دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52979
ترجمه فارسی عنوان مقاله

شیوه صنعتی بین‌المللی برای پایش کیفیت توان

عنوان انگلیسی
International Industry Practice on Power-Quality Monitoring
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52979 2014 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : IEEE (آی تریپل ای)

Journal : IEEE Transactions on Power Delivery, Page(s): 934 - 941 ISSN : 0885-8977 INSPEC Accession Number: 14181405

فهرست مطالب ترجمه فارسی
1-    مقدمه

کلمات کلیدی

چکیده:

مروری کلی بر پروژه‌های گذشته پایش PQ

کارگروه مشترک CIGRE/CIRED: C4.112

نظرسنجی

سازمان‌دهی پرسش‌نامه

جدول1: سؤالات نظرسنجی

شرکت کنندگان در نظرسنجی

جدول 2. شرکمنفردنندگان و سرعت‌های پاسخ در نظرسنجی

نتایج نظرسنجی

شکل 1. پاسخ به سؤال 1 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- آیا شما کیفیت توان را در شبکه خود پایش کرده‌اید؟

شکل 2. مقایسه پاسخ‌ها به سؤال 1 توسطTSO  و DSO- آیا شما کیفیت توان را در شبکه خود پایش کرده‌اید؟

شکل 3. مقایسه پاسخ‌ها به سؤال 1 توسط اروپا و بقیه دنیا-آیا شما کیفیت توان را در شبکه خود پایش کرده‌اید؟

شکل 4. پاسخ‌ها به سؤال 3 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- چرا شما پایش را انجام می‌دهید؟

شکل 5. مقایسه پاسخ‌ها به سؤال 3 توسطTSO و DSO -چرا شما پایش را انجام می‌دهید؟

شکل 7. پاسخ به سؤال 7 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- شما چه نوع مانیتوری را برای استفاده انتخاب می‌کنید؟

شکل 8. مقایسه پاسخ‌ها به سؤال 7 توسطTSO و DSO - شما چه نوع مانیتوری را برای استفاده انتخاب می‌کنید؟

شکل 9. پاسخ به سؤال 6 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- شما از چه تعداد سازنده مختلف و انواع مانیتور PQ استفاده می‌کنید؟

شکل 10. پاسخ به سؤال 4 توسط تمام پاسخ‌دهندگان-  شما چه ابعادی از کیفیت توان را پایش می‌کنید؟

شکل 12. پاسخ به سؤال 8 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- شما بیشتر کدام پارامترهای الکتریکی را پایش می‌کنید

سؤال 11: شما هرچند وقت یک‌بارگزارش‌ها رسمی را ایجاد می‌کنید؟

شکل 14. پاسخ به سؤال 10 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- شما چگونه خروجی مانیتورهای خود را پردازش می‌کنید؟

شکل 15. پاسخ به سؤال 11 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- شما هرچند وقت یک‌بارگزارش‌های رسمی را ایجاد می‌کنید؟

شما چگونه از اطلاعات استفاده می‌کنید؟

شکل 13. پاسخ به سؤال 9 توسط تمام پاسخ‌دهندگان- شما چگونه خروجی مانیتورهای خود را ذخیره می‌کنید؟

شکل 16. پاسخ به سؤال 12 توسط تمام پاسخ‌دهندگان-شما چگونه از اطلاعات استفاده می‌کنید؟

آیا شما کیفیت توان را در شبکه خود پایش کرده‌اید؟

چرا شما پایش را انجام می‌دهید؟

چه تعداد مانیتور PQ شما دارید؟

شکل 6. مقایسه پاسخ‌ها به سؤال 2 توسطTSO و DSO- چه تعداد مانیتور کیفیت توان شما دارید؟

