معرفی برترین رستوران های جزیره کیش و راهنمای سفر به ترکیه

معرفی برترین رستوران های جزیره کیش  و راهنمای سفر به ترکیه

جزیره کیش دارای رستوران های خوب و با کیفیت فراوانی است و برخی از آن ها در امتداد ساحل قرار گرفته اند و با وجود چشم انداز زیبا لذت صرف خوراک را دو چندان میکنند . از این رو در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین رستوران های جزیره کیش آشنا کنیم :

 

۱- رستوران هشتگ سی ساید

این رستوران معروف در امتداد ساحل قرار دارد و دارای دو سالن سر پوشیده و سر باز است . از این رو میتوانید خوراک خود را در داخل سالن و یا بر روی اسکله زیبای آن و حین تماشای پرواز مرغان دریایی میل کنید و همزمان از چشم انداز زیبای دریا بهره مند شوید . منوی رستوران هشتگ سی ساید متنوع بوده و علاوه بر انواع کباب ها ، انواع خوراک های ایرانی و خوراک های لذیذ دریایی را نیز شامل می شود . همچنین انواع پیتزاهای لذیذ را نیز میتوان در این رستوران سفارش داد . بایدافزود خوراک های این رستوران بسیار خوشمزه و با کیفیت هستند و قیمت هایی متفاوت دارند .

این رستوران شب ها دارای فضایی شاد و مفرح بوده و با موسیقی از مهمانان پذیرایی می شود که تجربه ای منحصر بفرد خواهد بود .

 

2- رستوران کوه نور

در ادامه سفر باتو  شما را با یکی دیگر از رستوران های خوب و با کیفیت این جزیره در تور کیش آشنا می کند و با اینکه زمان زیادی از افتتاح آن نمی گذرد ، اما به شهرت بسیاری رسیده و اغلب میزهای آن به سرعت پر می شود . از این رو پیشنهاد می کنیم حین اقامت در جزیره کیش حداقل یک وعده را مهمان این رستوران زیبا و شگفت انگیز باشید و از دکوراسیون آن لذت ببرید  . احتمالا شما نیز با دیدن محوطه بیرونی این رستوران و  فضای داخلی آن شگفت زده خواهید شد . تمامی محوطه داخلی رستوران با سنگ ها و صخره‌ های کوچک و بزرگ تزئین شده و گویی در غاری زیبا مشغول صرف خوراک هستید .

باید افزود این رستوران نیز برنامه موسیقی زنده دارد و هر شب در حدود ساعت نه و سی برنامه آن آغاز می گردد و حدودا دو ساعت ادامه خواهد داشت . گفتنی است منوی این رستوران متنوع بوده و شامل انواع غذاهای اصیل ایرانی و خوراک های لذیذ دریایی است و با سفارش هر پرس خوراک امکان استفاده رایگان از سالاد بار را نیز خواهید داشت . باید افزود رستوران کوه نور دارای کافه نیز هست که در طبقه بالای آن قرار دارد و با انواع نوشیدنی های سرد و گرم و حتی قلیان از مشتریان پذیرایی می کند . همچنین باید متذکر شد قیمت ها در این رستوران بالا بوده و البته پرس های خوراک آن بزرگ و اغلب دو نفره هستند . 

کشور ترکیه یکی از برترین قطب های گردشگری در دنیاست و شهر های توریستی آن دارای امتیازات منحصر بفرد بوده و از این رو سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان جذب خود می کنند . از میان همه شهرهای زیبای کشور ترکیه شهرهای استانبول آنتالیا کوش آداسی مارماریس و استانبول از اهمیت بیشتری برخوردارند و به خصوص استانبول  با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز ، تاریخ و فرهنگی کهن و جاذبه های دیدنی و تفریحی فراوان محل مناسبی برای گذران تعطیلات تابستانی است  .

استانبول یکی از شهر های پر طرفدار و توریستی است که در امتداد آبهای زلال دریای اژه قرار گرفته و طبیعتی زیبا و چشم نواز را پیش روی بیننده قرار می دهد . این شهر دارای امتیازات فراوانی است که از میان همه آنها میتوان به داشتن سواحل طولانی با چشم اندازی زیبا اشاره کرده البته آرامش و امنیت حکمفرما در این شهر نیز قابل توجه است .

