معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوشتن مقاله

معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوشتن مقاله

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه، سعی دارند تا مقالات علمی و پژوهشی خود را در ژورنال‌های بین المللی تخصصی و یا کنفرانس‌ها ارائه دهند. بنابراین این دسته از افراد نیازمند داشتن دانش تخصصی در زمینه نگارش مقاله به زبان انگلیسی هستند. لازم به ذکر است که اکنون برای برطرف کردن نیاز این افراد، کتاب‌های زیادی به رشته تحریر در آمده است که هر یک می‌توانند در زمینه‌ای خاص به پژوهشگران و دانشجویان و اساتید کمک کنند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوشتن مقاله بپردازیم.

این کتاب یکی از کتاب‌های معتبر در زمینه آموزش مقاله نویسی به زبان انگلیسی به شمار می‌رود که از یک طرف می‌تواند منبعی بسیار ارزشمند در زمینه آموزش مقاله نویسی باشد و از طرف دیگر قادر است به تقویت مبحث نوشتار در این زبان، کمک کند. در این کتاب در ابتدا چهارچوب مقاله نگاری به زبان انگلیسی ارائه شده است و سپس به صورت گام به گام، بحث نوشتن یک مقاله خوب و موثر، به علاقمندان آموزش داده شده است.

در این کتاب، تمامی ابعاد و جوانب مورد نیاز برای نگارش یک مقاله به زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته است و هم‌چنین چگونگی نگارش آن نیز مطرح شده و به کاربران آموزش داده شده است. همان‌طور که می‌دانید برای نگارش یک مقاله علمی به زبان انگلیسی لازم است در ابتدا با چند مولفه آشنایی کامل داشته باشیم. از جمله این مولفه‌ها می‌توان لغت، گرامر، مفاهیم و.. را نام برد. بنابراین این کتاب با در بر داشتن این مباحث، می‌تواند در هر یک از این زمینه‌ها به علاقمندان کمک کند.

این کتاب زبان gajmarket.com نیز به موضوع آموزش مقاله نویسی، اختصاص دارد و به شیوه درسنامه تدوین شده است. در این کتاب می‌توانید تمامی مراحل لازم برای نگارش یک مقاله را از مرحله انتخاب موضوع تا مرحله ارسال به ژورنال مورد نظرتان، فرابگیرید.

این کتاب توسط دکتر محمد گلشن تدوین شده است. در این کتاب از سبک ‌های جدید آموزش زبان استفاده شده و سعی شده تا با تکیه بر تجربیاتی که در این حوزه از علم وجود دارد مقاله نویسی به زبان انگلیسی به صورتی کاملا ساده و در مدت زمانی کوتاه به علاقمندان آموزش داده شود.

این کتاب برای اساتید و دانشجویانی تدوین شده است که تا اندازه‌ای با زبان انگلیسی آشنایی دارند و به دنبال دستیابی به فرصت‌هایی هستند تا از طریق آن بتوانند کار نگارش مقالات خود را با ارائه جملات رایج، آسان‌تر کنند.

این کتاب توسط آدریان والورک به رشته تحریر در آمده است. در حقیقت می‌توان گفت این کتاب آموزشی زبان، بر اساس بیش از 25 سال تجربه تصحیح زبان انگلیسی و مقالات پژوهشی توسط این نویسنده، تدوین شده است. در کتاب انگلیسی برای پژوهش‌های آکادمیک، نویسنده به ارائه دستورالعمل‌ها و قوانینی برای اجتناب از بیش از 2000 اشکال رایج در مقالات پژ وهشی، اقدام می‌کند. لازم به ذکر است که مخاطبین این کتاب، افرادی هستند که در حال تدوین مقالات پژوهشی هستند.

کتاب راهنمای نگارش و چاپ مقاله به زبان انگلیسی، توسط محسن ورزنده به رشته تحریر در آمده است و می‌تواند نیاز تمامی اساتید و دانشجویان و هم‌چنین پژوهشگران در تمامی رشته‌های دانشگاهی برای چاپ و انتشار و چاپ مقاله به زبان انگلیسی را پاسخ دهد. به طور کلی در این کتاب سعی شده به دانشجویان و نویسندگانی کمک شود که که انتخاب کلمات و جملات مناسب و کاربردی را در مقاله خود در اولویت قرار نمی‌دهند. در این کتاب به ضرورت انجام این کار تاکید شده و به آموزش آن اقدام شده است.

این کتاب همان‌طور که از نام آن نیز مشخص شده است می‌تواند به دانشجویان و پژوهشگرانی که قصد دارند مقاله‌ای را تدوین نموده و سپس آن را به مجلات تخصصی و علمی و پژوهشی، ارسال کنند، به صورت گام به گام، کمک کند.

این کتاب نیز توسط آدریان والورک نوشته شده و دکتر ابراهیم حسینی نیز آن را ترجمه کرده است. این کتاب دارای دو بخش اصلی و هم‌چنین 20 فصل مجزا است. در 10 فصل ابتدایی این کتاب، راهکارهایی برای دستیابی و بهبود یافتن مهارت‌های نگارش و هم‌چنین میزان خوانایی آن پرداخته شده است و در 10 فصل باقی مانده، نویسنده کتاب به بیان رو‌ش‌های نگارش بخشهای مختلف یک مقاله از جمله چکیده، مقدمه، مواد، روش تحقیق و ... اقدام نموده است.

این کتاب را در حقیقت می‌توان نوعی راهنمای عملی دانست که می‌تواند به صورت خودآموز مورد استفاده علاقمندان و پژوهشگران قرار بگیرد و به آن‌ها کمک کند. در واقع می‌توان گفت هدف از نوشتن و ارائه این کتاب این بوده که تمامی اطلاعات مورد نیاز محقق و دانشجویان را در زمینه نوشتن یک مقاله، آموزش دهد و هم‌چنین سعی کند تا دایره لغات و هم‌چنین مفاهیم وی را تقویت کند و از طرف دیگر به او مهارت‌هایی را برای نوشتن سریع و آسان مقاله بیاموزد.

بنابراین پس از مطالعه این کتاب می‌توانید مقالات خود را مطابق با ساختار مجلات علمی و تخصصی تدوین کنید و سپس آن را به ژورنال‌های مورد نظرتان، ارسال کنید. نویسنده این کتاب، هیلاری گلسمن دیل است و میثم نسرین دوست و مهتاب مهرجو ایرانی آن را ترجمه کرده‌اند.

در این مقاله سعی کردیم به معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوشتن مقاله بپردازیم. بنابراین امید است تا با استفاده از این کتاب‌ها بتوانید مقالات علمی و تخصصی خود را در رشته‌های تحصیلی مختلف، به نگارش در آورید و سپس آن‌ها را به مجلات و کنفرانس‌های تخصصی در دیگر نقاط جهان ارسال کنید.

مطالب خواندنی