معرفی 5 ماینر که هنوز سودآور هستند

معرفی 5 ماینر که هنوز سودآور هستند

 

مقدمه

چه افراد عادی و چه دولت ها به استخراج ارز های دیجیتال علاقه مند هستند. در کل می توان گفت که استخراج ارزهای دیجیتال یک منبع پردرآمد و سود آور به حساب می آید. اگر به کسب درآمد از حوزه کریپتو کارنسی علاقه مند هستید، جز ترید، بازی های بلاکچینی و همچنین ایردراپ ها می توانید به سراغ استخراج بروید و رمز ارز هایی که قابلیت ماینینگ دارند را استخراج کنید.

اگر اطلاع داشته باشید، برای استخراج برخی از رمز ارز ها شما باید از دستگاه های ماینر ASIC و برخی های دیگر از ریگ های ماینینگ Rigmining استفاده نمایید. الگوریتم هر کوین مشخص می کند که رمز ارز فوق قابلیت استخراج با دستگاه ماینر را دارد و یا ریگ ماینینگ! برای مثال رمز ارز هایی که از الگوریتم sha-256 پشتیبانی می کنند را فقط می توانید با استفاده از دستگاه های ماینر ASIC استخراج کنید. همانند بیت کوین و بیت کوین کش و... .

در صورتی که از دستگاه های ماینر اطلاعی ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از مطالعه این مطلب به سراغ مقاله اختصاصی دستگاه ماینر چیست ؟ در سایت زوم ارز بروید. در مطلب فوق به صورت کامل و جامع و تصویری بیان کرده ایم که دستگاه ماینر چیست و چگونه کار می کند.

در حال حاضر با توجه به سختی شبکه هر کوین، دستگاه های ماینر مختلفی تولید شده اند. با توجه به این موضوع، شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که در ایران کدام یک از دستگاه های ماینر سود آور هستند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم تا به این سؤال بپردازیم و 5 دستگاه ماینر سودآور در ایران را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

معرفی 5 ماینر سود آور استخراج ارز دیجیتال در ایران

در حال حاضر کمپانی های بسیاری دستگاه ماینر تولید می کنند. معروف ترین آن ها کمپانی بیت مین Bitmain می باشد. جز شرکت بیت مین، کمپانی های معروف دیگری مثل واتس ماینر whatsminer نیز در حال تولید دستگاه های ماینر با کیفیتی هستند. در ادامه مقاله در نظر داریم تا 5 ماینر از دستگاه های برتر شرکت های فوق را به شما معرفی کنیم..

  • دستگاه ماینر Antminer S19j Pro+ (122Th)

همان‌طور که از نام دستگاه ماینر فوق مشخص است، این ماینر توسط کمپانی بیت مین Bitmain تولید شده است و با نام انحصاری Antminer به فروش می رسد. دستگاه ماینر Antminer S19j Pro+ نسبت به تمام دستگاه هایی که در ادامه با آن ها آشنا می شوید قدرتمند تر است. قدرت این دستگاه برابر با 122 تراهش می باشد. با توجه به اینکه این ماینر به تازگی وارد بازار اروپا شده است، در ایران تعداد بسیار کمی موجود است. با توجه به اطلاعات موجود، زمان انتشار این ماینر در بازار دسامبر سال 2022 ثبت شده است.

با توجه به این موضوع، در صورتی که قصد خرید این ماینر را دارید باید کمی جستجو کنید اما اگر موفق نشدید، می توانید به سراغ ماینر های هم مدل که هش ریت پایین تری دارند بروید. مثل 96 تراهش و یا 104 و یا 100 تراهش! هر یک از ماینر های فوق با توجه به اینکه قدرتشان کاهش پیدا می کند، مصرف آن ها نیز کمتر می شود.

وزن این ماینر حدوداً 13200 کیلوگرم می باشد. همچنین ابعاد آن نیز برابر با 195*290*370 میلی متر است. با توجه به اطلاعات ثبت شده، برای تهویه هوای این ماینر 4 عدد فن تهیه شده است که متأسفانه جواب گوی کاهش دما این ماینر نیست. در صورتی که در مناطق گرمسیر سکونت دارید، باید به سراغ فن‌های حلزونی و یا باکس های مخصوص کاهش دما بروید و آن ها را جایگزین فن فابریک کنید. با این حال میزان سر و صدایی که توسط فن‌های فابریک تولید می شود برابر با 75db یا دسی بل می باشد. همچنین با توجه تمام مشخصاتی که این ماینر دارد، مصرف آن نیز تقریباً بهینه است. این ماینر تنها 3355 وات مصرف برق دارد.

