برج های لوکس و بزرگ شهر تهران و مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن بکار رفته در این پروژه ها

برج های لوکس و بزرگ شهر تهران و مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن بکار رفته در این پروژه ها

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، میزبانی بسیاری از مردم کشور را بر عهده دارد، بنابراین به مسکن و ساختمان‌های بسیاری نیاز دارد. به همین علت از قدیم‌الایام، برج‌های زیادی برای سکونت مردم در این شهر ساخته شده است. یکی از این ساختمان‌ها را می‌توان برج آ اس پ شهر تهران دانست که به نام کوی نوبنیاد ونک نیز شناخته می‌شود.

 

مشخصات برج آ اس پ شهر تهران

مجتمع مسکونی آ اس پ از سه برج با نام‌های A، S و P تشکیل شده است. برج A با نام اصلی آسمان 23 طبقه و 89 واحد دارد. برج S یا سیمرغ 23 طبقه و 167 واحد را در بر می‌گیرد. برج P یا پرند نیز از 23 طبقه و 139 واحد بهره می‌برد. در این مجتمع مسکونی پارکینگی در طبقات 1 تا 3 نیز می‌توان دید.

ایده اصلی ساخت برج آ اس پ شهر تهران در طرح برنامه مدرن ساخت پایتخت در اوایل سال 1350 به‌همراه چند برج دیگر ارائه شد. در همان سال، طرح‌ریزی فونداسیون و اقدامات اولیه ساخت برج‌ها صورت گرفت. ساخت‌و‌ساز این برج‌ها در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع تا سال 1354 طول کشید.

با مقایسه این سه برج متوجه می‌شویم که برج آسمان نسبت به دو برج دیگر مجلل‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد. مصالح و مواد افزودنی بتن این برج در مقایسه با برج‌های سیمرغ و پرند تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. به همین دلیل بیشتر واحدهای ساختمان آسمان نسبت به واحدهای دو برج دیگر قیمت بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

موقعیت برج‌های مسکونی آ اس پ کجاست؟

این برج از موقعیت جغرافیایی مناسبی در شهر تهران بهره می‌برد که دسترسی ساکنان برج را به نقاط مختلف تهران امکان‌پذیر می‌کند. مجموعه مسکونی کوی نوبنیاد ونک در منطقه 6 تهران واقع شده است. این ساختمان از ضلع شمالی به برج بین‌المللی تهران و بزرگراه حکیم و از ضلع غربی به بزرگراه کردستان محدود می‌شود. ضلع شرقی آن به بلوار آزادگان و ضلع جنوبی آن به خیابان ایران‌شناسی می‌رسد. قرارگیری برج آ اس پ شهر تهران در این منطقه باعث شده است تا دسترسی به امکانات و مرکز شهر بسیار ساده باشد.

امکانات برج آ اس پ شهر تهران

مجتمع‌های مسکونی آ.اس.پ مانند دیگر مجتمع‌های مسکونی مجللی که در پایتخت قرار گرفته‌اند، امکانات ویژه و خاص خود را دارا هستند. این قابلیت‌ها و امکانات متفاوت در هر برج باعث آرامش ساکنان آن خواهد بود. به عبارتی بهتر همه برج‌های پایتخت، با امکانات خاصی که در دل خود جای داده‌اند از یکدیگر متمایز می‌شوند. برخی امکانات برج آ اس پ عبارت‌اند از:

 استخر

مجتمع‌های مسکونی آ.اس.پ مانند بسیاری از مجتمع‌های مسکونی لوکس پایتخت از جکوزی و سونا برای آقایان و بانوان برخوردار است. در ساخت این استخر ها از بهترین متریال ساختمانی شامل واتراستاپ و مواد روان کننده بتن استفاده شده است. بنابراین کسانی که در برج‌های مسکونی آ.اس.اپ ساکن هستند، بدون داشتن محدودیت می‌توانند از استخر برج استفاده کنند. بد نیست بدانید که استفاده از استخر این برج را برای عموم آزاد اعلام کرده‌اند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در بعضی از روزهای هفته نتوان به استخر رفت یا بسیار شلوغ باشد.

