صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران

واردات و صادرات از جمله مواردی است که علاوه بر تأثیراتی که بر اقتصاد جوامع دارد؛ بسیار می‌تواند بر روند کاری و درآمدی تجار و حتی کسب و کارهای کوچک اما خاص تأثیر گذار باشد. از زمانی که مسیر حمل و نقل‌ها بین کشورهای مختلف شکل گرفت، انسان‌ها به فکر انتقال و رد وبدل کردن محصولات و کالاهای خود در خارج از محدوده سرزمینی خود بودند. تجار به خوبی کالاهای خود را می‌شناختند و ارزش آن‌ها را تشخیص می‌دادند و می‌دانستند که هر کالا برای کدام محدوده جغرافیایی کاربرد دارد و باید آن را به چه قیمتی بفروشند. همین امر اغلب باعث موفقیت و رشد درآمدی آن‌ها می‌شد.

 امروزه با پیشرفت چندین برابر وسایل و امکانات حمل و نقلی و همچنین فراهم شدن مسیر صادرات کالاهای متعدد و دگرگون شدن مسیر ارتباطی کشورهای متفاوت، زمینه فعالیت در حوزه صادرات و واردات بسیار گسترده‌تر شده است. در کنار این امکانات و رشد ارتباطی در دنیای پست مدرن امروزه، مسیر صادرات کالاها به کشورهای دیگر به لحاظ مواردی همچون قوانین و ضوابط این امر، مسیر شناسایی کشورهای هدف و در حالت کلی پروسه حمل و نقل با مسائل و سختی‌هایی مواجهه است که می‌توان در صورت تمایل به وارد شدن به حوزه صادرات کالا، با دریافت اطلاعات، آگاهی‌ها و مشاوره‌هایی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه مسائل را کنار گذاشت و با موفقیت در این زمینه گام نهاد. برهمین اساس این نوشتار آماده شده است تا بتواند اطلاعاتی را دراین زمینه به شما انتقال دهد و نهایتاً نیز یک مسیر ساده و راحت برای صادرات از ایران به شما معرفی نماید. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

صادرات و تأثیرات آن بر اقتصاد

یکی از راه‌های بسیار تأثیرگذار بر ثبات اقتصادی تولیدکنندگان، تجار و در مقیاسی بزرگ‌تر در کل جامعه، به حتم صادرات و واردات خواهد بود. هرگاه کشوری و یا کسب و کار در نگاه خردتر، بخواهد وارد حوزه پییشرفت‌های اقتصادی کلان شود می‌بایست به صادرات کالا، تولیدات و محصولات خود فکر کند و دراین مسیر قدم بگذارد. تجربه‌ای که از رشد و توسعه کشورهای توسعه‌یافته در دنیا به دست آمده است نشان می‌دهد که بسیاری از این کشورها تزارهای اقتصادی و تجاری خود را از طریق صادرات افزایش داده‌اند و به تبع آن میزان اشتغال نیروی کار نیز افزایش یافته و باعث موازنه و تعادل بازار شده و نهایتاً سطح رفاه اقتصادی جامعه تغییر کرده است. اگر نگاهی به تجربه پیشرفت کشورهایی همچون چین، هند، ژاپن طی چند سال اخیر داشته باشیم به خوبی می‌توانیم ببنیم که این کشورها با تمرکز بر روی صادارات توانسته‌اند رتبه بندی خود را در میان کشورهای جهان تغییر دهند و در رتبه‌های بالای توسعه قرار گیرند.

همانطور که می‌دانید کشور ما نیز کالاها، محصولات و تولیدات خاصی دارد که در تمام مشتریان و مخاطبان خاص خود را دارد و می‌تواند یکی از مهمترین و بهترین مسیرها برای دوستداران دنیای تجارت باشد. از سوی دیگر با وجود تغییرات سبک نیازهای روزمره و نحوه خرید مردم در تمام دنیا، به حتم شما در هر کسب و کاری که هستید و فکر می‌کنید می‌توانید حوزه کاری خود را گسترش دهید، می‌توانید از گزینه صادارت ایران به دیگر کشورها فکر کنید و به خوبی از موقعیت و فضای صادرات با کسب آگاهی های لازم، بهره‌مند شوید.