  • دستگاه ماینر Antminer S9j (14.5Th)

Shape4

دستگاه ماینر Antminer S9j یکی از معروف ترین و بهینه ترین دستگاه های ماینر کمپانی بیت مین Bitmain در بین هم رده های خود می باشد. این دستگاه قدرتی معادل 14.5 تراهش دارد. اگر بخواهید با استفاده از ماینر فوق به صورت انفرادی در شبکه بیت کوین فعالیت کنید، تقریباً شانس دریافت بیت کوین توسط شما بسیار اندک می باشد.

در صورتی که قصد انتخاب یک ماینر با مصرف کم اما قدرت بالا دارید، این ماینر می تواند یکی از انتخاب های شما باشد اما توجه داشته باشید که حتماً باید به یک استخر متصل شوید، در غیر این صورت سود های بسیار اندکی می کنید.

الگوریتم این ماینر Sha-256 می باشد. با استفاده از این الگوریتم شما می توانید رمز ارز هایی همچون BTC، BCH، ACOIN، UNB، TRC و... استخراج کنید. معمولاً در بین تمام رمز ارز های فوق، استخراج بیت کوین و بیت کوین کش به صرفه تر است.

وزن این دستگاه تقریباً 4200 کیلوگرم می باشد؛ همچنین ابعاد آن نیز برابر با 135*158*350 میلی متر است. در این دستگاه 2 عدد فن برای تهویه هوا قرار گرفته است. میزان سر و صدایی که فن‌های فوق تولید می کنند برابر با 76 دسی بل می باشد که تقریباً زیاد است.

در صورتی که قصد کاهش صدا و همچنین تهویه بهتر دارید، می توانید به سراغ فن‌های حلزونی بروید و یا از باکس های مخصوص استفاده کنید. با انجام این کار می توانید با اطمینان بیشتری عملیات استخراج را انجام دهید.

در نهایت مصرف برق این ماینر برابر با 1350 وات است که نسبت به هم رده های خود همان‌طور که گفتیم کمی بهینه تر طراحی شده است. در صورتی که قصد تهیه این ماینر را دارید، می توانید از فروشگاه های مجاز استوک آن را تهیه نمایید. در صورتی که قصد دارید تا با ماینر پرطرفدار S9J بیشتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به مقاله اختصاصی دستگاه ماینر S9j در سایت زوم ارز مراجعه کنید.

  • دستگاه ماینر MicroBT Whatsminer M30S (2Plus 112Th)

ماینر M30S++ یکی از دستگاه های معروف کمپانی میکرو بی تی می باشد که با نام واتس ماینر در بازار منتشر شده است. الگوریتم این ماینر SHA-256 می باشد. با توجه به نوع الگوریتم شما می توانید با استفاده از ماینر M30S++ اقدام به استخراج رمز ارز هایی همانند بیت کوین، بیت کوین کش و... کنید.

با توجه به نوع الگوریتم، شما می توانید در صورت تمایل این ماینر را به استخر هایی همچون Slushpool، Nicehash، Poolon، ViaBTC متصل کنید. از بین استخر های فوق، استخر استخراج ویا بی تی سی به کاربران ایرانی بهترین خدمات را می دهد. اگر تمایل داشته باشید می توانید پس از تحقیق و بررسی شخصی، از استخر فوق استفاده کنید.

دستگاه ماینر فوق در اکتبر سال 2020 منتشر شده است و تعداد کمی از آن در ایران موجود می باشد. برای تهویه هوا و همچنین عمل خنک سازی ماینر M30S++ دو عدد فوق تهیه شده است. میزان صدایی که فن‌های فوق برای خنک سازی دستگاه تولید می کنند برابر با 75 دسی بل می باشد که یک صدای نسبتاً بالا است. با توجه به قدرت پردازش دستگاه فوق، متاسفانه فن‌های موجود در این دستگاه جوابگو کاهش دما نیستند و شما پس از خرید باید به فکر یک سیستم تهویه هوای دیگر باشید.

در آخر لازم است تا به مصرف برق این ماینر اشاره کنیم. تقریباً می توان گفت که ماینر M30S++ نسبت به هم رده های خود مصرف برق نسبتاً بیشتری دارد. طبق اطلاعات موجود مصرف برق ماینر فوق برابر با 3472 وات می باشد. با توجه به اطلاعات فوق، در صورتی که قصد خرید این ماینر را دارید می توانید به سراغ فروشگاه های مجاز بروید. در حال حاضر تنها استوک این دستگاه در ایران موجود است و شما نیز می توانید پس از بررسی استوک آن را تهیه کنید.

  • دستگاه ماینر MicroBT Whatsminer M32S (66Th)

این ماینر نیز همانند M30S++ توسط کمپانی میکرو بی تی MicroBT تولید شده است. دستگاه ماینر M32S از دیگر ماینر های معروف کمپانی میکرو بی تی می باشد. قدرت پردازش دستگاه ماینر فوق برابر با 66 تراهش می باشد. با استفاده از این دستگاه شما می توانید رمز ارز هایی همانند BTC، PPC، BCH، ACoin و... استخراج کنید.

