هر آنچه باید درباره توچال تهران بدانید

هر آنچه باید درباره توچال تهران بدانید

با هرکسی که درباره شهر تهران صحبت کنید، درباره شلوغی و آلودگی آن می‌گوید. در حالی که تهران فقط آلودگی و شلوغی نیست بلکه این شهر مجموعه‌های تفریحی فوق‌العاده‌ای دارد که یک فرصت ایده آل را برای دور شدن از شلوغی و هیاهو را فراهم می‌کند. یکی از این مجموعه‌های تفریحی توچال نام دارد که در نزدیکی شمال تهران است و تفریحات بسیار متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. حتی می‌توانید با رزرو هتل توچال تهران علاوه بر اسکی و کوهنوردی، اقامتی متفاوت را تجربه کنید. همچنین می‌توانید در این مجموعه از تفریحات دیگری مانند تله کابین، بانجی جامپینگ، سورتمه و... را لذت ببرید. اگر دوست دارید تا با توچال تهران و تفریحات آن بیشتر آشنا شوید در این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی توچال

توچال قله‌ای در شمال تهران است که ارتفاع آن ۳۹۶۲ متر بوده و بخشی از رشته‌کوه‌های البرز محسوب می‌شود. دامنه جنوبی توچال با شهر تهران مجاور بوده و قله آن به این شهر مشرف است. قله توچال از شرق به کلکچال و دارآباد و از غرب به منطقه امامزاده داوود منتهی می‌شود.

تفریحات توچال

توچال یکی از تفریحات پرطرفدار تهران است که علاقه‌مندان را به ویژه در فصل زمستان به این منطقه می‌کشاند. مجموعه توچال فقط به پیاده‌روی و کوهنوردی اختصاص ندارد و در آن تفریحات به حدی متنوع هستند که می‌توانند هر سلیقه را با هر بودجه‌ای پوشش دهند. از جمله تفریحات توچال عبارتند از:

تله‌کابین

تله‌کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌ها و تفریحات توچال است که از ۷ ایستگاه و سه خط اصلی تشکیل می‌شود. ایستگاه اول در ارتفاع ۱۹۰۰ متری، ایستگاه دوم و سوم در ارتفاع ۲۴۸۰ متری، ایستگاه پنجم و ششم در ارتفاع ۲۹۱۰ متری و ایستگاه ۷ در ارتفاع ۳۶۸۰ متری قرار دارد. در مجموع تله‌کابین توچال یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین دنیا به حساب می‌آید که می‌توانید تفریحات لذت‌بخشی را در ارتفاعات شهر تهران تجربه کنید.

اسنوموبیل

اسنوموبیل یا ماشین برفی وسیله‌ای است که برای حرکت روی برف یا یخ از آن استفاده می‌شود و از جمله تفریحات بسیار هیجان‌انگیز توچال به حساب می‌آید. به خصوص اینکه شما می‌توانید پایتان را روی گاز بگذارید و با سرعت بسیار زیادی در مسیر پرپیچ‌وخم و برفی حرکت کنید.

پیست اسکی

پیست اسکی توچال یکی از محبوب‌ترین و البته معروف‌ترین تفریحات توچال است. این پیست اسکی نزدیک‌ترین پیست به شهر تهران بوده و دیگر نیازی نیست که پس از گذراندن یک روز هیجان‌انگیز زمان زیادی را برای رانندگی و برگشت به منزل خود صرف کنید. با توجه به شیب بسیار مناسبی که پیست اسکی توچال دارد، یک مکان کاملا ایده‌آل برای علاقه‌مندان به اسکی است. اگر می‌خواهید به این پیست دسترسی داشته باشید باید به ایستگاه هفتم تله‌کابین بروید و سپس از حضور بهترین لوازم اسکی و مربیان با تجربه لذت ببرید.

سورتمه

سورتمه توچال یکی دیگر از تفریحات محبوب و پرطرفدار منطقه توچال است. این سورتمه در سال ۱۳۹۴ توسط یک شرکت آلمانی طراحی شد و با استانداردهای اروپایی به بهره‌برداری رسید و توانست تاییدیه‌های مختلفی را دریافت کند. این سورتمه با طول هزار و ۴۲۰ متر توانست عنوان طولانی‌ترین و مهیج‌ترین سورتمه ایران را از آن خود کند. بنابراین اگر دوست دارید یک هیجان فوق‌العاده را در بلندی‌های تهران تجربه کنید، حتما از سورتمه توچال دیدن کنید. این سورتمه می‌تواند در هر ساعت ۲۵۰ نفر را جابجا کند. اگر دوست دارید چشم انداز شهر تهران را در شب ببینید و لحظات وصف‌نشدنی را تجربه کنید در طول شب به سراغ سورتمه‌سواری بروید.