 

سالن‌های ورزشی

وجود سالن‌های ورزشی در برج مسکونی آ.اس.پ شهر تهران یک نوع مزیت به‌حساب می‌آید. در ساخت سالن های این برج مسکونی از بهترین کارخانه های بتن و فولاد کشور استفاده شده است که در آن ماده روان کننده بتن و سایر افزودنی بتن استفاده شده است. دلیل این مزیت با توجه به سبک زندگی و کم‌تحرک بودن بیشتر افراد جامعه مشخص می‌شود. این مجتمع مسکونی سالن‌هایی مجزا برای ورزش خانم‌ها و آقایان دارد.

سالن‌های همایش و اجتماعات

سالن‌های همایش و اجتماعات در مجتمع‌های مسکونی بزرگ امری ضروری به نظر می‌رسد. وجود این سالن‌ها، امکان تشکیل جلسات و تصمیم‌گیری‌ها در امور ساختمان را فراهم می‌سازد. با توجه به تعداد بالای ساکنان برج، آشنایی اغلب آن‌ها با یکدیگر و همچنین برگزاری جلسات مهم این برج امری مهم است. سالن اجتماعات برج آ اس پ شهر تهران این امکان را به وجود می‌آورد.

سیستم کنترل رفت‌‌وآمد

برای تامین امنیت برج‌های مسکونی، یک سیستم کنترل رفت‌‌وآمد را تعبیه کرده‌اند. این سازه یکی از شلوغ‌ترین برج‌های پایتخت به‌شمار می‌آید. به همین دلیل رفت‌وآمدهای زیادی به داخل آن صورت می‌گیرد. نگهبانی و حفاظت فیزیکی حاضر در این مکان به کنترل ترددها و تامین امنیت آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

فضای سبز

بیشتر فضاهای اطراف این سازه توسط خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و خود برج مسکونی محاصره شده‌اند. به همین علت فضایی سبز را در داخل خود آن تعبیه کرده‌اند که می‌تواند باعث دسترسی آسان‌تر افراد ساکن در آنجا به این محیط تفریحی شود.

مهد کودک

در داخل برج آ اس پ شهر تهران مهد کودکی را نیز برای نگهداری کودکان می‌توان دید. این مجموعه آموزشی برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک‌تر دارند، بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد. مهد کودک باعث می‌شود این خانواده‌ها به محیط‌های آموزشی خارج از مجتمع بی‌نیاز شوند.

واحد‌های تجاری مختلف در برج آ اس پ شهر تهران

وجود واحد‌های تجاری گوناگون نیز مانند سایر امکاناتی که در مجموعه مسکونی کوی نوبنیاد ونک به آن اشاره کردیم، یک مزیت برای این مجموعه قلمداد می‌شود. وجود این مراکز در نزدیکی محل زندگی ساکنان، باعث شده است تا دسترسی آن‌ها به مراکز خرید و رفاهی به‌صورتی راحت‌تر و آسان‌تر صورت بگیرد. در طبقات پایینی این برج، مغازه‌های تجاری مختلفی وجود دارد. از مهم‌ترین این واحدها می‌توانیم به پاساژ، فروشگاه‌ها، مراکز خرید، بانک، صرافی، رستوران، کافی‌شاپ و.. اشاره کنیم.

تنوع رستوران‌ها، فست فود‌ها و کافی‌شاپ‌ها در داخل سازه بسیار زیاد است و افراد برای انتخاب غذا و خوراکی دل‌خواه خود، محدودیت ندارند. درنتیجه ساکنان برج آ اس پ برای امور روزانه خود چندان به سفرهای درون شهری احتیاجی نخواهند داشت. این واحد‌های تجاری علاوه‌بر اینکه مایحتاج روزمره ساکنان برج را فراهم می‌کنند برای استفاده عموم نیز آزاد هستند.