میزان مصرف برق دستگاه ماینر M32S برابر با 3432 می باشد. با توجه به قدرت این ماینر و همچنین ماینر M30S++ که پیش‌تر با آن آشنا شدید، می توان گفت که این ماینر در قبال قدرتی که در اختیار شما قرار می دهد پر مصرف تر است. در صورتی که قصد خرید دستگاه ماینر دارید اما محدودیت بودجه ندارید، در وهله اول به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ دستگاه ماینر M30S++ بروید. در صورتی که ماینر فوق باب میل شما نبود، می توانید اقدام به خریداری ماینر M32S کنید.

در این ماینر دو عدد فن نصب شده است. فن‌های موجود در این ماینر عملیات تهویه هوا و همچنین کاهش دما را بر عهده دارند. با توجه به قدرت این ماینر، اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید لازم است تا فن‌های ماینر فوق را به فن‌های حلزونی تغییر دهید. در صورتی که در مناطق سرد سیر هستید، ابتدا باید تست کنید. در صورتی که فن‌های فابریک جوابگو نبود، باید به سراغ باکس های خنک کننده با فن‌های حلزونی و... بروید. در صورتی که درباره این دستگاه و یا دستگاه های دیگر برایتان سؤالی ایجاد شد، می توانید با مراجعه به سایت زوم ارز از کارشناسان مستقر در مجموعه سؤالات خود را بپرسید.

  • دستگاه ماینر Bitmain Antminer S9k (13.5Th)

Shape7

در آخر قصد داریم تا به سراغ یکی دیگر از محصولات کمپانی بیت مین Bitmain برویم. این ماینر نیز در کشور ایران بسیار معروف و محبوب است و احتمالاً نام آن را شنیده اید. دستگاه ماینر S9K یکی از ماینر های نسبتاً به صرفه می باشد که شما می توانید از آن برای استخراج رمز ارز هایی مثل بیت کوین، بیت کوین کش و... استفاده کنید.

این ماینر در آگوست سال 2019 توسط شرکت بیت مین منتشر شد. طبق اطلاعات موجود وزن این ماینر برابر با 4200 کیلوگرم می باشد. همچنین با توجه به وزن ابعاد این ماینر 135*158*350 میلی متر است.

در دستگاه ماینر S9k 3 برد پردازشی با نام BM1387 نصب شده است. میزان سایز هر چیپ در این ماینر برابر با 16 نانومتر می باشد. اگر بخواهیم یک جمع بندی کنیم، به صورت کلی در این ماینر 189 چیپ پردازشی نصب شده است. در نهایت با توجه به چیپ های موجود قدرت پردازشی این ماینر برابر با 13.5 تراهش می باشد.

در ماینر S9k 2 عدد فن نصب شده است. در طول فعالیت این ماینر، فن‌های فوق عملیات تهویه هوا و همچنین کاهش دما را بر عهده دارند. با توجه به قدرت نسبتاً پایین ماینر فوق می توان گفت که در مناطق سردسیر دیگر نیازی به فن‌های اضافه و یا باکس های خنک کننده نیست؛ اما در صورتی که با افزایش دما و مشکلات برد های پردازشی در اثر افزایش دما برخورد کردید، باید به سراغ فن‌های حلزونی و یا باکس های خنک کننده بروید. شایان ذکر است که میزان سر و صدایی که فن‌های فوق در هنگام فعالیت تولید می کنند برابر با 76 دسی بل می باشد که تقریباً نسبت به پردازش سر و صدای زیادی دارند.

این دستگاه، جزء دسته بندی ماینر های به صرفه قرار دارد. با توجه به مصرف برق این ماینر که برابر با 1310 وات می باشد، می توان گفت که مصرف برق نسبتاً به صرفه ای دارد. در صورتی که تمایل به خرید این ماینر داشته باشید، حتی اگر آن را به تعداد کم تهیه کنید، می توانید در منزل نیز از آن استفاده نمایید.

سؤالات متداول

پس از مطالعه این مطلب، شاید برایتان سؤالات مختلفی ایجاد شده باشد. در ادامه این بخش قصد داریم تا به 3 سؤال مهم پاسخ دهیم. در صورتی که سؤالات شما جزء سؤال های ذیل نبود، می توانید سؤال مورد نظر خود را در بخش نظرات از ما بپرسید.

  1. ارز دیجیتال اتریوم با کدام یک از دستگاه های فوق استخراج می شود؟

در سپتامبر سال 2022 پس از آپدیت مرج اتریوم، مکانیسم این شبکه از POW به POS تغییر یافت. با توجه به این تغییر ماینر ها از شبکه اتریوم حذف شدند و اعتبارسنج ها عملیات تأیید تراکنش را به دست گرفتند. با توجه به این موضوع باید بگوییم که اتریوم دیگر قابل استخراج نیست. اگر علاقه مند به استخراج اتریوم هستید می توانید به سراغ رمز ارز مشابه مثل اتریوم کلاسیک بروید. در حال حاضر برخی از ماینر های شبکه اتریوم پس از آپدیت مرج به سراغ اتریوم کلاسیک رفتند.

