز انجام دهند. این شرکت به صورت یک شرکت مستقل به حساب می آید و حداقل هزینه لازم برای تاسیس آن، 25 هزار یورو می باشد.

ثبت شرکت تضامنی

شرایط تاسیس شرکت تضامنی نیز همانند شرکت با مسئولیت محدود می باشد، با این تفاوت که نوع آن تضامنی بوده و در سهام داران و مسئولیت شرکت تفاوت وجود دارد.

راه اندازی یک کسب و کار بر پایه فعالیت های حرفه ای و فردی

در این روش متقاضیان می توانند یک فعالیت اقتصادی شروع کنند، مانند راه اندازی یک رستوران یا مغازه. در این نوع فعالیت اقتصادی، افراد می توانند بدون نیاز به ثبت شرکت و تنها با داشتن مجوز ها و تائیدیه اداره بازرگانی، اقدام به سرمایه گذاری نموده و کسب و کار مورد نظر خود را اه اندازی کنند.

تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه

متقاضیان دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری می توانند از روش ثبت نمایندگی یا شعبه نیز استفاده کنند. در این روش در صورتی که افراد یک شرکت بازرگانی و یا یک کارخانه در ایران داشته باشند، می توانند اقدام به تاسیس شعبه در آلمان نمایند. راه اندازی شعبه در آلمان به دو صورت مستقل و وابسته انجام می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه گذاری

افراد با اخذ ویزای سرمایه گذاری آلمان می توانند به مدت سه سال در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین متقاضیان می توانند خانواده خود را نیز همراهشان به آلمان ببرند. در صورتی که پس از سه سال اقامت در آلمان، فعالیت شرکت موفقیت آمیز بوده و سودآوری مناسب را برای اقتصاد این کشور داشته باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم آلمان اقدام نماید. توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت ابتدا متقاضی باید مدارک رسمی خود را ترجمه کرده و سپس مورد تائید سفارت آلمان قرار گیرد.

علاوه بر این طرح توجیهی یا بیزینس پلن نیز باید در اداره ثبت شرکت ها در آلمان ثبت شود تا فرد بتواند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند. افراد پس از ارسال مدارک به ایران می توانند به سفارت آلمان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. این فرایند حدود 7 تا 9 ماه زمان می برد و در این مدت افراد می توانند به تقویت زبان خود بپردازند؛ هر چند که نیازی به مدرک زبان نخواهند داشت.

برای اخذ اقامت دائم سرمایه گذاری در المان به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و خرید سهام در این کشور منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. از این رو اگر قصد اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری را دارید، بهتر است روی خرید ملک و خرید سهام حساب نکنید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در آلمان به دلیل وجود اقتصاد با ثبات و پایدار، بهترین گزینه برای اخذ اقامت محسوب می شود. افراد می توانند از روش های ثبت شرکت در این کشور اقامت دائم دریافت کرده و خانواده خود را نیز همراهشان به آلمان ببرند. در صورتی که قصد مهاجرت به کشور آلمان و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور را دارید، می توانید با مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مطالب خواندنی