مزایای صادرات کدام است؟

همانگونه که گفته شد از زمانی که حوزه حمل و نقل ایجاد شد و گسترش یافت، صادرات به یک امر مهم برای کشورها تبدیل شد. مهم شدن این امر در طول تاریخ و تداوم آن نشانگر این امر است که صادرات مزایایی خاصی دارد که توانسته است خود را شرایط متفاوت و تغییرات در طول تاریخ، وفق دهد و هر روزه گسترده‌تر از قبل شود. در ادامه به برخی از مزایای صادرات کالا، تولیدات، محصولات و غیره اشاره خواهیم کرد:

  • افزایش میزان درآمد حاصل از فروش
  • ایجاد ثبات اقتصادی در کشور
  • ایجاد فرصت‌های شغلی جدید
  • رونق و رشد اقتصادی کشور
  • گسترش دایره ارتباطات بین المللی
  • کاهش هزینه‌های تولید
  • ایجاد بازار رقابتی
  • پایداری بازار
  • به دست آوردن منابع و خدمات متنوع‌تر و بیشتر
  • به دست آوردن تجربیات، دانش و آگاهی های جدید
  • و غیره

صادرات و برندینگ در عرصه بین المللی

آرزو و یا هدف هر کسب و کاری است که روزی نام و آوازه او در تمام دنیا گفته و شنیده شود. برندهای بزرگ در حوزه‌های کاری متفاوت همانند اشنایدر، SKF، اپل، تویوتا، هیوندا، هوآوی، شیائومی، سونی، گوچی، هرمس و غیره روزی با تولید کالا در سرزمین و در مرز جغرافیای خود شروع به کار کرده‌اند اما به واسطه انتقال کالاها و تولیدات خود به دیگر کشورها و معرفی برند و محصولات خود به مخاطبان جدید، مسیر پیشرفت و توسعه خود را در پیش گرفتند. تا هم افتخاری برای کشور خویش باشند و هم‌اینکه بتوانند فرهنگ و هویت ملت خود را برای جهانیان به نمایش بگذارند. صادارت یک مسیر مطمئن و بسیار مهم برای برندینگ شدن این کمپانی‌های بزرگ بوده است که خود را به خوبی با محصول خود به مصرف کنندکان دیگری از تمام دنیا معرفی کرده‌اند و از مشتریان بالقوه خود، مشتریانی وفادار را ساخته‌اند. بر همین مبنا است که هر کسب و کاری می‌داند که اگر در حوزه صادرات کالا وارد شود می‌تواند پایداری و توسعه خود را در مسیری درست و با مدیریتی مناسب، رقم زند.

چه مواردی در صادرات کالا مورد توجه می‌باشد؟

یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان و یا کسانی که به تازگی می‌خواهند در این عرصه وارد شوند این است که باید از صادرات کالا چه چیزهایی بدانند و اینکه چگونه اطلاعات لازم را به دست آورند. در رابطه با چگونگی به دست آوردن اطلاعات در پاراگراف پایانی سخن خواهم گفت. اما چند موردی که بهتر است به آن توجه نمایید این است که :