باشگاه تیراندازی با کمان

یکی دیگر از امکانات تفریحی توچال باشگاه تیراندازی با کمان است. این باشگاه دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی بوده و علاقه‌مندان این رشته ورزشی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. علاقه‌مندان با در اختیار داشتن ۱۰ عدد تیر و در مدت‌زمان نامحدود برای استفاده از آن‌ها در طول یک جلسه مشغول به تیراندازی خواهند شد. در ضمن باید به این نکته اشاره کرد که تمام امکانات به صورت کاملا رایگان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. مجموعه باشگاه تیراندازی با کمان مجهز به ۲۰ کمان تیراندازی، ۱۵ سیبل تیراندازی و محوطه چمن است. از جمله دیگر تفریحات این باشگاه می‌توان به دارت، پینگ پنگ و فوتبالدستی اشاره کرد.

زیپ لاین

بزرگ‌ترین زیپ لاین کشور در منطقه توچال قرار دارد. با استفاده از این زیپ لاین می‌توانید اوج هیجان و شادی را تجربه کنید. از این تفریح مهیج در تمام روزهای سال به غیر از روزهای برفی و بارانی می‌توانید استفاده کنید. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به وزن اشخاص، کابل و تجهیزات متفاوت خواهد بود و به تبع آن قطعا قیمت‌ها نیز متفاوت هستند.

سقوط آزاد

در منطقه توچال دکل پرش آزاد با ۲۸ متر ارتفاع قرار دارد که سکوهایی در ارتفاع‌های مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. پرش فقط از سکوی اول امکان‌پذیر است که ارتفاع آن به شش متر می‌رسد. در صورت موفقیت و همچنین تاییدیه مربی می‌توان پرش از سکوهای بالاتر را نیز تجربه کرد.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ توچال یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز در این منطقه به حساب می‌آید. بانجی جامپینگ برای افرادی مناسب است که به دنبال تجربه یک هیجان تکرار نشدنی و آدرنالین بالا هستند. با وجود سطح ایمنی که بانجی جامپینگ توچال دارد می‌توانید از ارتفاع ۴۰ متری بپرید. تمام افراد به جز کسانی که از مشکلاتی مانند مشکل قلبی، دیسک کمر، وجود پلاتین در قوزک پا، فشار خون بالا و... برخوردار هستند می‌‌توانند از این تفریح استفاده کنند.

هتل توچال، تجربه اقامتی متفاوت در ارتفاع

اگر فقط برای تفریح و گشت‌وگذار به منطقه توچال می‌آید و دوست ندارید که به همین راحتی‌ها از این منطقه دور شوید توچال برای شما امکانات اقامتی نیز مهیا کرده است. هتل توچال در زیربنایی به مساحت ۲۴ ۳۰ مترمربع و در ارتفاع ۳۵۴۵ متری از سطح دریا ساخته شده است. از جمله امکانات این هتل می‌توان به رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، خشکشویی، بیلیارد، پینگ پنگ و... اشاره کرد. این هتل کاملا مجهز دارای اتاق‌‌های دبل، سینگل، سوئیت رویال، سوئیت نورمال، اتاق وی آی پی و... است که می‌توانید یک اقامت رویایی و دل‌انگیز را تجربه کنید. این هتل نه فقط در فصل زمستان بلکه در تمام فصول سال آماده پذیرایی از مهمانان است و فضایی آرام، خاص و خنک دارد. برای رزرو اتاق در هتل توچال باید به دفتر هتل در ایستگاه یک مراجعه کنید.

رزرو بهترین هتل‌های تهران در فلای تودی

اگر از ساکنان تهران بپرسید که چه مکان تفریحی را برای لذت بردن و تجربه هیجان پیشنهاد می‌کنند قطعا پاسخ آن‌ها منطقه تفریحی توچال خواهد بود. در این مطلب درباره توچال و تفریحات متنوع آن صحبت کردیم. برای رزرو هتل توچال تهران یا دیگر هتل‌های این شهر از لوکس تا اقتصادی می‌توانید وارد سایت فلای تودی شوید. این سایت با وجود 1.5 میلیون اقامتگاه در سرتاسر جهان متنوع‌ترین گزینه‌ها را برای اقامت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران است.

مطالب خواندنی