دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 42692
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مدیریت عمومی جدید در مدل پیچیدگی

عنوان انگلیسی
The New Public Management within the Complexity Model ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
42692 2014 5 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 109, 8 January 2014, Pages 1125–1129

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1-مقدمه

2-مدیریت عمومی جدید – بهره وری و ارزیابی

3-نمودار سطح اجرایی محلی

شکل یک: نمودار سیستم اجرایی محلی، آتور 2013

نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
سیستم های انطباقی پیچیده - پیچیدگی - مدیریت عمومی جدید - مکانیسم بازخورد
کلمات کلیدی انگلیسی
Complex adaptive systems; complexity; New Public Management; Feedback Mechanisms
ترجمه چکیده
هدف این مقاله بوجود آوردن شرایط و نتایجی است که در زمان مشاهده¬ی مدیریت عمومی جدید از طریق الگوی پیچیدگی بدست می آید. نظریه ی پیچیدگی و مدیریت عمومی جدید در زمان هدایت رفتار در سیستم های سازمانی نقطه نظری را برای نمایش و بازخورد به اشتراک می گذارد. مدیریت عمومی جدید در زمانی که مسئولیت ها برای نیل به اهداف به وضوح تعریف می شوند بر روی نتایج تمرکز می کند و بر نیاز ارزیابی عملکرد بر روی مقیاس اهداف بدست آمده تأکید می¬کند. این مقاله چگونگی توانایی تکامل مدیریت عمومی در زمان اطلاع از این دو مفهوم و نیز در زمان سروکارداشتن با منایع محدود و چالش های متعدد ایجاد شده توسط پیچیدگی سیستمی که به آن وابسته است را ترکیب می¬کند.
ترجمه مقدمه
ابزار علم پیچیدگی چرخش خود را در علم طبیعی یافته است. زمانی که این علم توسعه یابد دانشمندان شروع به گردآوری فرایندهای مشابه در هر چیزی می¬کنند، نوسانات مکانیزم های مختلف، جمعیت در دریاها و اکوسیستم های زنده، حرکت بازارهای سهام و ترافیک. سازمان اجتماعی و گروهها سیستم های پیچیده ایی هستند که تعریف کردن و قرار دادن آنها در زمینه های خاص دشوار است. شما نمی توانید به سادگی ویژگی های کلی ایجاد کنید که سیستم آنالیز شده را در کل قسمت های دیگر که اکو سیستم را نشان می دهند هدایت کنند. علم پیچیدگی رفتار مبرم سیستم های پیچیده را به جای خود اجزا به صورت منفرد توسط تمرکز بر ارتباطات درونی اجزا و ساختار سیستم کشف می کند. این علم رویکرد علمی جدیدی را در میان مرزهای اصولی قدیمی نشان می دهد. یک مدل از علم پیچیدگی توسط سیستم های انطباقی پیچیده ارائه می شود. ماتی و ماتی (2011) در کارهای خود نظریه ایی راجع به شرایط پیچیده ی اجتماعی توسط اتحادیه ی اروپا ارائه می دهند و بیان می کنند که دولت اتحادیه ی اروپا یک سیستم پیچیده با حلقه های متعدد بازخورد است که در ساختار خود دولتهای ملی را با احترام به هویت و ارزش های آنان به یکدیگر پیوند می¬دهد. این تحقیق بیشتر بر سطح محلی سیستمهای خدماتی عمومی که توسط اکوسیستم نظارتی اتحادیه اروپا رهبری می شود تمرکز خواهد کرد. تمامی سیستم های انطباقی عاملان زیادی دارند که با یکدیگر تعامل می کنند. ابعاد و عناصر از درون مرتبط و وابسته ویژگی این سیستم هاست. فرایندهای بازخورد چگونگی رخ دادن تغییر در یک سیستم پیچیده را شکل می دهند. این پیدایش چگونگی پیدایش رفتار سازمان ها را به طور غیرقابل پیش بینی از تعاملات عاملان توصیف می کند که نشان می دهد کل سیستم می تواند از قسمتهایی از بخش های سیستم متفاوت باشد. ایی میتلتون کلی (2003) اینگونه فرض می کند که یک سیستم انطباقی پیچیده توسط ویژگی های کلی خود تعریف می شود: تنظیم و تطبیق خود، پیدایش، وابستگی درونی، بازخورد، سیستم های دور از تعادل، فضای ممکن، تکامل، تاریخ گرایی، وابستگی مسیر. علاوه بر کاربردهای اجتماعی کاربردهای سیاسی را مشاهده خواهیم کرد که از طریق ذره بین های پیچیدگی نزدیک می شوند. ( اسکارلات 1997). ما بر مفهوم بازخورد در سیستمهای اجرایی-اقتصادی خصوصاً در توسعه های محلی تمرکز خواهیم کرد. نظریه ی پیچیدگی راه چاره ایی ارائه می دهد که اهمیت اطلاعات و نمایش در داشتن یک سازمان موفق را تصدیق می کند. طبق نظر کوفمان (1995) مدیریت پیجیده مسائل دموکراتیک حل شده و تجارب غیر متمرکز به جای کنترل از مرکز و تطابق است. همچنین مدیریت عمومی که اساس آن در نظریه ی پیچیده است به عنوان یک رویکرد در سیستم پیچیده دیده می شود و درون مراجع خود شرایط گسترده تری دارد و بنابراین عملکرد سازمانی نه تنها به عنوان یک اقدام بلکه به عنوان سکوی عملکردی یک نهاد ظاهر می شود.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مدیریت عمومی جدید در مدل پیچیدگی

چکیده انگلیسی

This paper wants to bring up the circumstances and the results that are achieved when observing the new public management through complexity pattern. The complexity theory and the new public management share a point of view for the monitoring and the feedback when steering the behavior in organizational systems. The concepts are not well implemented on the local organizations although. The new public management focuses on results and underlines the need of evaluating the performances on objectives-achieved scale, when the responsibilities are clearly defined for reaching the goals The article synthesizes how the public management can evolve when taking notice of the two concepts, and also when dealing with limited resources and multiple challenges, generated by the complexity of the system to which it pertains.