جدیدترین مدل های سبد گل برای مناسبت‌های مختلف

جدیدترین مدل های سبد گل برای مناسبت‌های مختلف

از سبدهای گل برای مناسبت‌های گوناگونی از تشریفات، جشن‌ها و مراسم درگذشت می‌توان استفاده کرد. با جدیدترین مدل‌های سبد گل آشنا شوید.

هدیه‌ای با بهترین آرزوها

هدیه دادن یک سبد از زیباترین گل‌ها در رنگ‌های مختلف، از جمله رسوم متداول در فرهنگ‌های مختلف دنیا است. از این سبدها برای قدردانی، تبریک، تسلیت و به ‌عنوان هدیه در مراسم‌های گوناگون از انواع جشن‌ها، مراسم درگذشت عزیزان، تشریفات ورود و تبریک استفاده می‌شود. سبدهای گل انواع مختلفی دارند و روز‌به‌روز شیوه گل‌آرایی، ترکیب انواع گل، رنگ‌ها، تزئین، نوع سبد و چیدمان گل طبیعی در سبدهای حصیری و چوبی در آن‌ها در حال تغییر است. در این مطلب با جدیدترین مدل‌های سبد گل آشنا می‌شویم.

سبد گل چیست؟

اصطلاح سبد گل (Flower Basket) دارای دو معنای کلی است. از این اصطلاح هم برای نامیدن سبدی استفاده می‌شود که گل‌ها در آن چیده و نگهداری می‌شوند؛ و هم گاهی به مجموعه سبد گل و گل‌های درون آن، سبد گل گفته می‌شود.

سبد گل یکی از شیوه‌های فانتزی و زیبای هدیه‌دادن انواع گل‌های زیبا به دوستان، همکاران، اعضای خانواده و فامیل است. استفاده از سبد گل این امکان را به ما می‌دهد که تعداد بیشتری گل را درون آن با آرایشی مناسب قرار دهیم. همچنین جابجایی یک سبد گل بسیار آسان‌تر از دسته گل تزئین شده است. نوع دیگر هدیه دادن گل‌ها نیز استفاده از باکس یا جعبه گل است. بعضی از مزایای دیگر خرید سبد گل در مناسبت‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • از سبد گل تقریبا می‌توان در تمامی مناسبت‌ها استفاده کرد
  • سبد گل یک هدیه لاکچری و زیبا است و نسبت به دست گل بیشتر به چشم می‌آید
  • گل‌ها در سبد گل دیرتر پژمرده می‌شوند و کمتر آسیب می‌بینند
  • دسته گل معمولا یک هدیه واحد است اما سبد گل، ترکیبی از گل‌ها و سبدی زیبا است
  • برخلاف دسته گل که معمولا از گلفروشی‌ها تهیه می‌شود، شما می‌توانید جدیدترین انواع سبد گل را در فروشگاه‌های اینترنتی بینید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید
  • امکان رزرو سبد گل در زمان‌های مختلف نیز وجود دارد و شما می‌توانید از چند روز قبل، برای سفارش دادن بهترین سبدهای گل اقدام کنید
  • در فروشگاه‌های آنلاین گاهی برای خرید سبدهای گل، به مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌های خوبی تعلق می‌گیرد و این می‌تواند باعث خریدی اقتصادی و به‌صرفه باشد

مدل جدید سبد گل

انواع سبد گل

سبدهای گل انواع بسیار گوناگونی دارند و در ساخت خود سبد نیز از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. برخی از این سبدها پلاستیکی هستند و شکل آن‌ها طراحی از پیش تعیین شده دارد. برخی از سبدهای گل حصیری هستند و آن‌ها را با انواع گوناگونی از الیاف گیاهی می‌سازند. برخی از سبد‌های گل فلزی و در عین حال سبک هستند. این نوع از سبدها را از میله‌های باریک فلزی می‌سازند و این متریال اجازه می‌دهد این سبدها را به اشکال گوناگونی درآورند.

