آیا از مراحل انتقال نهال بادام به محوطه باغ اطلاع دارید؟

آیا از مراحل انتقال نهال بادام به محوطه باغ اطلاع دارید؟

بیشتر کشاورزان که می‌خواهند سرمایه گذاری خود را در صنعت کشاورزی انجام دهند، معمولا به دنبال لاین‌هایی هستند تا ریسک پذیری خیلی پایینی داشته باشد، بنابراین اقتصاددانان کشاورزی به آنها پیشنهاد سرمایه‌گذاری بر روی باغ خشکبار و انواع مغزیجات دارند.

از ویژگی‌های بارز احداث باغ خشکبار از جمله باغ بادام می‌توان به استقامت آنها در برابر خشکسالی اشاره کرد، معمولاً درخت بادام نیاز آبی خیلی کمی دارد، به طوری که در ماه یک یا حداکثر دوبار آبیاری می‌شوند.

 همچنین به خاطر داشتن غلاف‌های چوبی و غلاف چرمی در برابر بسیاری از آفت‌ها مقاوم بوده، علاوه بر آن در خاک‌های نیمه سنگین نیز قابل رشد هستند، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره مزایای احداث باغ بادام و انواع آن مطالب علمی و دقیقی را بیان کنیم.

آیا از مراحل انتقال نهال بادام به محوطه باغ اطلاع دارید؟

در این مطلب سعی کرده ایم یکی از مهم‌ترین مراحل احداث باغ را برای شما توضیح دهیم که بیشتر کارشناسان و متخصصان در سایت‌های خود توضیح چندانی در مورد آن ندارند، مهم‌ترین مرحله در راه اندازی باغ نحوه انتقال نهال از نهالستان به محوطه باغ است.

 برای این کار شما باید زمان دقیق کاشت نهال بادام مانند نهال بادام تونو و نهال بادام مامایی مشخص کنید، از لحاظ علمی بهترین زمان کاشت  اواخر فصل پاییز و اواخر فصل زمستان در مناطق گرمسیری، اواسط فصل پاییز و اوایل فصل بهار بازه‌ی زمانی مناسبی برای کاشت درخت جوان بادام است.

 اگر باغدار بتواند نهال بادام را در فصل پاییز تهیه و آن را در باغ استقرار کند میوه دهی باغ یک سال زودتر شروع می‌شود، از جمله آن می‌توان به درخت زود بازده نهال بادام شاهرودی و نهال بادام فرانیس اشاره کرد.

قبل از اینکه نهال بادام را تحویل بگیرید حتماً چالکودها را کاملاً آماده کنید تا بلافاصله بعد از تحویل گرفتن، بتوانید آن را در محوطه باغ استقرار کنید، مطمئن باشید شما نمی‌توانید به خوبی نهالستان از نهال بادام (https://bartarnahal.ir/نهال-بادام ) مراقبت کنید، اگر مراقبت شما صحیح نباشد، بهترین نهال بادام خریداری شده بعد از چند روز کیفیت خود را به خاطر شوک وارده از دست می‌دهد.

 از طریق رسانه‌های ارتباطی از آب و هوای ده روز آینده باغ خود مطلع شوید، بازه زمانی را برای کاشت نهال انتخاب کنید، حداقل ۱۰ الی ۱۵ روز در آن خبری از تندباد، کاهش هوا و یخبندان همچنین بارش باران شدید وجود نداشته باشد، تمام اینها به درخت جوان شما صدمه می‌زند.

انواع نهال بادام را که خریداری کردید، بشناسید و مکان‌های صحیح نهال بادام و گرده افشان آن را مشخص کنید، قبل از کاشت حتما ریشه نهال بادام را در آب قرار دهید تا رطوبت کافی داشته باشد، رطوبت خاک باغ را چک کنید تا مرطوب باشد، وقتی کاشت نهال بادام تمام شد آبیاری آن را با دقت هرچه تمام تر انجام دهید، می‌توانید به هنگام کاشت درخت از یک شاخه و میله به عنوان قیمه استفاده کنید تا در صورت وزش باد شدید از خم شدن و شکستن نهال جلوگیری کند.

آشنایی با انواع نهال بادام با کیفیت و پرفروش در کشور ایرانسال‌های اخیر ارقام نهال‌های اصلاح‌شده در بین کشاورزان رواج یافته است، ارقام اصلاح شده با باردهی بیش‌تر و کیفیت میوه بهتر جایگاه خوبی بین کشاروزان پیدا کرده است،‌ در ادامه به بررسی برخی از ارقام اصلاح شده و پرفروش نهال بادام خواهیم پرداخت.

