ریز هزینه‌های اسکان دانشجویان در شهرهای مختلف انگلستان

ریز هزینه‌های اسکان دانشجویان در شهرهای مختلف انگلستان

هزینه‌های اسکان دانشجویان در شهرهای مختلف انگلستان موضوع بسیار مهمی‌برای متقاضیانی است که تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان دارند. ریز هزینه‌های اسکان دانشجویان در انگلستان مقوله مهمی است که باید پیش از مهاجرت به این کشور بررسی شود. واحد پول انگلستان پوند می‌باشد و در این بخش نیز هزینه‌ها به پوند بررسی خواهد شد. هزینه‌های اسکان دانشجویان در انگلستان با توجه به شهری که زندگی می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شهر لندن، پایتخت این کشور، از تمامی شهرهای دیگر گران‌تر می‌باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان با توجه به محل سکونت و هم چنین شیوه زندگی افراد کاملا متفاوت است. در بررسی هزینه تحصیل در انگلستان یک موضوع مهم و اساسی هزینه مکان اقامت می‌باشد. قسمت عمده هزینه‌های زندگی در انگلستان مربوط به اجاره مسکن و یا خوابگاه می‌باشد. اگر دانشجویان به دنبال استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی باشند باید ماهیانه مبلغی مابین 520 الی 1.000 پوند را در نظر داشته باشند. بیشتر دانشجویان قبل از اجاره کردن خانه شخصی، معمولاً سال اول را در خوابگاه‌های دانشجویی داخل پردیس دانشگاه می‌گذرانند. خوابگاه‌ها معمولاً دو نوع اجاره بها دارند که یک نوع خوابگاه شامل وعده غذایی است و دیگری بدون هیچ گونه وعده غذایی است.

در جدول زیر بخشی از هزینه‌های اجاره مسکن در انگلستان بیان شده است:

مبلغ اجاره نوع ملک
728.35 اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
585.48 اجاره آپارتمان 1 خوابه در سطح شهر
1204 اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
938.86 اجاره آپارتمان 3 خوابه در سطح شهر
4,061 قیمت آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع
2,827 قیمت آپارتمان در سطح شهر به ازای هر متر مربع
143.78 هزینه‌های برق، گرمایشی، سرمایشی، آب، زباله برای آپارتمان 85 متر مربع

نتایج نظرسنجی سالیانه اسکان دانشجویی نشان داده است که دانشجویان معمولاً هفته‌ای ۱۲۵ پوند (۱۷۵ دلار) برای اجاره بها خرج می‌کنند که البته اختلاف این رقم برای مناطق مختلف بسیار شدید است. دانشجویان در ایرلند شمالی معمولاً هفته ای ۹۱ پوند (۱۲۹ دلار) خرج می‌کنند که نصف مبلغ اجاره بهای هفتگی در لندن است (۱۸۲ پوند یا ۲۵۷ دلار) . از جمله هزینه‌های دیگری که هنگام تحصیل در انگلستان ملزم به پرداخت آن هستید، قبوض منزل می‌باشد. اگر قبوض در اجاره بها شامل نشود نیز هزینه‌ها افزایش بیشتری می‌یابند و این قبوض به همراه اینترنت معمولاً ۷۰ پوند (۱۰۰ دلار) در ماه است.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف انگلستان

با توجه به این که هزینه زندگی در شهرهای مختلف انگلستان کاملا متفاوت است، بنابراین اگرچه اکثر دانشگاه‌های کشور انگلستان از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند اما شاید تصمیم منطقی‌تر در این خصوص انتخاب شهرهایی غیر از لندن جهت تحصیل باشد. همچنین می‌توانید از اینجا به لیست مدارس مختلف انگلستان دسترسی پیدا کرده و به تفکیک شهر‌ها و مدارس به انتخاب مناسب برای تحصیل در انگلستان داشته باشید.

هزینه زندگی برای خانواده 4 نفره هزینه زندگی برای خانواده 1 نفره نام شهر
3.626 1.022 لندن
3.056 887 بریستول
3.003 864 برایتون
2.974 869 کمبریج
2.974 838 ادینبورگ

بزرگ‌ترین منبع اختلاف در هزینه‌های زندگی مابین لندن و دیگر شهرها اجاره بها است. مثلاً دانشگاه UCL (University College London) تخمین زده است که هزینه اجاره بها در لندن در حدود ۸,۰۷۳پوند (۱۱,۴۰۰دلار) در هر سال تحصیلی (۹ ماه یا ۳۹ هفته) است. البته شما می‌توانید با زندگی در خوابگاه یا اجاره اشتراکی با دیگر دانشجویان می‌توانید هزینه‌های تحصیل در انگلستان را کاهش دهید.

  • مایحتاج خوراکی هفتگی در حدود ۳۰ پوند یا ۴۲ دلار
  • یک وعده غذا در رستوران معمولی در حدود ۱۲ پوند یا ۱۷ دلار
  • بسته به رشته تحصیلی، هزینه کتاب‌ها و دیگر موارد در حدود ۳۰ پوند در ماه
  • هزینه قبض تلفن همراه، حداقل ۱۵ پوند یا ۲۲ دلار در ماه
  • عضویت در باشگاه ورزشی در حدود ۳۲ پوند یا ۴۵ دلار در ماه (این هزینه می‌تواند شامل تخفیف دانشجویی نیز شود)
  • گردش و سفر به بیرون از لندن، در حدود ۳۰ پوند یا ۴۲ دلار برای هر شب
  • هزینه اتصال به شبکه تلویزیون در حدود ۱۴۷ پوند یا ۲۰۷ دلار در سال
  • هزینه بلیط سینما در حدود ۱۰ پوند یا ۱۴ دلار
  • در حدود ۳۵ الی ۵۵ پوند (۴۹ الی ۷۷ دلار) ماهانه برای خرید البسه

توجه به این نکته که شما برای محاسبه هزینه‌های جاری برای تحصیل در انگلستان باید به شرایط سنی تحصیل در انگلستان توجه داشته باشید نیز بسیار لازم و مهم است.

مطالب خواندنی