بهترین کشور جهان برای تحصیل در سال 2021؟

بهترین کشور جهان برای تحصیل در سال 2021؟

هر ساله بسیار که متقاضیان اقدام به تحصیل در خارج از کشور می کنند و در این میان کشور های بسیاری را انتخاب می کنند و برای این منظور کشورهای زیادی را در نظر دارند. بهترین کشورها جهان برای تحصیل در سال 2021 شامل 10 کشور کانادا ، استرالیا، آلمان، آمریکا، انگلستان، سوئیس، هلند، فرانسه، اسپانیا و دانمارک می باشد. اما این ده کشور اصلی ترین گزینه های تحصیل می باشد ولی شما چه سیاست و برنامه ای دارید؟ هدف شما بعد از تحصیل چه می باشد؟ آیا اعضای خانواده شما در کشور دیگر سکونت دارند و یا موارد دیگر که، می تواند تمامی این گزینه ها را برای شما حذف کند و به طور مثال از نظر شما ژاپن و یا ایتالیا بهترین کشور برای تحصیل باشد. در این مقاله قصد داریم استرالیا را به عنوان یک مقصد مناسب تحصیلی عنوان کنیم بس با ما همراه باشید. ما در سازمان مهاجرتی سلکت ویزا زیر نظر مستقیم وکیل اداره مهاجرت استرالیا قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را دراخیتار شما قرار دهیم.

چرا باید در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل دقت کرد ؟

مسلما در زمانی که شما تصمیم خود را برای تحصیل در یک کشور دیگر گرفته باشید گزینه هایی را در ذهن خود دارید و این گزینه ها را براساس موارد مختلفی انتخاب کرده اید مانند هزینه تحصیل در آنجا، رشته تحصیلی شما، سطح دانشگاه، وجود اقوام در آن کشور، زبان تحصیل و موارد دیگر حالا شما باید هریک از این موارد را بررسی کنید و به صورت مفصل در ارتباط با آنها تحقیق کنید. آیا در مورد هزینه های کشور مقصد تحقیق کرده اید ؟ این هزینه های شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی می باشد که مهمترین موضوع می باشد. آیا در مورد دانشگاه مقصد تحقیق کرده اید ؟ این دانشگاه در رشته تحصیلی شما در چه جایگاهی در جهان قرار دارد و از چه سطحی برخوردار است. آیا کشوری که انتخاب می کنید به دانشجویان اجازه کار میدهد؟ نوع پذیرش دانشگاه ها به چه صورتی می باشد و موارد بسیاری دیگر

از این رو حالا که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفته هریک از موارد بالا را به دقت بررسی کنید باید بهترین گزینه را انتخاب کنید و این بهترین گزینه از دید هر فردی و براساس شرایط آن فرد متفاوت می باشد.

تحصیل در استرالیا گزینه مناسبی است یا نه ؟

ما می توانید این سوال شما را از جنبه های متفاوتی پاسخ دهیم و تصمیم داریم چند نکته مثبت و منفی را به شما بگوییم و در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شما باید باشید. استرالیا کشور رویایی برای بسیاری از مهاجران در سراسر جهان می باشد. استرالیا یکی از محبوب ترین مکان های دانشجویان بین المللی در جهان است. و با سواحل شنی ، تابش آفتاب در طول سال و سبک زندگی آرام در فضای باز ، در این کشور دور از دسترس نیست. دانشگاه های استرالیا از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند و آمادگی کافی برای حمایت از تازه واردان را دارند. با توجه به جمعیت نسبتاً کمی که دارد ، استرالیا دارای تعداد بسیار زیادی دانشگاه ممتاز می باشد. دو شهر سیدنی و ملبورن در 10 سال اخیر همیشه جز بهترین شهرهای جهان برای زندگی می باشد. توجه کنید که شما با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقامت این کشور را دریافت نمی کنید و باید بعد از اتمام تحصیل برای یک ویزای دیگر مانند ویزای کار استرالیا اقدام کنید. استرالیا یک کشور گران می باشد و هزینه های تحصیل و زندگی در آن بالا می باشد البته نکته مثبت امکان کار 20 ساعت در هفته به شما داده می شود.

