دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 54019
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پایش کیفیت توان داخل پست قدرت فشار قوی ترنزالکتریکا

عنوان انگلیسی
Software and Hardware Equipment Power Quality Monitoring Inside a Transelectrica High Voltage Power Station
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
54019 2015 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : IEEE (آی تریپل ای)

Journal : Applied Machine Intelligence and Informatics (SAMI), 2015 IEEE 13th International Symposium on, Date of Conference: 22-24 Jan. 2015 Page(s): 289 - 294 INSPEC Accession Number: 14999246

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

مقدمه

شاخص‌های کیفیت توان

سیستم کنترل کیفیت توان

جدول1 سخت‌افزار و نرم‌افزار به کار رفته در این کاربرد

شکل1. پیاده‌سازی سیستم. 

 نتایج آزمایشگاهی

شکل2. پنجره‌ی اختصاصی برای منحنی‌های بار

شکل3. طرح تک‌خطی پست 110 کیلوولتی Iernut. 

شکل4. شاخص‌های خلاصه‌ی کیفیت توان سالانه برای برای مورد اتوترانسفورماتورهای 110 کیلوولتی از پست Iernut. 

شکل5. منحنی‌‌های بار در طی یک سال برای مورد اتوترانسفورماتور 110 کیلوولتی از پست Iernut. 

نتیجه‌گیری‌ها
ترجمه کلمات کلیدی
سخت افزار مانیتورینگ اندازه گیری قدرت - کیفیت توان - سرور - نرم افزار - ایستگاه های فرعی -
کلمات کلیدی انگلیسی
Hardware Monitoring Power measurement Power quality Servers Software Substations
ترجمه چکیده
این مقاله نرم‌افزار (و سخت‌افزار مربوطه) به کار رفته برای تحلیل کیفیت توان را ارائه می‌دهد. کیفیت توان یکی از موضوعات مهم شبکه‌های انتقال و توزیع در سراسر جهان است. در اینجا چندین جنبه‌ی مربوط به رابط پایش کیفیت توان بین شبکه‌ی انتقال و شبکه‌ی توزیع برای یک سطح ولتاژ 110 کیلوولت آشکار می‌شود. برای وضعیت کنونی و برای دورنمای آینده یک مطالعه‌ی موردی صورت می‌گیرد. سیستم به کار رفته برای پارامترهای پایش کیفیت توان (نرم‌افزار و سخت‌افزار) با اعمال بر روی یک پست نماینده واقع در سیستم قدرت رومانی (پست Iernut) توصیف می‌شود.
ترجمه مقدمه
کیفیت نرم‌افزار برای یک کاربرد خاص، جنبه‌ای مهم و اصلی برای مهندسی امروزه است، حتی وقتی که برای ارزیابی کیفیت توان به کار می‌رود. کیفیت توان (PQ) یک مساله‌ی پیچیده و بحث‌برانگیز است که اهمیت آن با نقشی که انرژی الکتریکی در جامعه‌ی معاصر دارد، به اثبات می‌رسد. در سال 1985 دستورالعمل کمیسیون اروپا 85/374 EC، چنین بیان شد که الکتریسیته (برق) یک "محصول" است، که نیازمند تعریف مشخصی از ویژگی‌ها است. یک سرویس کامل تامین برق با این حقیقت تعیین می‌شود که این سرویس باید همواره موجود بوده و مقادیر ولتاژ و فرکانس را در حدود مجاز آن‌ها تامین کرده و ولتاژ سینوسی تقریبا کامل بدون هیچگونه نویزی تحویل دهد. این مقاله چندین جنبه از رابط پایش کیفیت توان مبتنی بر رایانه بین شبکه‌ی انتقال (TNE) و شبکه‌ی توزیع (DNE) را برای سطح ولتاژ 110 کیلوولتی ارائه می‌دهد تا وضعیت‌ کنونی و آتی را بررسی کند. پایش موقت یا دائمی کیفیت توان در نقطه‌ی مشترک اتصال (CPC) انجام می‌گیرد، جائی که بهره‌بردار/ تامین‌کننده‌ی سیستم ملزم به تامین توان بر اساس قرارداد کیفیت است، و تامین‌کننده/ مصرف‌کننده باید اغتشاشات حاصل از سیستم قدرت ملی (NPS) را زیر میزان سهمیه محدود کند. به منظور شناخت وضعیت دقیق در باس‌های TNE و منابع توزیع، یک برنامه‌ی پیچیده از اندازه‌گیری‌ها وجود دارد، که با استفاده از تجهیزات کسب و پردازش داده برای رابط TNE-DNE خصوصی به کار می‌رود. همه‌ی شاخص‌هایی که در TNE رخ می‌دهند، عایق‌بندی معیوب، تخلیه‌ی شکل و شکست ناشی از اضافه‌ولتاژها، موجب تغییرات بزرگ در ولتاژ، اهداف، قطعی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شده و منجر به اغتشاش در تامین سرویس توان به مصرف‌کنندگان خواهد شد. کیفیت برق در DNE تحت تاثیر هر دوی مقادیر ولتاژ خارج از محدوده‌ی مجاز و اعوجاج مقادیر ولتاژ و توان قرار می‌گیرد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پایش کیفیت توان داخل پست قدرت فشار قوی ترنزالکتریکا

چکیده انگلیسی

This paper presents a dedicated software (as well as the associated hardware) used for power quality analysis. Power quality is one of the important objectives of the transmission and distribution network allover the world. Several aspects concerning the PQ monitoring interface between the transmission network and the distribution network are revealed for a 110 kV voltage level. This is a case study for the current situation and for the perspective. The system used for the power quality monitoring parameters (software and hardware) is described as applied on a representative substation within the Romanian Power System (Iernut substation).