5 نکته که باید پیش از سفر به میلان بدانید

5 نکته که باید پیش از سفر به میلان بدانید

میلان با میراث تاریخی و هنری به همراه معماری گوتیک خود، فراتر از کلان شهر محسوب می‌شود. پایتخت مد جهان به همان اندازه که تاریخ و اصالت دارد، به همان اندازه هم شهری مدرن و پیشرفته است. شاید موقع خرید بلیط تهران میلان فکر رفتن یه یک مکان فوق‌العاده شیک و لوکس شما را کمی بترساند. اما اصلا جای نگرانی نیست؛ میلان برای هر کسی که دوست دارد در خیابان‌های شهر پرسه بزند، مناسب است. میلان با غذاهای خوشمزه ایتالیایی، فرهنگ غنی، مکان‌های دیدنی و فروشگاه‌های خرید رویایی‌اش جوری دلتان را می‌برد که می‌خواهید بارها و بارها از آن دیدن کنید. اما پیش‌از گرفتن بلیط میلان لازم است نکته‌هایی درباره این شهر بدانید تا تجربه بهتری از سفرتان داشته باشید.

چرا به میلان سفر کنیم؟

میلان تا پیش‌از عصر رنسانس دوران سخت و با پستی ‌و بلندی زیادی را می‌گذراند. اما با شروع رنسانس از دل آن سیاهی گذشت و دوران طلایی‌اش شروع شد. امروزه میلان شهری پرجنب‌وجوش و مدرنی است که مد و معماری بی‌نظیرش را بیشتر از هر چیز دیگری به رخ جهانیان می‌کشد. قدم‌زدن در خیابان‌های سنگفرش‌شده میلان شما را به دل تاریخ این شهر می‌برد اما، هنر، تاریخ، مد و معماری تنها بخشی از جاذبه‌های میلان هستند. تجربه غذاهای اصیل و خوشمزه میلان و مناظر طبیعی این شهر هم جز دلایل سفر به میلان حساب می‌شوند.

5 نکته برای سفر به میلان

میلان برای هر شخصی با هر سلیقه‌ای مناسب است. اگر با خریدن بلیط میلان، به‌دنبال یک سفر بی‌نظیر و کسب بیشترین لذت ممکن هستید، باید به نکات زیر توجه کنید. این نکات و ترفندها شما را برای گذراندن یک تعطیلات عالی آماده می‌کنند.

  1. غذاهای میلان تنها پیتزا و پاستا نیستند!

غذاهای میلانی در میان غذاهای ایتالیایی فوق‌العاده خوشمزه و منحصربه‌فرد هستند. مردم این شهر به‌طور کلی تمایل به کره و گوشت دارند. منوهای رستوران‌های میلان مملو از ریزوتوهای کره‌ای و زیبا، کتلت بره و غذاهای خاص و لذیذ دیگر هستند که باید آن‌ها را امتحان کنید. ریزوتوی میلانی را حتما امتحان کنید که در بیشتر رستوران‌های محلی جز پیشنهادهای ویژه قرار دارند. چاشنی زعفران به این غذا یک رنگ طلایی روشن می‌دهد و بسته به رستوران، با پنیر یا سس گوشت سرو می‌شود. بیشتر رستوران‌ها نوشیدنی خاص خودشان را برای غذا دارند؛ پس، حتما درباره آن‌ها از پیشخدمت‌ها سوال کنید.

  1. برای بازدید از مکان‌ های گردشگری از قبل رزرو کنید

بلیط میلان را بخرید و به دیدن داوینچی، میکل آنژ و بسیاری دیگر از هنرمندان ایتالیا بروید. اما، برخی از جاذبه‌های گردشگری میلان آن‌قدر طرفدار دارند که برای دیدنشان باید از قبل بلیط رزرو کنید. برای مثال اگر می‌خواهید تابلوی «شام آخر» داوینچی را ببینید، قبل از رفتن به محل نگه‌داری آن باید بلیط رزرو کنید. در حال حاضر تنها 1300 نفر در روز می‌توانند از این شاهکار هنری بازدید کنند و هر گروه تنها 15 دقیقه وقت برای بازدید از آن دارد. این محدودیت به این دلیل است که «شام آخر» بر خلاف نقاشی‌های دیگر که روی بوم کار شده‌اند، روی دیوار کشیده شده است. به همین دلیل، رنگ بسیار سریع‌تر خراب می‌شود.