 

بهترین استراتژی برای اخذ ویزای تحصیلی چیست ؟

مهمترین موضوع در زمینه تحصیل در خارج از کشور استراتژی شما می باشد متاسفانه بسیاری از دوستان این موضوع را جدی نمیگیرند و فقط براساس شنیده ها می گویند ما قصد داریم که برای تحصیل به استرالیا ، کانادا و یا هر کشور دیگری مهاجرت کنیم. پیشنهاد می کنم در ابتدا با مراجعه به چند دفتر مهاجرتی در زمینه ویزاهای تحصیلی مراجعه کنید که سابقه مناسبی در زمینه اخذ ویزاهای تحصیلی داشته باشند و دریافت مشاوره های تخصصی شرایط را به درستی بسنجید هرچند که معمولا مشاوره ها در این دفاتر رایگان می باشد ولی با این وجو به شما پیشنهاد می کنیم که به هر میزانی که می توانید در زمینه تحقیق برای تحصیل در خارج از کشور زمان بگذارید چرا که با آینده شما رابطه مستقیمی دارد. تحصیل در برخی از کشورها رایگان و برخی کشورها با هزینه بالا می باشد برخی از کشور ها بعد از اتمام تحصیل این اجازه را میدهند تا برای مدتی در آن کشور بمانید تا بتوانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید تا اقامت را دریافت کنید. اما در مجموع استراتژی انتخاب کشور مورد نظر برای هر فردی براساس شرایط او متفاوت می باشد و شما باید با تحقیق و مشاوره های اصولی بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی

معمولا مراحل درخواست ویزای تحصیلی معمولا به صورت زیر انجام می شود:

  • درخواست وقت مصاحبه از سفارت
  • تعیین وقت، معمولا به صورت آنلاین و از طریق رفتن به سایت سفارت مورد نظر انجام می شود.
  • پرکردن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارک تحصیلی با ترجمه
  • پاسپورت (اعتبار حداقل 6 ماه)
  • شناسنامه
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • عکس
  • ارائه مدارکی که نشان دهد، دلایل کافی برای بازگشت به کشور دارید.

شرایط کلی اخذ ویزای تحصیلی 

  1. داشتن پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های خارج از کشور.
  2. توانایی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در خارج از کشور.
  3. داشتن مدرک زبان و گذراندن دوره هایی مانند آیلتس و تافل و داشتن مدرک معتبر
  4. نداشتن گپ تحصیلی (نداشتن گپ تحصیلی برای گرفتن ویزای تحصیلی اهمیت دارد. گپ تحصیلی به معنای فاصله بین فارغ التحصیلی و پذیرش از دانشگاه مقصد است) بهتر است که فاصله میان اتمام تحصیلات و درخواست برای ادامه تحصیل زیاد نباشد.
  5. داشتن امتیازهای خاص نظیر داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته ای که در آن پذیرش تحصیلی گرفته اید باعث می شود که سطح سواد و تجربه شما بالاتر نشان داده شود و گرفتن ویزای تحصیلی راحت تر انجام شود.

ارزانترین کشورها برای ویزای تحصیلی

  • ویزای تحصیلی نروژ
  • ویزای تحصیلی تایوان
  • ویزای تحصیلی آلمان
  • ویزای تحصیلی فرانسه
  • ویزای تحصیلی مکزیک

 

گرانترین کشورها برای ویزای تحصیلی

  • ویزای تحصیلی آمریکا
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای تحصیلی انگلستان
  • ویزای تحصیلی استرالیا

بررسی میزان مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی 

شما را با مقاله ای که وب سایت خبرگزاری دانشجو آن را منتشر کرده است آشنا می کنیم با عنوان ( بررسی آماری مهاجرت نخبگان ایرانی در یک دهه گذشته ) که به درستی آماری را در زمینه مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی منتشر کرده است و باید بگوییم که این مسیر یک تصمیم می باشد که شما برای رسیدن به آروزهای خود و تحصیل در یک دانشگاه مدرن و پیشرفته با سطح علمی بالا سختی را به جان بخرید و یا نه ؟

 

 

 

 

 

مطالب خواندنی