سبدهای گل را می‌توان براساس مناسب‌هایی که برای آن خریداری می‌شوند نیز تقسیم‌بندی کرد. شما می‌توانید این سبدها را برای هرنوع مراسمی خریداری و آن‌ها را اهدا کنید. بعضی از انواع سبد گل با توجه به مناسبت هدیه دادن گل‌ها عبارتند از:

  • سبد گل خواستگاری
  • سبد گل نامزدی
  • سبد گل مراسم ترحیم
  • سبد گل تشریفات ورود زائران و مسافران
  • سبد گل مراسم تبریک ارتقا شغلی به همکاران
  • سبد گل مراسم تبریک فارغ‌التحصیلی
  • سبد گل بله‌برون
  • سبد گل تولد
  • سبد گل زایمان
  • سبد گل قرارهای رمانتیک و عاشقانه
  • سبد گل هدیه به دوستان، آشنایان و فامیل در مناسب‌های دیدار

جدیدترین مدل‌های سبد گل خواستگاری

مراسم خواستگاری رسم و روزی پراسترس و در عین حال به‌یادماندنی برای خانواده‌ها است. یکی از ملزومات این رسم، تهیه سبد گلی زیبا و به‌روز توسط آقای داماد یا خانواده او است تا آن را به خانواده عروس آینده تقدیم کنند.

جدیدیترین سبد گل‌ها برای خواستگاری

مراسم خواستگاری یک مراسم حساس است و هر نکته از آن بیشتر از همیشه جلوه می‌کند و اهمیت دارد؛ به‌همین دلیل، پیشنهاد ما این است که در خرید سبد گل خواستگاری بیشترین دقت و سلیقه را به خرج دهید. در ادامه با برخی از نکات راهنما را در این زمینه با هم مرور می‌کنیم:

  • اگر می‌خواهید جواب مثبت بگیرید، در خرید سبد گل خواستگاری خساست به خرج ندهید
  • ویژگی‌های سبد گل خواستگاری نشان دهنده سلیقه شما است؛ پس جدیدترین مدل‌های سبد گل خواستگاری را ببینید و سپس زیباترین آن‌ها را انتخاب کنید
  • رنگ گل‌های سبد گل خواستگاری باید ملایم باشد. رنگ‌های سفید، صورتی و یاسی، انتخاب‌هایی مناسب به‌شمار می‌آیند
  • در هنگام خرید نوع گل و رنگ آن به معنای نمادین انواع گل و رنگ‌های آن‌ها دقت کنید؛ کافی است کمی در اینترنت جستجو کنید تا با این موضوع آشنا شوید
  • گل‌هایی را انتخاب کنید که رایحه خوبی دارند و زود پژمرده نمی‌شوند؛ مثلا نرگس، گلی زیبا است اما زود پژمرده می‌شود
  • از گل‌های شیک و رسمی انتخاب کنید؛ از جمله این گل‌ها می‌توان به: ارکیده، رز، مریم، میخک، آلسترومریا، زنبق بنفش و زرد اشاره کرد
  • به مدرن بودن خود سبد و تزئینات آن دقت کنید تا هدیه‌ای لوکس و لاکچری داشته باشید.

جدیدترین مدل‌های سبد گل نامزدی

مراسم نامزدی نوعی جشن برای اعلام وصلت بین دو خانواده و آشنایی اقوام درجه یک آن‌ها با یکدیگر است. بعضی خانواده‌ها مراسم نامزدی را مانند جشنی باشکوه و بعضی مانند یک مهمانی خانوادگی برگزار کنند؛ اما نقطه مشترک بین این هر دو نوع، شاد بودن حال‌وهوای این جشن است. خرید گل از انواع دسته گل، باکس گل و سبد گل نیز از جمله رسومات رایج در جشن نامزدی است.

اگر مراسم نامزدی را مانند جشنی لوکس برگزار می‌کنید می‌توانید از انواع جدیدترین مدل‌های سبد گل نامزدی برای آراستن محیط جشن در خانه یا سالن جشن استفاده کنید. اگر جشن نامزدی به‌صورت خانوادگی و محدود برگزار می‌شود می‌توانید با خرید زیباترین سبدهای گل، آرزوهای قلبی خود را برای شادی و پایداری این وصلت نشان دهید. یادتان باشد حتما از گل‌هایی با رنگ‌های شاد مانند ترکیب رنگ‌های قرمز، زرد، سفید و صورتی استفاده کنید.