  1. شیک‌ ترین لباس‌ هایتان را با خود ببرید

از پایتخت مد جهان حرف می‌زنیم. وقتی بلیط میلان را می‌خرید باید خودتان آماده ورود به بزرگ‌ترین صحنه مد روزانه در جهان کنید. مردم میلان همیشه با استایل خاص خودشان به خیابان می‌روند. مخصوصا در انتخاب کفش‌هایتان دقت کنید؛ چراکه مردم میلان به کفش توجه ویژه‌ای دارند. بد نیست که خانم‌ها چند جفت کفش پاشنه بلند شیک با خودشان ببرند. البته آقایان می‌توانند به جای پوشیدن کفش‌های رسمی، کتونی‌های شیک هم بپوشند. اگر مردم محلی را در حال نگاه‌کردن به کفش‌هایتان ببینید، احتمالا در انتخاب کفش گل کاشته‌اید! البته شیک‌بودن اجباری نیست و شما مثل هر جای دیگری از دنیا می‌توانید با هر لباس دلخواهتان به خیابان بروید. اما، بد نیست که در میلان مثل یک میلانی بگردید.

در ضمن حتما چتر با خودتان به میلان ببرید؛ اکثر کافه‌ها و رستوران‌های میلان یک آویز چتر دارند که همین مورد، توضیح مناسبی درباره آب و هوای شهر می‌دهد. میلان می‌تواند به‌سرعت از یک روز آفتابی به یک عصر بارانی تبدیل شود. پس، خوب می‌شود اگر همیشه یک چتر کوچک همراه خودتان داشته باشید.

  1. خارج از منطقه اصلی مد میلان خرید کنید

بلیط میلان، بلیط ورود به شهری است که روحتان در بوتیک‌هایش جا می‌ماند. گشت و گذار در منطقه اصلی مد و فشن میلان را نباید از دست دهید. زیبایی این منطقه تمامی ندارد و قطعا وسوسه خریدهای گران ولتان نمی‌کند. اما، برای خریدکردن بهتر است به منطقه Brera بروید. این منطقه هم بوتیک‌ها و گالری‌های بسیار زیبایی دارد اما قیمت‌هایشان ورشکستتان نمی‌کنند.

اگر هم یک خوره فشن هستید، زمان بازدیدتان از میلان را با دوره‌های تخفیف هماهنگ کنید. فروش زمستانی از اوایل ژانویه تا اوایل مارس و فروش تابستانی از اوایل جولای تا اوایل سپتامبر برگزار می‌شود. قیمت‌های فروش در این بازه می‌توانند تا 70 درصد کمتر شوند.

  1. با خرید میلان کارت، در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید

خریدن کارت میلان امتیازات ویژه‌ای برای شما به همراه دارد. از جمله این امتیازات، دسترسی نامحدود به وسایل حمل‌ونقل عمومی، دسترسی رایگان یا با تخفیف به موزه‌ها، تورها، رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری و اتوبوس فرودگاه است. علاوه‌بر این می‌توانید برای به محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری شهر بدون ایستادن در صف وارد شوید.

خرید بلیط میلان از معتبرترین ایرلاین ها در فلای تودی

اگر تا اینجا همراه ما بودید، احتمالا جز کسانی هستید که دلتان می‌خواهد به این شهر دوست‌داشتنی سفر کنید. شما می‌توانید ارزان‌ترین بلیط میلان را به‌سادگی از فلای تودی بخرید. در سایت فلای تودی می‌توانید تمام بلیط‌های موجود برای سفر به میلان از ایرلاین‌های مختلف را در کنار هم ببینید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. همچنین سایر خدمات سفر مانند رزرو هتل میلان، بیمه سفر و ترانسفر فرودگاهی در سایت فلای تودی مهیا هستند. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل میلان با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه بهترین خدمات سفر به کاربران خود است.

 

مطالب خواندنی