جاذبه‌های طبیعی چابهار که هیچ کجا نمی‌بینید

جاذبه‌های طبیعی چابهار که هیچ کجا نمی‌بینید

اگر می‌خواهید بلیط چابهار تهران را تهیه کنید، قبل از شروع سفر بدانید که در چابهار جاذبه‌هایی را می‌بینید که مثل آن را در هیچ شهر دیگری ندیده‌اید. البته همیشه نام چابهار با بازرگانی و داد و ستد گره خوده ‌است و با هدف خرید باکیفیت و مقرون ‌به‌صرفه به این شهر سفر می‌کنند؛ اما بهتر است سری به جاذبه‌های طبیعی این شهر بزنید که با تمام کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاهایی که دیده‌اید، متفاوت هستند. در ادامه برایتان چند مورد از جاذبه‌های طبیعی این شهر را معرفی می‌کنیم که مثل آن را در جای دیگری نمی‌بینید.

 

ساحل مکران؛ جایی که بیابان را به اقیانوس پیوند می‌دهد

بیابان با دریا دو دنیای متفاوت است. ساحل مکران جایی است که این دو دنیا را به هم می‌رساند. اگر دلتان می‌خواهد در ساحل قدم بزنید؛ یا به تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار ساحل بنشینید؛ به ساحل مکران یا مکوران چابهار بروید. در اینجا ساحلی ترکیبی از صخره‌ها و ماسه ‌است و زیبایی منحصربه‌فردی دارد که آن را در جای دیگری پیدا نمی‌کنید.


 

لیپار؛ تالابی که با تمام باورهای شما متفاوت است

اگر بلیط چابهار تهران را گرفتید، در لیست جاهای دیدنی خود باید تالاب لیپار را به هر قیمتی بگنجانید. صحنه‌ای که در این تالاب می‌بینید، شبیه رویاها است. تالاب لیپار رنگ صورتی و شورترین آب دریا را دارد. این تالاب شبیه بهشت رویایی است و همیشه پرنده‌های مختلفی مانند فلامینگو، حواصیل، عقاب دشتی و تیهو مهمان آن هستند. اگر در روزهای پرمسافر به این جاذبه طبیعی چابهار سر بزنید، حتما مردم بومی آن‌جا را به همراه شترهایشان می‌بینید. اگر دلتان بخواهد، می‌توانید در آن‌جا شترسواری هم بکنید.


 

کوه‌های مریخی؛ از زیر آب به بیرون آمده‌اند

بلیط چابهار تهران را که می‌گیرید، تمام تصورات خود را از پدیده‌های طبیعی دور بزنید. هر ذهنیتی را که نسبت به کوه‌ها دارید، در اینجا به شکل دیگری دیده می‌شود. یکی از جاذبه‌های طبیعی و جذاب شهر چابهار کوه‌های مریخی یا مینیاتوری آن است. این کوه‌ها نتیجه پدیده مورفولوژی هستند و شکل‌های عجیبی دارند. اگر در فصل‌های پاییز و زمستان به این شهر سفر می‌کنید، به آن‌جا هم سر بزنید. کوه‌هایی کوچک و بزرگی که در آن‌ها فسیل موجودات دریایی پیدا شده‌اند؛ یعنی در گذشته اینجا زیر آب بوده و به مرور زمان خشک شده ‌است.


 

در ساحل صخره‌ای موج‌های آسمان‌خراش را ببینید

اگر دلتان می‌خواهد بلندترین موج‌های دریا را ببینید و خودتان را در وسط ماجراهای ترسناک تصور کنید؛ به ساحل صخره‌ای چابهار سر بزنید. تابستان که می‌شود، بادهای موسمی روی شهر چابهار می‌زنند و دریا با آن بادها موج‌های بلندی تولید می‌کند که خود را محکم به صخره ساحلی می‌کوبند. در این ساحل خبری از شنا نیست؛ چون صخره ارتفاع بلند دارد و موج‌های بلند هم خطرناک هستند؛ اما در روی این صخره با پوشش سبز مخملی از خزه بایستید و با دریا و پرواز مرغان دریایی نگاه کنید.


