جمع بندی کنکور

جمع بندی کنکور

کنکور را میتوان بزرگترین چالش بر سر راه جوانان ایرانی دانست آزمونی جامع که بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها موفقیت در آینده را منوط به موفقیت در کنکور سراسری میدانند و برای پیروزی در این آزمون از تمام پتانسیل های خود استفاده میکنند. هر چه به زمان برگزاری کنکور نزدیک‌تر میشویم فرصت دانش آموزان برای مطالعه و جمع بندی دروس نیز کمتر میشود و باید از این زمان محدود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند؛ یکی از فرصت‌های طلایی برای مطالعه و جمع بندی دروس سال دهم و یازدهم دانش آموزان که بیش از دو سوم از منابع کنکور آن ها را تشکیل میدهد، تعطیلات نوروز است.

اما شاید شما هم در میان انبوه تبلیغات رنگارنگ و صحبت‌های انگیزشی مشاوران و اسامی افراد معروف این حوزه بر سر چند راهی انتخاب بهترین منابع جمع بندی کنکور در عید مانده باشید

بنابراین بهتر است ابتدا خودتان با نحوه جمع بندی کنکور به روش اصولی آشنا شوید تا در نهایت به بهترین منابع جمع بندی کنکور دست پیدا کنید.

چگونه جمع بندی کنیم؟

باید بدانید که جمع بندی دروس بخش مهمی در دوران آمادگی شما برای کنکورتان است که نباید آن را کم اهمیت تلقی کنید و یا بخواهید آن را حذف کنید. در دوران جمع بندی شما مطالبی را که قبلا خوانده اید را به صورت سریع‌تر مرور خواهید کرد و مغز شما با یادآوری مطالبی که در گذشته آن ها را به خاطر سپرده است برایش پر رنگ تر خواهد شد و همین امر باعث میشود که در مدت زمان کوتاهی بیشتر یاد بگیرید و بازدهی بیشتری داشته باشید و همچنین نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی کنید.

در روزهای جمع بندی باید رفع اشکال کنید و سرعت تست زنی خود در دروس پایه را بهبود ببخشید. همینطور در دوران جمع بندی کنکور در عید نوروز باید به یک سری نکات نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بعد از گذراندن این دوره به هدف خود برسید. یکی از مواردی که همواره باید در نظر داشته باشید برنامه ریزی برای مدیریت زمان است، شما باید بتوانید برای زمان محدودی که دارید به خوبی برنامه ریزی کنید تا بتوانید تمام دروس پایه خود مرور و جمع بندی کنید، همینطور رو مهارت تست زنی سرعتی خود نیز کار کنید تا بتوانید در مدت زمان 4 ساعته کنکور پاسخ سوال‌ها را بدهید.

یادگیری مدیریت زمان در دوران جمع بندی

 شما هر چقدر هم نسبت به مباحث کنکور مسلط باشید اما نتوانید زمان خود را مدیریت کنید و سرعت تست زنی و حل مسائل را بالا نبرید میتوان گفت که نیمی از موفقیت خود را از دست داده اید. زمان کنکور شما در حدود 4 ساعت است که شما باید در این چهار ساعت سوالاتی از دروسی که در سه سال آن‌ها را آموزش دیده اید و در یک سال منتهی به کنکور نیز چندین بار به مرور آن‌ها پرداخته اید، پاسخ دهید. پس شما در روزهای جمع بندی خود با دو مدیریت زمان مواجه هستید. یک مدیریت زمان برای مطالعه مباحث نسبتا زیاد در بازه زمانی کوتاه و دیگری مدیریت زمان برای تمرین مهارت پاسخگویی و تست زنی سرعتی از مباحثی که مطالعه کرده اید.

مدیریت زمان در تست زنی

 نقاط ضعف و قدرت خود را در دوران جمع بندی شناسایی کنید

دوران جمع بندی در عید را شاید بتوان به عنوان یکی از مهم ترین فرصت‌ها و شاید هم بتوان گفت آخرین فرصت شما برای رفع اشکال دروس پایه است. باید نقاط ضعف و قدرت خود در دروس پایه را شناسایی کنید و در مباحث و دروسی که خود را قوی تر میدانید به بهبود مهارت تست زنی خود بپردازید و در مباحثی که نیاز به مرور دوباره و رفع اشکال دارید نیز زمان کافی برای بهبودشان در نظر بگیرید.

از منابع معتبر برای جمع بندی کنکور در عید استفاده کنید

همانطور که هم ما میدانیم و هم شما متاسفانه کنکور در ایران فرصتی برای ثروت اندوزی افرادی شده است که بدون توجه به شرایط مالی خانواده ها و روحیات دانش آموزان در این برهه سنی اقدام به تبلیغات و فضاسازی هایی میکنند که اثرات مخرب فراوانی نیز به همراه دارد شاید شما هم برای یافتن و اعتماد کردن به بسته های آموزشی و جمع بندی جامع و استاندارد به دلیل وجود همین فضای رقابتی بین موسسات و دبیران با مشکل تردید و عدم اطمینان روبه رو شده باشید؛ اما در میان این جو سازی‌ها چند سالی است به همت گروه دانش بنیان آلا در مدرسه صنعتی شریف با هدف توسعه عدالت آموزشی اقدام به تهیه فیلم‌های آموزشی کاملا رایگان با تدریس بهترین دبیران از دروس متوسطه اول تا ویژه کنکور شده است که در سایت این مجموعه (alaatv.com) منتشر و در اختیار دانش‌آموزان قرار میگیرد همچنین آلا توانسته رضایت بیش از 3 میلیون کاربر خود را به دست بیاورد. در حال حاضر نیز گروه آلا با بهره گیری از تجربه موفق و چندین ساله خود اقدام به تهیه بسته جمع بندی دروس دهم و یازدهم ویژه ایام نوروز با نام همایش تفتان برای دانش آموزان کرده و به امید اینکه دانش آموزان بتوانند در این فرصت طلایی اقدام به مطالعه و جمع بندی دروس پایه خود در فضایی سالم اما حرفه ای با برنامه ریزی اصولی نمایند و به اهداف خود با موفقیت در کنکور سراسری دست پیدا کنند.

همایش جمع بندی تفتان

همچنین باید بگوییم ویژگی هایی باعث تمایز این بسته جمع بندی نسبت به مابقی جمع بندی های دیگر در حال حاضر شده است که تعدادی از این ویژگی ها را خدمتتان عرض میکنیم که شامل موارد زیر است:

  • سابقه حرفه ای و موفق آلا که بدور از فضاسازی های این حوزه پر قدرت در مسیر عدالت آموزشی حرکت میکند میتواند باعث آسودگی خاطر در خصوص انتخاب یک منبع کامل و مورد اعتماد شما میشود.
  • برنامه ریزی جامع، منسجم و استاندارد روزانه بر اساس مدیریت زمان و مدیریت منابعی که باید مطالعه شود.
  • آموزش و مرور سریع دروس پایه دهم و یازدهم توسط دبیران معتبر و با سابقه
  • آموزش نکات کنکوری، حل تست به روش های نوین تست زنی و افزایش مهارت تست زنی دانش آموزان
  • پیش بینی و بررسی تست های احتمالی کنکور
  • بسته ای همه جانبه متشکل شده از آموزش های ویدیویی، برنامه ریزی صوتی، جزوات و نمونه سوال اختصاصی برای هر درس

 

مطالب خواندنی