شرکت همگرایان تولید کپکو تولید کننده انواع روان کننده بتن

شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) در سال ۱۳۸۲ با هدف تولید محصولات پلیمری و شیمیایی در صنعت بتن تاسیس شد. تیم موسس شرکت کپکو را افراد باتجربه در صنعت و فارغ التحصیلان شیمی و پلیمر و عمران تشکیل می‌دهند. از محصولات این شرکت می‌توان به افزودنی بتن و سایر مواد شیمیایی ساختمانی مانند انواع روان کننده بتن و ساخت قالب‌های محصولات پلیمری اشاره کرد.

مواد افزودنی بتن به‌کاررفته در این پروژه

شرکت سازنده برج آ اس پ شهر تهران با ساخت این پروژه می‌تواند ادعا کند که از جامع‌ترین دانش ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه برخوردار است. ساخت سازه فوق، سابقه درخشان این شرکت را در ساخت ساختمان‌های باکیفیت جهانی نشان می‌دهد. کیفیت بالای این مکان حداکثر انطباق را با استانداردهای فنی و مهندسی نشان می‌دهد. این ساختمان جدا از معماری درخشان خود از مدرن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شیوه‌های ساخت‌وساز و سیستم‌های HVAC بهره می‌برد. این برج تحت تایید آیین‌نامه ACI آمریکا نیز است.

این بنا با برخورداری از بتن دارای روان کننده بتن خوب و دیوارهای برشی بتنی یکی از بلندترین سازه‌های بتنی در تهران به‌شمار می‌رود که از نور در جهات مختلف بیشترین و بهترین استفاده را می‌کند. همچنین این سازه در بهترین موقعیت و کمترین تسلط بر آپارتمان‌ها قرار دارد.

طراحان و سازندگان این سازه چشمگیر، خرید افزودنی بتن و مصالح درجه یک آن را از تامین‌کنندگان جهانی و ایرانی انجام داده‌اند. تمامی پنجره‌های آن با برخورداری از شیشه‌های دوجداره، ضدصدا و ضدحرارت در سه حالت باز می‌شوند. سقف‌ها، نکته دیگری برای این سازه به‌شمار می‌آیند که با الگوهای متنوع و زیبا، لایه‌ای مقاوم را در برابر صدا و حرارت در بین طبقات ایجاد می‌کنند. همچنین چوب مرغوب استفاده‌شده با پوشش بلوط در ملزومات چوبی بسیار گران است.

آسانسورهایی با ظرفیت 15 مسافر برای آرامش ساکنان در این برج مسکونی تعبیه شده است که با سرعت 3 متر بر ثانیه حرکت می‌کنند و ظرفیت وزن آن‌ها به 1000 کیلوگرم می‌رسد. همچنین 3 دستگاه آسانسور باری با ظرفیت 1600 کیلوگرم با سرعت 2 متر بر ثانیه و محل بارگیری و تخلیه نیز از دیگر امکانات این برج هستند.

نحوه تماس با شرکت کپکو(تولید کننده انواع روان کننده بتن): برای ارتباط با شرکت همگرایان تولید کپکو و مشاوره در مورد خرید افزودنی بتن و سایر متریال ساختمانی بتنی می‌توانید از شماره تلفن 89331-0210 استفاده کنید.

جمع‌بندی

این برج یکی از مجلل‌ترین و لوکس‌ترین برج‌های ایران محسوب می‌شود. برج آ اس پ شهر تهران به عنوان یک برج بزرگ و خاص در تهران با استفاده از بتن و مواد افزودنی بتن و روان کننده بتن مناسب، سایر مصالح ویژه خود یکی از خاص‌ترین برج‌های ایران است. همچنین این سازه امکانات خاصی مانند استخر، زمین تنیس و بسکتبال و بسیاری امکانات تجاری و رفاهی دیگر را نیز در اختیار دارد.

 

مطالب خواندنی