  1. آیا می توانم یک واحد بیت کوین در روز استخراج کنم؟

از نظر فنی، استخراج 1 بیت کوین در روز امکان پذیر نیست، به خصوص اگر شما یک استخراج کننده انفرادی باشید! با این حال، اگر در یک استخر استخراج شرکت کنید، جوایز شما معمولاً به ساتوشی خواهد بود. منظور از ساتوشی واحد های کوچک تر از یک بیت کوین می باشد. شما می توانید در طول یک دوره استخراج، ساتوشی هایی که جمع آوری کرده اید را به یک واحد بیت کوین تبدیل کنید.

  1. آیا بدون اتصال به استخر استخراج ارز دیجیتال می توانم اقدام به استخراج رمز ارز ها کنم؟

بله. شما می توانید بدون همکاری با استخر های استخراج، عملیات ماینینگ را به صورت انفرادی انجام دهید؛ اما اگر تمایل به انجام این کار دارید، باید به یک نکته بسیار مهم دقت کنید! در این حالت اگر قدرت استخراج شما نسبت به سختی شبکه پایین باشد، احتمال برنده شدن ارز دیجیتالی که در حال استخراج آن هستید بسیار کاهش می یابد.

برای مثال با توجه به سختی شبکه بیت کوین، اگر بخواهید با یک دستگاه ماینر 14 تراهش به صورت انفرادی اقدام به ماینینگ رمز ارز ها کنید، خیلی سخت می توانید برنده استخراج بلوک ها و یا قسمتی از آن ها شوید. بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از استخر های استخراج می باشند. با توجه به اینکه استخر ها مقداری کارمزد از شما کسر می کنند، اما شانس کسب درآمد شما را بسیار افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید:

در صورتی که قصد خرید ماینر دارید، در وب سایت زوم ارز برای راحتی شما عزیزان بخشی را تدارک دیده ایم تا بتوانید با کمک قسمت فوق قیمت انواع دستگاه های ماینر را در فروشگاه های مختلف مشاهده و مقایسه کنید. برای ورود به بخش مقایسه قیمت ماینر ها در سایت زوم ارز می توانید اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

اگر مقاله فوق را تا به این بخش با دقت مطالعه کرده باشید، با 5 ماینر سود آور حوزه کریپتو کارنسی آشنا شدید. برای اینکه بتوانید از بین ماینر های فوق بهترین را انتخاب کنید بهتر است به نکات ذیل توجه داشته باشید.

  1. در گذشته اکثر ماینر ها پرمصرف بودند. به مرور با گسترش تکنولوژی اکثر شرکت ها به سراغ ماینر های بهینه رفتند. همیشه در انتخاب ماینر سعی کنید تا ماینر های بهینه را انتخاب کنید. در صورتی که ماینر شما جزء ماینر های بهینه باشد، مصرف برق کمتر و یا بهینه تری تجربه خواهید کرد و این موضوع در سود شما نیز تأثیر می گذارد.

  2. برای اینکه بتوانید بیت کوین و یا رمز ارز های زیادی را در هنگام استخراج کسب کنید، همیشه سعی داشته باشید به سراغ ماینر هایی بروید که هش ریت بالاتری دارند. هرچه هش ریت ماینر شما بالاتر باشد، قدرت شما در شبکه نیز بیشتر می شود و شانس برنده شدن توکن های بیشتری را دارید.

  3. برای اینکه بتوانید بهترین ماینر را انتخاب کنید، همیشه در هنگام تحقیقات خود به سراغ دستگاه هایی بروید که طول عمر نسبتاً بالاتری دارند و سعی کنید ماینر هایی را انتخاب کنید که تعمیر آن ها آسان است. در صورتی که ماینر شما طول عمر کمتری داشته باشد و تعمیر آن نیز یک فرآیند دشوار باشد، در صورت خرابی با مشکلات بسیاری رو به رو می شوید.

در صورتی که به تمام نکات فوق در هنگام انتخاب ماینر دقت کنید، می توانید به راحتی بهترین ماینر را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که جز نکات مطرح شده می توانیم به نکته های دیگری مثل کارایی، میزان سود آوری و... اشاره کنیم. در صورتی که درباره هر یک از موارد فوق برایتان سؤالی ایجاد شد می توانید با مراجعه به سایت زوم ارز، سؤال خود را از کارشناسان مستقر در این مجموعه بپرسید.

منبع: زوم ارز

 

مطالب خواندنی