دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 7429
ترجمه فارسی عنوان مقاله

ارزیابی اثر اجرای سیستم اطلاعات مدیریت بر علل مقاومت پرسنل(کارکنان) در شرکت مدیریت نیروگاهی اصفهان در ایران

عنوان انگلیسی
Evaluation effect of management information system implementation on personnel resistance causes in Isfahan power plant management corporation in Iran
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
7429 2011 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Computer Science, Volume 3, 2011, Pages 1296–1303

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

مقدمه

سیستمهای اطلاعات

مقاومت در برابر تغییر


جدول 1: علل فردی که باعث مقاومت در برابر تغییر می شوند

جدول 2: علل گروهی - اجتماعی که باعث مقاومت در برابر تغییر می شوند

جدول3: علل سازمانی که باعث مقاومت در برابر تغییر می شوند

روش تحقیق

فرضیات تحقیق


فرضایت اصلی

فرضیات فرعی


یافته های تحقیق

آزمون فرضیۀ فرعی اول

جدول 4: نتایج آزمون t تک متغیره  

آزمون فرضیۀ فرعی دوم

جدول 5 : 
نتایج آزمون t تک متغیره  

آزمون فرضیۀ فرعی سوم

جدول 6 : 
نتایج آزمون t تک متغیره  

آزمون فرضیۀ اصلی اول

جدول 7 : 
نتایج آزمون t تک متغیره  

آزمون فرضیۀ فرعی چهارم

جدول 8 : 
نتایج آزمون t تک متغیره 

آزمون فرضیۀ فرعی پنجم

جدول 9 : نتایج آزمون t تک متغیره 

آزمون فرضیۀ فرعی ششم

جدول 10 : 
نتایج آزمون t تک متغیره 

آزمون فرضیۀ اصلی دوم

جدول 11 : 
نتایج آزمون t تک متغیره 

نتیجه گیری

جدول 12: رتبه بندی سؤالاتی که در پرسشنامه از کارکنان پرسیده شد

جدول 13: رتبه بندی سؤالاتی که در پرسشنامه از مدیران پرسیده شد
ترجمه کلمات کلیدی
سیستم های اطلاعاتی - سیستم اطلاعاتی مدیریت - مقاومت در برابر تغییر -
کلمات کلیدی انگلیسی
Information systems,Management information system,Resistance to change,
ترجمه چکیده
هدف تحقیق حاضر این است که تأثیر اجرای سیستم اطلاعات مدیریت بر علل مقاومت پرسنل(کارکنان) و مدیران در شرکت مدیریت نیروگاهی اصفهان در ایران را مورد ارزیابی قرار دهد. سؤالات تحقیق بر اساس تأثیرات اجرای سیستم اطلاعات مدیریت بر علل مقاومت فردی، گروهی-اجتماعی، و سازمانی کارکنان و مدیران طرح شدند. با توجه به این موضوع، در تحقیق حاضر محققان سعی داشتند به مطالعۀ اثرات اجرای سیستم اطلاعات مدیریت بر علل مقاومت کارکنان بپردازند. بنابراین روش تحقیق در نظر گرفته شده توصیفی به همراه تحقیق پیمایشی(نظرسنجی از نمونه) است.نتایج تحقیق نشان می دهد که پیاده سازی سیستم اطلاعات مدیریت باعث ایجاد مقاومت فردی در کارکنان شد. اما مقاومت گروهی-اجتماعی، و سازمانی در کارکنان ایجاد نکرد. پس به طور کلی اینطور نتیجه گرفته شد که اجرای سیستم اطلاعات مدیریت باعث ایجاد علل مقاومت کارکنان می شود. از سوی دیگر یافته های تحقیق نشان می دهند که اجرای سیستم اطلاعات مدیریت باعث ایجاد علل مقاومت فردی، گروهی-اجتماعی در بین مدیران نشد. اما باعث ایجاد علل مقاومت سازمانی در بین مدیران شد. در کل اینطور نتیجه گرفته شد که عموماً اجرای سیستم اطلاعات مدیریت باعث ایجاد علل مقاومت در بین مدیران نمی شود.
ترجمه مقدمه