چگونه شما نوع مانیتور مورداستفاده را انتخاب می‌کنید؟

هنگامی‌که شما محل نصب مانیتورهای ثابت را انتخاب می‌کنید، چه مواردی مهم است؟

شما چه ابعادی از کیفیت توان را پایش می‌کنید؟

شما بیشتر کدام پارامترهای الکتریکی را پایش می‌کنید؟

شکل 11. مقایسه پاسخ‌ها به سؤال 4 توسطTSO و DSO - شما چه ابعادی از کیفیت توان را پایش می‌کنید؟

شما چگونه خروجی مانیتورهای خود را ذخیره می‌کنید؟

شما چگونه خروجی مانیتورهای خود را پردازش می‌کنید؟

حالات نظارتی

نتیجه‌گیری
ترجمه کلمات کلیدی
شیوه صنعتی، پایش، کیفیت توان(PQ)، نظرسنجی
کلمات کلیدی انگلیسی
Industry practice, monitoring, power quality (PQ), survey
ترجمه چکیده
پایش ولتاژها و جریان‌هادر باس‌های سیستم، اطلاعاتی در مورد عملکرد شبکه به اپراتورهای شبکه می‌دهد، هم برای سیستم به ‌صورت مکان‌ها و مشتریان کلی و هم برای سیستم به‌صورت مکان‌ها و مشتریان فردی. همچنین، تقاضا از سمت مشتریان وجود دارد و ادارات نظارتی اطلاعاتی را در مورد سطح واقعی کیفیت توان (PQ) ارائه می‌کنند. پیشرفت‌ها در فناوری آن را قادر می‌سازند تا در یک مقیاس بزرگ‌پایش کند و تقریباً هر پارامتر موردنظرPQ را ثبت کند. درحالی‌که بسیاری از اپراتورهای شبکه تجهیزات پایش را نصب می‌کنند و درحالی‌که بیشتر مانیتورها در دسترس هستند، فقدان دانش و توافق بر سر تعداد حالات فرایند پایش و بر سر پردازش داده ثبت‌شده وجود دارد. به‌عنوان یک پاسخ به این فقدان یکپارچگی در رویکرد، کسب داده، و پردازش، در فوریه سال 2011، CIGRE و CIREDکارگروه مشترک C4.112 را تأسیس کردند: " دستورالعمل‌هایی برای پایش کیفیت توان- مکان‌هایاندازه‌گیری، پردازش و نمایش داده" . به‌منظور شناسایی شیوه صنعتی بین‌المللی رایج برای پایش PQ، گروه، یک نظرسنجی را در 43 کشور در سرتاسر جهان انجام داد. این مقاله، یافته‌های اصلی از 114 پاسخ به پرسش‌نامه را خلاصه می‌کند و شیوه صنعتی رایج در پایش PQ را در جهان شناسایی می‌کند.
ترجمه مقدمه
در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی در میزان پایش کیفیت توان (PQ) که در سیستم‌های توان الکتریکی رخ می‌دهند، وجود داشته است. در سرتاسر جهان، تعدادی از پروژه‌های پایش باهدف اصلی ارزیابی کلیPQ سیستم‌های توان در سطوح مختلف ولتاژ انجام‌ شده‌اند. پایش ولتاژها و جریان‌ها در سیستم‌های توان الکتریکی،مسلماً اطلاعاتیدر مورد عملکرد شبکه‌ به اپراتورهای شبکه یا استفاده کنندگانمی‌دهد، هم برای سیستم به‌صورت مکان‌ها و مشتریان کلی و هم برای سیستم به‌صورت مکان‌ها و مشتریان فردی.همچنین، فشار از سمت مشتریان و ادارات نظارتی برای ارائه اطلاعات در مورد سطح واقعیPQ وجود دارد. پیشرفت‌ها در فناوری (تجهیزات پایشی، فناوری اطلاعات، ذخیره داده، و پردازش) امکان پایش در یک مقیاس بزرگ و ثبت تقریباً هر پارامتر دلخواه را ممکن می‌سازند. تغییر در انواع بارهای متصل به شبکه و افزایش غیرمتعارف‌ها، رابط الکترونیکی توان متصل، ژنراتورها، و نیزپیش‌بینی افزایش بیشتر در انواع نامتعارف بارها/ ذخیره‌سازی(‌مثل وسایل الکتریکی)، برای پایش و ثبت حالات مختلف عملکرد شبکه،فشار اضافی بر اپراتورهای شبکه وارد می‌کنند. درحالی‌که بسیاری از اپراتورهای شبکه تجهیزات پایشی را نصب می‌کنند و درحالی‌که بیشتر سازندگان دارای