فروشگاه ابزار دقیق ابزار سنجش آریا

فروشگاه ابزار دقیق ابزار سنجش آریا

فلوسوئیچ یا سوئیچ جریان نوعی ابزار دقیق است و وظیفه اصلی آن نظارت بر جریان هوا، بخار و مایعات می‌باشد. فلو سویچ این توانایی را دارد که یک سیگنال را به دستگاهی دیگر مثل پمپ آب ارسال کرده و سپس از این جریان برای روشن و خاموش کردن پمپ استفاده کند. به طور کلی حرکت جسمی گاز، مایع و یا بخار در یک لوله جریان نامی‌ده می‌شود و این جریان منجر به سوئیچ شدن می‌شود.

از فلوسویچ در بیشتر اوقات برای نگهداری کردن از پمپ‌ها و خنک کننده‌ها استفاده می‌شود. فلو سوئیچ مجهز به یک زنگ هشدار است و در مواقعی که جریان خیلی بالا یا خیلی پایین است، زنگ هشدار آن زنگ می زند. در مواقعی که هیچ جریانی وجود ندارد، فلو سوئیچ قادر است یک جریان را متوقف کند ولی زمانی که جریان وجود دارد، موتور دستگاه حرکت کرده و در صورت لزوم از طریق زنگ هشدار اخطار می‌دهد.

فلو سوئیچ در موارد زیادی مانند سیستم‌های گرمایش آب گرم، تهویه مطبوع، تجهیزات خنک کننده، سیستم‌های آتش سوزی و سیستم‌های کلرینگ استخر مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت فلو سوئیچ‌ها به دو دسته سوئیچ جریان هوا و سوئیچ جریان مایع طبقه بندی می شوند. فلو سوئیچ می‌تواند سیگنال‌های مختلف را با توجه به نیاز صنایع مختلف، به سایر دستگاه‌ها گزارش کند. به این ترتیب و از طریق این گزارش، آنها به موقع خاموش یا روشن می شوند. به طور کلی فلو سوئیچ‌ها دارای عملکرد بسیار خوبی بوده و همچنین در برابر انواع خوردگی مقاوت بالایی دارند. در هنگام خرید یک فلو سوئیچ باید به مواردی از جمله نوع و نحوه اتصال فلو سوئیچ، رنج آن و همچنین چگالی آن توجه نمود.

ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات ابزار دقیق و همچنین یکی از مهمترین تجهیزات سیستم اتوماسیون صنعتی است. از ترانسمیتر فشار برای کنترل فرآیندهای صنعتی از جمله اندازه گیری فشار گاز یا مایع استفاده می‌شود. ترانسمیترهای فشار به روی لوله‌ها و مخازن و در نقاط اندازه گیری نصب می شوند و این توانایی را دارند که فشار گاز و مایعات را به طور دقیق اندازه گیری کنند.

ترانسمیترهای فشار از سه قسمت تقویت کننده، مبدل و سنسور تشکیل شده اند و برای کنترل فشار و نشان دادن مقدار فشار استفاده می شوند. ترنسمیتر فشار می‌تواند سطح مایعات موجود در مخزن را به طور دقیق اندازه گیری کند و این امر یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این دستگاه می‌باشد. علاوه بر این ترانسمیترهای فشار می‌توانند در همه شرایط، تغییرات ناشی از فشار را اندازه گیری کنند. ترانسمیتر فشار بعد از اندازه گیری فشار، تغییرات فشار را به صورت یک عدد دیجیتالی در نمایشگر نشان می‌دهد.

ترانسمیتر فشار مزایای زیادی داشته و تقریباً با همه محیط‌ها سازگاری دارد. یکی از مهمترین مزیت‌های این دستگاه این است که حتی به صورت مستغرق نیز قابل استفاده است. ترانسمیتر فشار قادر است به طور مستقیم سطح فشار و همچنین فشار تفاضلی را اندازه گیری کند. در طراحی و ساخت ترانسمیترهای فشار از مواد پیزوالکتریک استفاده می‌شود و نتیجه به کار بردن این مواد برای طراحی و ساخت ترانسمیترهای فشار این است که این مواد در برابر میدان الکترومغناطیسی و میدان تابشی مقاومت زیادی دارند.

گیج فشار

گیج فشار نوعی ابزار دقیق است و برای سنجش مقدار فشار سیالات در سیستم‌های لوله کشی استفاده می‌شود. گیج‌های فشار دارای یک فشار سنج دقیق هستند تا اگر فشار به طور ناگهانی زیاد شد، برای دستگاه مشکلی ایجاد نشود. علاوه بر این گیج فشار یک حسگر و یک نشانگر دارد و در صورت تغییر در این حسگر و نشانگر، عددی به دست می آید که تغییرات ناشی از فشار را نشان می‌دهد. با استفاده صحیح از گیج‌های فشار، نشتی‌های حاصل از فشار به راحتی قابل کنترل هستند.

خرید گیج فشار

گیج فشارهای در صنایع مختلف و پالایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و از رخ دادن بسیاری از حوادث جلوگیری می‌کنند. از آن جایی که فشار نقش مهمی در واکنش‌های شیمیایی ایفا می‌کند و با تغییر آن بسیاری از واکنش‌های شیمیایی نیز تغییر می‌کند، استفاده از گیج فشار امری ضروری می‌باشد.

محل نصب گیج‌های فشار هیدرولیک، اغلب نزدیک به ورودی فشار پمپ است اما با این وجود می‌توان آنها را در بخش‌های دیگر دستگاه مانند زیر شیر کاهش دهنده فشار نیز نصب کرد. در حقیقت گیج‌های فشار بیشتر در سیستم هایی مورد استفاده قرار می گیرند که فشار مایع دارند. گیج‌های فشار هیدرولیک با توجه به مواد به کار رفته در آنها و همچنین با توجه به نوع استایلی که دارند، قادر به تحمل دامنه‌های فشار مختلف هستند. یکی از مهمترین استایل‌های گیج‌های فشار، گیج تفاضلی و گیج لوله بوردون می‌باشد. لوله‌های بوردون می‌توانند فشار را اندازه گیری کرده و سپس آن را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند. انرژی ایجاد شده، صفحه گیج را حرکت می‌دهد و به این ترتیب فشار موجود در سیستم در صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

مطالب خواندنی