معرفی برخی از زیباترین رودخانه‌های ایران به پیشنهاد میهمان شو

معرفی برخی از زیباترین رودخانه‌های ایران به پیشنهاد میهمان شو

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری، رودخانه‌ها و طبیعت اطراف آن‌هاست. بدون شک، تجربه آب و هوای خوب اطراف رودخانه و طراوات آب، لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. هرچند ایران رودخانه‌های چشم‌نواز متعددی دارد؛ اما تعدادی از آن‌ها، محبوبیت بیشتری در بین مسافران دارند. البته همانطور که انتظار می‌رود، بیشتر این رودخانه‌ها در شمال ایران قرار دارند، که با طبیعتی دلچسب و هوایی فرح‌بخش، می‌توانند ساعت‌ها شما را جذب خود کنند. در ادامه این مطلب، شما با این رودخانه‌ها، ویژگی‌های آن‌ها و فرایند رزرو اقامتگاه مورد نظرتان آشنا خواهید شد. پس اگر شما نیز قصد سفر به دل طبیعت و لذت بردن از رودخانه‌های پرخروش ایران را دارید، با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید.

رودخانه کردان؛ طبیعت حیات‌بخش البرز

شاید بتوان رودخانه کردان را مهم‌ترین رودخانه استان البرز دانست. این رودخانه، در روستای کردان قرار دارد. خوشبختانه فاصله نزدیکی که کردان با تهران دارد، جذابیت آن را برای مسافران بیشتر می‌کند. جهت این رودخانه شمال شرقی - جنوب غربی است و پس از عبور از نظرآباد و کردان، به رودخانه شور در نزدیکی نجم آباد می‌ریزد. آب و هوای ییلاقی این منطقه، می‌تواند خستگی و فشارهای روزمره را از شما دور کند. در کردان، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، شما فرصت بازدید از یک اثر تاریخی را نیز دارید. پل بانو صحرا کردان در فاصله ۲ کیلومتری روستا، از دوره صفوی باقی مانده است. قدمت تاریخی این پل، هیجان سفر شما را بیشتر می‌کند. روستای کردان نیز، جذابیت‌های فراوانی دارد و می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد. پس پیشنهاد می‌کنیم هم‌اکنون با اجاره ویلا در کردان از سایت میهمان شو، به این منطقه سفر کنید.

رودخانه نکا؛ تجربه آرامشی تکرار نشدنی

اگر به استان مازندران سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه رودخانه نکا را از دست ندهید. اطراف این رودخانه را درختان سرسبز و گل‌های رنگارنگ محاصره کرده‌اند. بدون شک، طبیعت بی‌نظیر رودخانه، تجربه‌ای آرامش‌بخش و خاص را به شما می‌دهد. پل زیبایی نیز، از دوران رضا شاه در این رودخانه باقی مانده، که می‌توانید با احتیاط از روی آن عبور کنید. این پل در خاطرات فرانسیس، کنسولگر بریتانیا در سال ۱۸۵۸ نیز آمده است. او درباره پل چنین می‌گوید:«در هفتم فوریه از پلی گذشتیم، که در دو سمت آن باغ نارنج و یک عمارت زیبا بنا شده است.»

شما می‌توانید پس از گشت و گذار در این رودخانه زیبا، به روستای نارنجه باغ در نزدیکی آن نیز سر بزنید. پس بازدید از رودخانه نکا، می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد. پیشنهاد می‌کنیم این مکان را در سفر بعدی خود به شمال در نظر بگیرید.

رودخانه دماوند؛ شریانی از طبیعت ایران

دماوند، در استان تهران و یکی از زیباترین شهرهای ایران است. هرچند بیشتر شهرت این شهر به قله دماوند است؛ اما زیبایی‌های طبیعی دیگری نیز دارد، که نباید از آن‌ها غافل شویم. یکی از این جاذبه‌های طبیعی، رودخانه دماوند است. این رودخانه، دارای دو شاخه اصلی است. یک شاخه رودخانه رودبار (چشمه اعلا) و دیگری که از پایین دست دریاچه‌ تار سرچشمه می‌گیرد، رودخانه تار نام دارد. این رودخانه، از شهرستان دماوند عبور می‌کند و در نهایت، در راستای جنوب غربی، به منطقه جاجرود می‌رسد.