مانیتورهای موجود می‌باشند، فقدان دانش و توافق در مورد تعداد حالات فرایند پایش، ازجمله تعداد و مکان مانیتورها، پردازش داده ثبت‌شده، و گزارش نتایج پایش، وجود دارد. استفاده‌کنندگان نهایی از داده، که یا اپراتورهای شبکه یا مشتریان آن‌ها هستند، به‌جای درخواست تنها مقادیر زیاد داده که توسط نصب مانیتورها و نرم‌افزار پشتیبان ایجاد می‌شوند، درخواست اطلاعات مفید را می‌کنند. در فوریه سال 2011، CIGRE و CIRED، کارگروه مشترک JWG C4.112 را تأسیس کردند: " دستورالعمل‌هایی برای پایش کیفیت توان- موقعیت‌های اندازه‌گیری، پردازش و ارائه داده" ، تا برخی از این مسائل را حل کنند و دانش پایش PQ را از گروه‌های کوچک متخصصین به مخاطبین بیشترگسترش دهند. یکی از اولین کارهای این JWG، به‌منظور ایجاد آخرین دستاوردها، نظرسنجی و شناسایی شیوه صنعتی رایج برای پایش PQ بود. برای این هدف، پرسش‌نامه‌ای در مورد شیوه‌های پایش PQ در سال 2011 ایجاد شد و در سال 2012 در میان تعداد زیادی از اپراتورهای سیستم انتقال (TSO) و اپراتورهای سیستم توزیع (DSO) از 43 کشور در تمام قاره‌ها توزیع شد. این مقاله، برخی از یافته‌های اصلی این پرسش‌نامه را، بر اساس 114 پاسخ دریافت شده تا ژانویه 2013، ارائه می‌کند. همچنین، ارتباط آن‌ها با الزامات قانونی و توصیه‌های اخیر توسط ناظرین انرژی اروپایی، نیز ارائه‌شده است. هدف این مقاله، توصیه هیچ رویکرد خاصی در مورد پایش PQ نیست، بلکه شناسایی محدوده انگیزه‌ها و شیوه‌های صنعتی برای پایش PQ و رویکردهای مورداستفاده توسط صنعت برای ایجاد سطح PQ در شبکه‌ها یا در باس‌های خاص مشتریان، است.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  شیوه صنعتی بین‌المللی برای پایش کیفیت توان

چکیده انگلیسی

Monitoring of voltages and currents at system buses gives the network operators information about the performance of their network, both for the system as a whole and for individual locations and customers. There is also demand from the customers and the regulatory agencies to provide information on the actual power-quality (PQ) level. Developments in enabling technology have made it possible to monitor at a large scale and to record virtually any PQ parameter of interest. While many network operators are installing monitoring equipment and while more and more monitors are available, there is a lack of knowledge and agreement on a number of aspects of the monitoring process and on processing the recorded data. As a response to this lack of uniformity in approach, data acquisition, and processing, in February 2011, CIGRE and CIRED established the Joint Working Group C4.112: “Guidelines for Power quality monitoring—measurement locations, processing and presentation of data.” In order to identify the current international industry practice on PQ monitoring, the group carried out a survey in 43 countries across the world. This paper summarizes the key findings from 114 responses to the questionnaire and identifies prevalent industrial practice in PQ monitoring around the world.