جدیدترین مدل‌های سبد گل تولد

مراسم تولد از شادترین و رایج‌ترین رسم‌ها در تمام دنیا به‌شمار می‌آید. در هنگام خرید سبد گل برای مراسم تولد به‌خاطر داشته باشید، نوع گل و رنگ آن، متناسب با نوع ارتباط شما با فردی است که روز تولد او را جشن می‌گیرید. نکته دیگری که در این باره می‌تواند راهنمای شما باشد این است که ابتدا سبد گل را انتخاب کنید و بعد گل‌هایی را که می‌خواهید درون آن جا بگیرند. این شیوه به شما اجازه می‌دهد سلیقه خود را در این زمینه اعمال کنید.

گل برای تولد

جدیدترین مدل‌های سبد گل زایمان

یکی از موقعیت‌هایی که برای خرید و اهدای سبد گل مناسب است، زایمان و زمان متولد شدن نوزاد است. شما می‌توانید با خرید یک سبد گل و اهدای آن به مادر، پدر نوزاد، قدم نورسیده را به او تبریک بگویید. از جمله جدیدترین مدل‌های سبد گل زایمان، سبد گل گهواره‌ای است. البته از سبدهای لوکس و زیبای دیگر نیز می‌توانید انتخاب کنید.

برای انتخاب گل‌های سبد گل، گل‌هایی مانند: رز، آنتوریوم، میخک و داوودی پیشنهاد می‌شوند. در هنگام تزئین هم می‌توانید از یک تزئین مدرن و ساده مینیمالیستی یا از تزئین مدرن با اکسسوری‌هایی مانند: روبان، عروسک‌های کوچک و زیبا یا حتی بادکنک استفاده کنید.

سبد گل برای تولد نوزاد

جدیدترین مدل‌های سبد گل برای افتتاحیه نمایشگاه

یکی از موقعیت‌هایی که خرید سبد گل در آن بسیار مرسوم است و بسیار هم به چشم می‌آید، مراسم افتتاحیه نمایشگاه است. بعضی از این نوع مراسم عبارتند از: افتتاحیه نمایشگاه‌های خط و نقاشی، افتتاحیه نمایشگاه‌های فناوری، افتتاحیه نمایشگاه‌های امور تجاری و بازرگانی، افتتاحیه نمایشگاه‌های محلی فروش تولیدات داخلی و محلی و افتتاحیه نمایشگاه‌های صنایع دستی.

هدیه دادن سبد گل در این‌گونه از مراسم بسیار اثرگذار است؛ زیرا در هنگام ورود افراد، هنرمندان، تاجران، مدیران، افراد مسئول محلی و منطقه‌ای و میهمانان به چشم می‌آید و شکوه خاصی به مراسم مورد نظر می‌دهد. همچنین معمولا این‌گونه از مراسم با پوشش خبری همراه است و عکس‌های زیادی از افتتاحیه‌ها باقی می‌ماند.

در هنگام خرید سبد گل برای مراسم افتتاحیه در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید سبد گل را به فرد خاصی هدیه بدهید، لزومی ندارد ابعاد سبد گل چندان بزرگ باشد؛ اما اگر هدف شما جلوه بخشیدن به کل مراسم است، بهتر است سبد گلی بزرگ تهیه کنید و در صورت لزوم از پایه‌های نمایش سبد گل استفاده کنید یا آن‌ها را روی میز قرار دهید.

جدیدترین مدل‌های سبد گل بله‌برون

مراسم بله‌برون هم یکی از رسومات رایج بین اقوام مختلف ایرانی در روند ازدواج است. این مراسم برای گرفته بله رسمی از عروس و گذاشتن قول و قرارهای ازدواج برگزار می‌شود. خرید سبد گل برای این مراسم می‌تواند نشانه توجه شما به اهمیت این رسم و آرزوهای قلبی شما برای عروس و داماد یا خانواده طرف مقابل باشد. تلاش کنید نوع سبد گل و گل‌هایی که انتخاب می‌کنید چشم‌نواز و زیبا باشند تا خاطراتی خوب از خود به جا بگذارید.

مطالب خواندنی