شما می‌توانید پس از بازدید از این رودخانه زیبا، سراغ شهرستان دماوند و جاذبه‌های متعدد آن نیز بروید. آب و هوای خوب و طبیعت بکر منطقه دماوند، اوقات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس فرصت را از دست ندهید و در سفر بعدی خود، با اجاره ویلا ارزان در دماوند به این منطقه خوش آب و هوا سفر کنید.

رودخانه چالوس؛ مناسب برای انواع گردشگران

یکی دیگر از زیبا‌ترین رودخانه‌های ایران نیز، در استان مازندران قرار دارد. پس اگر گذرتان به غرب مازندران خورد، پیشنهاد می‌کنیم رودخانه چالوس را از دست ندهید. این رودخانه، از ارتفاعات کندوان سرچشمه گرفته و در‌نهایت به دریاچه خزر می‌ریزد. جریان رود، بسیار خروشان و سیلابی است و مسیری کوهستانی و کم عرض دارد. این رود، سالی ۴۳۰ متر مکعب میانگین آبدهی دارد. رودخانه چالوس، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال به‌شمار می‌رود. به طوریکه، سالانه افراد زیادی به این منطقه سفر می‌کنند و با ارتباط با طبیعت بکر چالوس، خستگی را از خود دور می‌کنند.

شاید جالب باشد بدانید، برخلاف اکثر مردم، محلی‌های این منطقه به این رودخانه، چالوس نمی‌گویند! آن‌ها این رود را با نام دیگر آن، یعنی رود کجور صدا می‌کنند. این رودخانه برای قایق‌سواری و ماهیگیری نیز مناسب است. البته متاسفانه، با ورود پساب‌ها رودخانه آلوده شده است و ماهیگیری در آن توصیه نمی‌شود.

رودخانه جاجرود؛ از بهترین جاذبه‌های لواسان

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، رودخانه دماوند به منطقه جاجرود می‌رسد؛ اما شاید بهتر است سفر خود را اینجا متوقف نکنید. رودخانه لواسان یا رودخانه جاجرود، یکی دیگر از رودهای زیبای ایران است، که از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه تقریبا ۱۴۰ کیلومتر است و چند سرشاخه دارد. مهم‌ترین این شاخه‌ها از دامنه‌های جنوبی خرسنگ می‌آید. این رودخانه، از سد لتیان عبور می‌کند و پس از ۲۳ کیلومتر به رودخانه دماوند متصل می‌شود. بیشتر این بخش، از پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود عبور می‌کند.

شما می‌توانید پس از بازدید از رودخانه‌ی لواسان، از جاذبه‌های متعدد دیگر این منطقه نیز بازدید کنید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به سد لتیان، پارک جنگلی لواسان یا تلو، روستای کُند بالا یا کند علیا، روستای برگ جهان و غار هملون اشاره کرد. شما نیز می‌توانید با اجاره ویلا در لواسان از سایت میهمان شو به تمام این جاذبه‌ها سر بزنید.

چگونه ویلای مناسب را رزرو کنیم؟

یکی از مهم‌ترین و شاید مشکل‌سازترین بخش‌های سفر، یافتن و رزرو کردن بهترین اقامتگاه با قیمت مناسب است. یافتن و اجاره ویلای مناسب، کاری زمان‌بر و دشوار است. خوشبختانه سایت معتبر میهمان شو، در این زمینه تاسیس شده، تا شما سفر راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید. شما می‌توانید در سایت میهمان شو، اقامتگاه‌های مختلف را بررسی کنید و بهترین آن‌ها را برای خود رزرو کنید. البته پشتیبانی میهمان شو نیز، در تمام سفر آماده پاسخگویی به شماست و به مشکلات احتمالی رسیدگی می‌کند.

در این مطلب، با چند تا از زیباترین رودخانه‌های ایران و بهترین راه رزرو ویلا در نزدیکی آن‌ها آشنا شدیم. آیا شما رودخانه‌های دیگری را می‌شناسید، که باید در لیست بالا قرار بگیرند؟ آن‌ها را با ما در بخش نظرات به‌اشتراک بگذارید.

مطالب خواندنی