در ادامه باید افزود شبه جزیره استانبول دارای اقامتگاه های ساحلی مدرن ، زیبا و بی نظیر است و خدمات ارائه شده در اغلب آنها حتی از سطح تصورات شما نیز فراتر می رود .  بعنوان مثال Turgutries، Yalikavak   یکی از اقامتگاههای منحصربفرد در شهر استانبول است که علاوه بر چشم انداز بسیار زیبا  ، امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی را در اختیار مسافران قرار می دهد . البته اقامتگاه های نسبتا ارزان نیز وجود دارد و با بودجه های کم نیز امکان اقامت مقرون به صرفه را فراهم نموده اند .

در ادامه شما را با گوشه و کنار این شهر آشنا می کنیم و اطلاعاتی هر چند مختصر در اختیارتان قرار خواهیم داد :

شهر استانبول و تور استانبول دارای دو چهره مدرن و سنتی است و منطقه گومبت (Gumbet) یکی از محله های سطح بالا در این شهر است که بسیاری از هتل ها و امکانات رفاهی و تفریحی در این منطقه گرد آمده است . این جا محل اقامت اغلب گردشگران بوده و  تفریحات و ورزش های آبی و زندگی شبانه در آن سبب شده ، گردشگران اروپایی جذب آن شوند . اما منطقه گولموشک دارای بافتی تاریخی و سنتی بوده و برای گشت و گذار و آشنایی با بومیان منطقه ایده ال است . توریست های فراوانی را در کوچه پس کوچه های گولموشک می بینید که در حال گردش و بازدید از مناطق تاریخی این بخش از شهر هستند . در ادامه بازدید از روستاهای کوچک اطراف استانبول نیز جالب و سرگرم کننده است که برای راحتی کار بهتر است ماشینی کرایه کرده و از همه جاذبه های این مناطق در زمان کوتاهی دیدن کنید .

شهر استانبول دارای فرودگاهی مدرن است در تمام ایام سال باز است و در فصل تابستان، پروازهای بین المللی  و در فصل زمستان اغلب پروازهای داخلی زیادی به آن انجام می گردد که این خود یکی از امتیازات این شهر توریستی است . 

در ادامه باید افزود بهترین زمان برای سفر به شهر استانبول فصل تابستان است ، زیرا در این زمان آب و شن های ساحلی بد حد کافی گرم هستند و از وزش بادهای سنگین خبری نیست . در این زمان شنا در آب های نیلگون و آفتاب گرفتن بر روی سواحل طلائی بسیار لذت بخش خواهد بود و عمده مسافران این فصل را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند .

  همچنین بازار تفریحات شبانه در این شهر بسیار داغ است و تمامی کافه ها و رستوران های شهر در تمام طول شب مملو از گردشگر هستند . اگر به این شهر سفر کردید خوراک های لذیذ دریایی را فراموش نکنید و غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنید.

در شهر استانبول  تعدادی اسکله مدرن وجود دارد که برای گشت و گذار بسیار ایده ال هستند و همینطور برای داشتن تجربه ماهیگیری و قایق سواری مکان مناسبی هستند  .

تفریحات آبی استانبول قابل شمارش نیست و به هر سمت را که می نگرید با سواحلی زیبا روبرو می شوید که برای تفریحاتی نظیر سافاری با جیپ ، قایق سواری و ... ایده آل هستند  . در ادامه فرصت بازدید از آثار تاریخی ارزشمند این شهر را از دست ندهید و  قلعه تاریخی سنت پیتر و موزه باستان شناسی را در الویت برنامه های خود قرار دهید .

همچنین باید متذکر شد شهر استانبول یک مقصد ایده آل برای خرید در تور ترکیه است و با وجود بازارها و مراکز خرید متنوع و مدرن ، همه توقعات شما را بر آورده می نماید . برخی ار محبوب ترین بازار ها و مراکز خرید استانبول عبارتند از :  مرکز خرید پالمارینا ، مرکز خرید اوسیس ، مرکز خرید میدتون و همچنین بازار های محلی که تنها یک روز در هفته برپا می شوند . همه این مراکز خرید که نامشان را ذکر کردیم در میان بهترین ها قرار دارند و نمایندگی های بزرگی را در خود جای داده اند . البته اواخر هر فصل و فستیوال ها ، بهترین زمان برای خرید هستند .

 

مطالب خواندنی