ساخت بوسترپمپ توسط پایا گسترش

ساخت بوسترپمپ توسط پایا گسترش

بوستر پمپ نوعی پمپ آب است و فشار آب را در مناطق کم فشار، افزایش می‌دهد. بوستر پمپ بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که فشار آب خیلی کم است. بوستر پمپ با اتصال چند پمپ به طور موازی به یکدیگر، موجب افزایش فشار آب می‌شود. بوستر پمپ یکی از پرمصرف‌ترین پمپ هایی است که در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های بزرگ برای افزایش فشار آب استفاده می‌شود. شرکت پایا گسترش سازنده انواع بوستر پمپ‌های آبرسانی و کشاورزی است.

بوستر پمپ چند الکتروپمپ دارد و این الکتروپمپ‌ها به صورت موازی در کنار هم قرار دارند. بوستر پمپ‌ها با گرفتن انرژی مکانیکی از منابع بیرونی، این انرژی را به مایعات انتقال داده و در نتیجه موجب افزایش فشار آب می شوند و در نتیجه آب بیشتری به لوله‌ها وارد می‌شود. از بوستر پمپ‌ها بیشتر در مکان هایی که ارتفاع خیلی زیاد دارند، استفاده می‌شود زیرا فشار آب در مناطقی که ارتفاع بلندی دارند نسبت به بقیه مناطق خیلی کم‌تر است. یکی از پرکاربردترین بوستر پمپ ها، بوسترپمپ آتشنشانی است.

بوستر پمپ مثل یک دستگاه کمپرسور گاز عمل می‌کند و می‌تواند از طریق فشرده کردن آب، موجب افزایش فشار آب شود. در حقیقت بوستر پمپ‌ها برای افزایش فشار مایعات و همچنین برای انتقال آب با فشار زیاد به کار برده می شوند. بوستر پمپ از پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی تشکیل شده است و این توانایی را دارد که آب را با فشاری معین و ثابت به لوله‌ها وارد کند. زمانی که شیر آب باز می‌شود، بوستر پمپ‌ها به طور اتومات شروع به کار می‌کنند. زمانی که چند شیر آب به طور همزمان باز شود، مصرف آب زیاد شده و در نتیجه بقیه بوستر پمپ‌ها به صورت اتومات شروع به کار می‌کنند.

پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور نوعی پمپ آب بوده و برای به گردش درآوردن آب گرم در سیستم‌های گرمایشی صنعتی و خانگی به کار می‌رود. این پمپ‌ها از طریق پمپاژ نمودن مایعات در یک مدار بسته می چرخند. پمپ‌های سیرکولاتور دارای یک لوله اتصال و یک شیر یک طرفه هستند و بیشترین عملکرد آنها، به چرخش در آوردن آب در سیستم‌های گرمایشی هیدرولیک و سیستم‌های سرمایشی است.

زمانی که آب به سمت بالا حرکت می‌کند، در اطراف پمپ سیرکولاتور به چرخش در می آید ولی دوباره به محل قبلی خود بر می‌گردد. در نتیجه، پمپ‌های سیرکولاتور باید از قدرت کافی برخوردار باشند تا بتوانند آب را در لوله‌ها انتقال دهند.

پمپ‌های سیرکولاتور متشکل از دو بخش الکتروموتور و پمپ آب می‌باشند. موتور الکتریکی این پمپ، موجب حرکت پروانه‌ها شده و به این ترتیب آب به سمت بالا حرکت می‌کند. پمپ‌های سیرکولاتور سایز بسیار کوچکی دارند و به همین دلیل به راحتی در کنار سیستم لوله کشی نصب می شوند.

پمپ‌های سیرکولاتور می‌توانند آب سرد وآب گرم را در رادیاتورها به حرکت در آورند. علاوه بر این، از این پمپ‌ها برای سیستم گرمایش در کف زمین نیز استفاده می‌شود. در حقیقت پمپ‌های سیرکولاتور از سایز خیلی کوچک تا سایز متوسط، به وسیله چرخ‌های لوله محفاظت می شوند. پمپ هایی که در سیستم‌های هیدرولیکی بسته به کار برده می شوند، از قطعات چدنی ساخته می شوند زیرا چدن ضد زنگ است و به همین دلیل با وجود آب موجود در لوله ها، موجب زنگ زدگی یا اکسید شدن لوله‌ها نمی‌شود. در حقیقت پمپ هایی که جریان آب در آنها ثابت است، باید از مواد گران تری مانند برنز ساخته شوند زیرا برنز مانع از زنگ زدگی آب در لوله‌ها شده و علاوه بر این از اکسید شدن آب جلوگیری می‌کند.

تجهیزات استخری

تجهیزات استخری لوازمی هستند که برای تمیز نگه داشتن و نگهداری از استخرها، جکوزی‌ها و سونا به کار برده می شوند. این تجهیزات یکی از مهمترین ابزارها برای راه اندازی استخرها هستند و بدون استفاده از آنها راه اندازی و تاسیس یک استخر غیر ممکن است. به طور کلی تجهیزاتی که برای ساخت یک استخر استفاده می شوند، با توجه به عمق و کاربرد استخرها کاملاً متفاوت هستند. تجهیزات استخری برای ساخت انواع استخر و جکوزی مورد قرار می گیرند و این تجهیزات به دو مدل تجهیزات اصلی و جانبی تقسیم می شوند.

فیلتر شنی تصفیه آب استخر یکی از مهمترین تجهیزات استخری بوده و برای تصفیه آب استخر به کار برده می‌شود. این فیلتر با تمیز کردن آب استخر، ذرات موجود در آب مانند گل و لای، مواد آلی، باکتری‌ها و پلانگتون‌ها را از بین می‌برد.

فیلتر‌های شنی معمولاً به صورت استوانه ایی طراحی و تولید می شوند. ستون این فیلترها با شن آنتراسیت پر شده و سپس درون استخر نصب می‌شود. به منظور جلوگیری از گرفتگی لوله‌های این فیلتر، در ابتدا باید یک لایه شن درشت بر روی نازل فیلتر ریخته شود و سپس یک لایه شن ریز نیز روی لایه‌های درشت قرار داده می‌شود. از آن جایی که آب از بین ذرات شنی عبور می‌کند، مواد موجود در آب در فیلتر شنی گیر کرده و بنابراین آب بدون مواد معلق در فیلتر شنی جمع می‌شود. گاهی اوقات، به خاطر جمع شدن مواد معلق موجود آب در داخل فیلتر شنی، فشار آب کم می‌شود و در این مواقع صافی باید تمیز شود. فیلتر‌های شنی در موارد زیادی از جمله تصفیه آب استخر ها، آب‌های سطحی چاه‌ها و رودخانه ها، فیلتراسیون فاضلاب‌های انسانی و صنعتی و همچنین تصفیه مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شوند.

مطالب خواندنی