 


 

حرا؛ جنگی که در آب رشد می‌کند

برای قایق‌سواری به سمت جنگل حرا بروید. در اینجا پدیده‌ای عجیب را از نزدیک می‌بینید. در این قسمت از چابهار درخچه‌هایی در داخل آب زندگی می‌کنند. وقت مد دریا که می‌رساند، تمام آن‌ها به زیر آب می‌روند و تنها قسمت انتهایی آن‌ها بیرون از آب می‌مانند. رشد این درختان در آب شور دریا عجیب است؛ اما ماجرای تعجب‌برانگیزتر آن است که این درختان آب شور دریا را تصفیه و از آن، املاح مورد نیاز خودشان را دریافت می‌کنند. اگر به این قسمت از بندر چابهار سر زنید، پرندگان بسیاری را هم در آن می‌بینید که حضورشان طبیعت را زیبا کرده ‌است.


 

مکرزن؛ درختی که ظاهر عجیبش باعث معروفیت آن شد

این جاذبه طبیعی چابهار کمی عجیب است. مگر درخت چه جذابیتی دارد که بخواهیم آن را به‌عنوان یکی از موارد لیست سفرتان به چابهار بگنجانیم؟ درخت مکرزن یا انجیر معابد ظاهر عجیبی دارد که در قسمت‌های دیگر ایران مشابه آن را نخواهید دید. این درختان شاخه‌های بزرگی دارند که به سمت پایین کشیده شده‌اند. برگ‌های این درخت هم پهن هستند. درخت مکرزن یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین درختان چابهار است که افراد زیادی برای تماشای آن به این شهر می‌آیند. اگر دلتان می‌خواهد میوه این درخت را هم ببینید، در فصل پاییز به چابهار سفر کنید.


 

گل‌فشان بندر تنگ؛ جایی که فوران مواد مذاب شبیه‌سازی شده‌است

در مورد فوران مواد مذاب در کتاب‌ها و فیلم‌ها خوانده و دیده‌اید. در کوه گل‌افشان می‌توانید ماجرای فوران آتش‌فشان‌ها را با خیال راحت و با شبیه‌سازی طبیعی از نزدیک ببینید. اگر در زمان گرم و آرامی بلیط چابهار تهران را تهیه می‌کنید؛ حتما به دیدن کوه گل‌فشان هم بروید. این کوه حدود 100 متر ارتفاع دارد؛ اما اگر این مسافت را طی کنید و به بالای آن برسید؛ می‌بینید که چاله‌ای در آن بالا قرار دارد که از گِل درست شده ‌است. این گل‌ها مانند مواد مذاب در حال جوشیدن هستند. اگر درد مفصل دارید، از آن‌ها استفاده کنید؛ چون اثر مثبتی روی این نوع دردها دارند.


 

 

از فلای تودی، بلیط چابهار تهران را به فاصله چند کلیک بخرید

اگر می‌خواهید به دیدن جاذبه‌های طبیعی چابهار بروید، بلیط چابهار تهران را از فلای تودی تهیه کنید. در این سایت، با چند کلیک می‌توانید تمام پروازها را به این مقصد برای تاریخ دلخواهتان ببینید. سپس، با مقایسه آنلاین خدمات آن‌ها و هزینه‌ای که دریافت می‌کنند؛ در زمان کوتاهی بلیط مناسب خود را بخرید. اگر می‌خواهید بلیط خود را ارزان تهیه کنید؛ حتما تقویم قیمتی این سایت را مورد استفاده کنید قرار دهید. براساس قیمت به شما اطلاع داده می‌شود چه تاریخی برای پرواز شما مناسب‌تر است. علاوه‌بر این، رزرو هتل چابهار هم می توانید انجام دهید و اگر به منطقه آشنایی ندارید، از ترانسفر فرودگاه فلای تودی استفاده کنید که بعد از پیاده‌شدن از پرواز به‌راحتی به هتلی که رزرو کرده‌اید، برسید.

 

 

مطالب خواندنی