  • به حتم در هر زمینه‌ای افرادی هستند که از افراد با سابقه در آن حوزه هستند. بهتر است شما نیز به این مورد توجه داشته باشید که می توانید از صادرکنندگان با سابقه تجربیات لازم را کسب نمایید و افراد متخصص و آگاه نیز به خوبی می‌توانند در قدم‌های اولیه به شما راهنمایی دهند.
  • به این توجه داشته باشید که تصمیم دارید از چه روشی می‌خواهید برای صادرات از ایران استفاده کنید. این امر ممکن است به موارد گوناگونی همچون کالای شما، مشتریان شما و غیره بستگی داشته باشد. اما باید بدانید که بهتر است از روش مستقیم صادارت استفاده کنید و یا اینکه به روش غیرمستقیم اقدام به صادارت ایران نمایید.
  • مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، داشتن مشتری خارجی است. فقط گرفتن تصمیم صادارت برای شما کافی نیست بلکه باید بدانید مخاطبان و یا مشتریان شما در خارج از محدوده مرزهای جغرافی شما چه کسانی خواهند بود و بازاریابی خود را به خوبی انجام داده باشید.
  • مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، تشریفات صادرات کالا می‌باشد. این امر نیازمند اطلاعات حقوقی و اقتصادی خاصی خواهد بود که نیازاست از آن‌ها آگاهی داشته باشید. مجموعه‌هایی همچون سلام گمرک با همراهی کارشناسان و متخصصان می‌توانند به خوبی شما را در این زمینه همراهی کنند.
  • مورد بعدی توجه به نحوه نقل و انتقالات ارزی است که بین شما به عنوان صادر کننده و گیرنده در کشور مقصد رخ خواهد داد. توجه داشته باشید که امروزه دنیای انتقال‌ها بسیار ساده از قبل هستند و با پیشرفت‌های انجام گرفته در حوزه دیجیتال، به راحتی می‌توانید با داشتن آگاهی‌ها و اطلاعات لازم در این حوزه قدم بردارید و به راحتی پول‌های خود را جابه جا کنید.
  • از جمله موارد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این امر است که برای انجام امورات اداری و ثبت سفارش‌ها نیازمند این امر هستید که شما باید دارای هویت صادر کننده و بازرگان باشید تا بتوانید روند صادارت از ایران را به درستی انجام دهید. شما می‌توانید در این زمینه از گروه‌هایی همچون گروه تجاری سلام گمرک کمک بخواهید تا به راحتی و سهولت بتوانید این مسیر را طی کنید.

چرا گروه تجاری آموزشی سلام کمرگ را پیشنهاد می‌کنیم؟

همانگونه که در سطور بالا اشاره شد صادارت ایران همانند صادارت در تمام دنیا نیاز به داشتن اطلاعات و دانش‌های خاص دارد. همچنین برخی امورات اداری خواهد داشت که بهتر است آن را به اهل فن بسپارید تا به خوبی این مراحل انجام شوند. همچنین مشاوران، کارشناسان و متخصصانی باید در دنیای پیچیده امروزه همراه باشند تا بتوانند شما را به خوبی همراهی نمایند تا از پیچ و خم‌های مسیر صادارت به خوبی بگذرید. بر همین مبنا است که گروه تجاری آموزشی سلام گمرک را پیشنهاد کردیم.

گروه تجاری آموزشی سلام گمرک با بیش از ده سال سابقه ترخیص کالا و خودرو و با بهره‌مندی از تیم ترخیص مجرب و آگاه به قوانین ثبت سفارش و ترخیص کالا با تسهیل صادارت و واردات کالا آماده است تا کلیه امور بازرگانی را در سریع‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت انجام دهد. رسالت اصلی گروه سلام گمرک، آشنا کردن شما بازرگانان و صاحبان کالاها با قوانین و مقررات صادرات از ایران و همچنین واردات و ترخیص کالاها می‌باشد. بر همین اساس حتی دوره‌های آموزش آفلاین سامانه گمرکی و تجاری را همراه با مدرسین مجرب برگزار می‌کنند.

شما می‌توانید از طریق وبسایت (salamgomrok.com) با این مجموعه ارتباط داشته باشید و با خیالی آسوده صادارت، واردات و ترخیص کالاهای خود را انجام دهید و گام‌های موفقیت و توسعه را کاملاً استوار و محکم بردارید.

مطالب خواندنی