تمام جنبه های مدیریت دوران جدید به طور عمده ای برای بقای خود به اطلاعات نیاز دارند. امروزه بدون اطلاعات هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود و به طور عمومی عقیده بر این است که اطلاعات برابر قدرت است و هرکه به آن دسترسی دارد قدرتمند است.شرایط و محیطِ در حال تغییر نیاز به ابعاد مناسبی از اطلاعات در سطوح مختلف مدیریت را به ضرورت تبدیل کرده است.[1] یک سیستم اطلاعاتی مجموعه ای از اجزاء است که به جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی و انتقال اطلاعات می‏پردازد و این اطلاعات را با هدف تصمیم سازی، کنترل، و تجزیه و تحلیل به مدیریت و دیگر زیرمجموعه های سازمان می رساند. [3] دلایل بسیاری برای شکست یک سیستم اطلاعاتی در سازمان وجود دارند. به طور کلی زمانی یک پروژه به شکست می رسد که نتواند به طور مناسبی نسبت به اهداف مشخص شده اش، انتظارات و جنبه های خاص آن پروژه پاسخگو باشد. بعضی از دلایل ذکر شده در بالا که باعث شکست راه اندازی یک سیستم اطلاعاتی می شوند در ادامه به صورت لیست شده آورده شده‏اند: 1. عوامل انسانی، 2. عوامل تکنیکی(فنی)، 3. عوامل مدیریتی و 4. عوامل اقتصادی. [4] تحقیق حاضر تلاش دارد دلایل شکست سیستمهای اطلاعاتی را از جنبۀ عوامل انسانی آن مورد بررسی قرار دهد. سیستمهای اطلاعاتی مختلفی وجود دارند که بر اساس نیازهای سازمان ایجاد شده اند. یکی از آنها سیستم مدیریت اطلاعات است که در این تحقیق مورد مطالعه و تجزیه تحلیل قرار می گیرد. از آنجا که هر تغییری، ازجمله راه اندازی یک سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان، طبیعتاً مورد مقاومت کارکنان آن سازمان قرار می گیرد، شناخت و تشخیص دلایل و تلاش در کاهش علل مقاومت، نقش مهمی در اجرای مناسب این سیستمها بازی می کند.تشخیص این چنین مقاومتها به مدیران ارشد کمک می کند که احتمال شکست سازمانشان را کاهش دهند و احتمال موفقیتشان را افزایش دهند و این موفقیت می تواند به بهره وری و اثربخشی سازمانشان منجر شود. هدف تحقیق حاضر این است که اثرات اجرای سیستم اطلاعات مدیریت را بر علل مقاومت کارکنان شرکت مدیریت نیروگاهی اصفهان در ایران بسنجد. بنابراین این مقاله به دنبال تشخیص نقشی است که اجرای این سیستم اطلاعات مدیریت در ایجاد علل مقاومت کارکنان شرکت مدیریت نیروگاهی اصفهان در ایران بازی می کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  ارزیابی اثر اجرای سیستم اطلاعات مدیریت بر علل مقاومت پرسنل(کارکنان) در شرکت مدیریت نیروگاهی اصفهان در ایران

چکیده انگلیسی

The objective of the present research is to assess roles of management information system implementation on personnel and managers resistance causes in Isfahan Power Plant Management Corporation in Iran. The research questions were based on effects of management information system implementation on individual, group — social and organizational resistance causes of personnel and managers. With regard to this matter, in this research, the researchers intended to study the effects of management information system implementation on the resistance causes of personnel. Thus the research methodology has been of descriptive with survey research. The findings of research indicated that management information system implementation created individual resistance causes in personnel.But has not created group — social and organizational resistance causes on personnel. Thus, overall it was concluded that management information system implementation created personnel resistance causes. On the other hand, research findings showed that management information system implementation did not created individual, group — social resistance causes on managers. But created organizational resistance causes. Overall, it was concluded that management information system implementation did not create managers resistance causes.