  •  نهال بادام آذر خوشه‌ای:

اگر به دنبال کاشت بهترین نهال بادام هستید، علاوه بر مقاومت بالا قوی باشد و به عنوان بادام برای تولید آجیل و خشکبار از آن استفاده کنید، می‌توانید نهال بادام آذر خوشه‌ای را انتخاب کنید، این رقم اولی بار در آذرشهر کشور ایران تولید شده است، این نهال دیرگل است و نسبت به سرمای بهاره حساسیت کمتری از خود نشان می‌دهد میوه آن نیمه کاغذی است علت طرفداری زیاد نهال بادام خوشه‌ای به خاطر کاشت دیم آن است.

  •  نهال بادام شکوفه:

نهال بادام شکوفه رشد بسیار سریعی دارد علاوه بر تسریع در رشد کاملا قدرتمندانه به بلوغ می‌رسد، پوست ضخیم تنه درخت شکوفه باعث شده تا از آفت زدگی‌ها در امان باشد، میوه بادام شکوفه درشت است و بیشتر از ۶۰ درصد آن مربوط به مغز بادام است، از ویژگی‌های دیگر میوه بادام شکوفه می‌توان به پوست ضخیم میوه آن اشاره کرد، بنابراین از میوه بادام شکوفه برای تولیدات مواد غذایی و همچنین استفاده در آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

منبع : www.groworganic.com

 نهال بادام فرانیس:

اگر به دنبال خرید نهال بادام جهت احداث باغ بادام برای تولید خشکبار و آجیل هستید بهتر از نژاد فرانسوی نهال بادام به نام نهال بادام فرانیس را امتحان کنید چوب پوستان نازک بوده و پوست کاغذی معروف است به خاطر کیفیت بالا و درصد بالای چربی آن در بین خریداران و فروشندگان بسیار محبوب است.

 نهال بادام تونو:

برای کشاورزانی که باغ آن‌ها در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای و همچنین مناطق معتدل و سردسیری قرار گرفته است، توصیه می‌شود به خرید نهال بادام تونو بپردازند، به خاطر پوسته ضخیم میوه بادام تونو در برابر بسیاری از بیماری و آفت‌ها استقامت بالایی از خود نشان می‌دهد، این نهال نیاز آبی کمی داشته و هر ۲۰ روز یکبار می‌توانید روتین آبیاری آن را تکمیل دهید، طبق بررسی‌های انجام شده ۴۰ درصد میوه بادام تونو مربوط به مغز آن بوده و احتمال دوقلوزایی نیز دارد.

  •  نهال بادام مامایی :

با اینکه نهال بادام مامایی پوست ضخیم و کلفتی دارد، ولی به خاطر کیفیت آن همچنین به خاطر زودبازده و پربار بودن نهال بادام مامایی مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرار گرفته است، نهالستان‌هایی که به فروش نهال بادام اصلاحی و پیوندی پردازند، برای بیشتر باغداران پیشنهاد می‌دهند تا نهال بادام مامایی را در باغات خود کشت کنند.

 طبق بررسی‌های اقتصادی کاملا مشخص است میزان هزینه که صرف مراقبت و نگهداری باغستان بادام مامایی می‌شود، بسیار کمتر از میزانی سوددهی و درآمد آن تخمین زده‌اند، یک گزینه مناسب برای کاشت در مناطق معتدل و مناطق سردسیری احداث باب بادام مامایی است.

بیشتر بخوانید : afrimash.com

 

 

کلام آخر

وجود تنوع بالا در نهال پیوندی و اصلاح شده بادام باعث شده تا کشاورزان زیادی با راه اندازی و تاسیس مزارع بادام به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند، البته زمانی این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذاران از تجربه‌های سنتی برای راه اندازی پروژه تولید بادام استفاده نکنند.

با توجه به پیشرفت علم کشاورزی توصیه می‌شود برای احداث باغ بادام تا جایی که امکان دارد از آخرین تجهیزات و دانش کشاورزی روز و بین‌المللی استفاده کنید، درست است در مرحله اولیه راه اندازی باغ سرمایه خیلی زیادی احتیاج خواهید داشت برای خرید بهترین نهال بادام و دیگر تجهیزات، ولی در مراحل بعدی به اندازه‌ای هزینه نگهداری باغ شما کاهش پیدا می‌کند که بیشتر درآمد به شما سود خالص دریافتی خواهد بود.

ما در این مطلب سعی کردیم در مورد انواع نهال بادام توضیحات مختصری داشته باشیم تا شما با آنها آشنا شوید، اگر به دنبال استعلام آخرین قیمت نهال بادام از سایت معتبر هستید، پیشنهاد می‌دهیم از کاتالوگ سایت برتر نهال نیز دیدن کنید.

 چون در این کاتالوگ تمامی ویژگی‌های مربوط به نژاد گوناگون درخت بادام و آخرین قیمت نهال بادام نیز ثبت شده است، جهت دریافت کاتالوگ و اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های زیر در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی :

09141832393

09144501003

مطالب خواندنی