دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 138276
ترجمه فارسی عنوان مقاله

امنیت اطلاعات پزشکی در عصر هوش مصنوعی

عنوان انگلیسی
Medical information security in the era of artificial intelligence
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
138276 2018 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Medical Hypotheses, Volume 115, June 2018, Pages 58-60

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

مقدمه

فرضیه

آیا پیشرفت تصویربرداری پزشکی تهدیدی برای تکنولوژی بیومتریک می باشد؟

شکل 1: تصاویر بازسازی سه بعدی مبتنی بر CT چهره

ارزیابی فرضیه

شکل 2: اصل تصویربرداری چند وجهی: بسته به دامنه بازسازی مورد نیاز، تصاویر از زوایای مختلف گرفته می شوند

بحث

 
ترجمه چکیده
تکنولوژی های بیومتریکی، مانند شناسایی عنبیه، چهره و اثر انگشت، در سال های اخیر در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته و به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، اینکه آیا این تکنولوژی های بسیار دقیق بیومتریک همان قدری که توسط تولید کنندگان آنها اعلام شده است ایمن می باشد یا خیر، ناشناخته باقی مانده است ممکن است این تکنولوژی های بیومتریک با چالش های جدی روبرو شوند، از آنجاکه بازسازی سه بعدی (3D) مبتنی بر تصویربرداری پزشکی و چاپ سه بعدی در حال پیشرفت می باشد.
ترجمه مقدمه
بیومتریک، نوعی تکنولوژی شناسایی می باشد که از صفات بیولوژیکی انسان شامل شناسایی اثر انگشت، چهره، عنبیه و رگ انگشت استفاده می کند [1]. اکثرا بر این باورند که تکنولوژی منحصر به فرد بیومتریک، بسیار پیشرفته و ایمن است. در واقع اگر برخی از مواد تصویربرداری پزشکی که معمولاً توسط پزشکان استفاده می شود در دسترس باشد، شکستن بسیاری از سیستم های بیومتریک به راحتی انجام می شود. ضعف امنیتی شناسایی اثر انگشت کاملاً مشهود است. تا جاییکه مدل های کپی کردن اثر انگشت برای ساخت سیستم های جعلی حضور در دانشگاه ها و شرکت ها به صنعتی در مقیاس کوچک تبدیل شده اند [2]. از این رو ، آیفون ایکس شروع به جایگزینی اسکن چهره (Face ID) به جای اسکنر اثر انگشت (Touch ID) کرده است. به احتمال زیاد با توجه به تأثیر بسیار زیاد مشتریان آیفون، تکنولوژی تشخیص چهره در سال های آینده به تکنولوژی بیومتریک متداولی تبدیل خواهد شد. با این حال، اینکه تشخیص چهره به همان اندازه ای که باور داریم مطمئن می باشد یا خیر، هنوز قابل تشخیص نیست. بازسازی سه بعدی صورت (3D) در سطوح دقیق مختلف را از طریق چندین روش مانند، پرتونگاری محاسبه‌شده سنتی (CT)، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI)، توموگرافی محاسبه‌شده با پرتو مخروطی (CBCT، مورد استفاده در اسکن دندانپزشکی)، و اسکنر سه بعدی پزشکی می توان انجام داد [3-5]. ما در جستجوی دانستن این که آیا بازسازی صورت با استفاده از این تکنیک ها می تواند به صورت سه بعدی چاپ شده و برای شکستن سیستم های تشخیص چهره استفاده شود، می باشیم.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  امنیت اطلاعات پزشکی در عصر هوش مصنوعی

چکیده انگلیسی

In recent years, biometric technologies, such as iris, facial, and finger vein recognition, have reached consumers and are being increasingly applied. However, it remains unknown whether these highly specific biometric technologies are as safe as declared by their manufacturers. As three-dimensional (3D) reconstruction based on medical imaging and 3D printing are being developed, these biometric technologies may face severe challenges.