دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 53750
ترجمه فارسی عنوان مقاله

معنا و اهمیت معماری سنتی در آموزش و تعلیمات معماری : مدل مدرسه زمستانی Gonen

عنوان انگلیسی
The Meaning and Importance of the Traditional Architecture in Architecture Education; Gönen Winter School Model
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
53750 2012 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 47, 2012, Pages 2120–2126

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کليدواژگان

1- مقدمه

2- اهمیت مدارس تابستانی-زمستانی و معماری سنتی در آموزشهای معماری

3- محل(زمینه) مطالعات: روستای Gönen

شکل 1. دید کلی از روستای Gönen-

3-1 اهداف مطالعه

3-2 روشهای مطالعه

3-3 نتایج مطالعه

جدول 1. تمرین 1 دانش آموزان - اندازه گیری خانه توسط دانش آموزان

جدول 2. تمرین 2 دانش آموزان - نمای کلی خانه

جدول 3. تمرین 3 دانش آموزان - دانش آموزان در حال اندازه گیری خانه نمای کلی خانه

4- ارزیابی و نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
آموزش معماری؛ مدارس تابستانی/زمستانی ؛ معماری سنتی؛ گونن
کلمات کلیدی انگلیسی
Architecture Education; Summer/Winter Schools; Traditional Architecture; Gönen
ترجمه چکیده
تاریخ، پلی برای ایجاد ارتباط میان گذشته و آینده و مجتمع آنها در کنار یکدیگر است. بعلاوه بدون دانستن راجع به تاریختان، نمی توان انتظار ابتکار و نوآوری را داشت و ابتکار بدون تاریخ با زمان حال قابل مقایسه نخواهد بود. بنابراین در آموزش معماری، مطالعات بر ارزیابی تاریخ و گذشتگان با دیدگاهی نوآورانه در برقراری ارتباط میان گذشته و آینده و استنباط و انتقال آن به معماری با استفاده از آخرین فناوری ها بسیار مهم است. بدین منظور در کنار برنامه های آموزشی معماری رسمی و قدیمی، مطالعات تابستانی/زمستانی اجرا شده در اماکن تاریخی، دانش آموزان را برای درک تاریخ ملتشان با تجربیات مشاهداتی، لمس و زندگی آماده می کنند. بعلاوه، مداری تابستانی/زمستانی به طراحی های آینده جهت داده و باعث می شود تا دانش آموزان بتوانند میان فرهنگ و معماری محیطشان تمایز قائل شوند. مدره زمستانی در سال 2009 و برای دانش آموزان دپارتمان معماری دانشگاه Selcuk و به منظور تعیین و تحلیل داده های معماری و فرهنگی شهر کوچک Gönen از منطقه Beysehir شهر Konya سازماندهی شد. دانش آموزان بافت تاریخی Gönen در دوره مدرسه زمستانی را یاد گرفته، سازه های تاریخی آن را مورد تحلیل قرار داده و با استفاده از عکس ها و نقشه های امدادی خانه هایی را که نیاز به نگهداری داشتند را مشخص نمودند. هدف این مطالعه اشاره به پشتکار بکاربسته شده از سمت دانش آموزان دپارتمان معماری دانشگاه Selcuk در مدریه زمستانی 2009 و نشان دهنده اهمیت مدارس تابستانی/ زمستانی در آموزشهای معماری می باشد.
ترجمه مقدمه
معماری به طراحی فضاها اشاره دارد؛ هنر ساخت فضاهای مورد نیاز برای سهولت در زندگی مردم و قادر ساختن آنان در مشارکت و برقراری و ادامه فعالیتهایی چون پناه دادن، استراحت کردن، کار و تفریح است. در جنبه های زیبایی شناسی/خلاقیت باید مواردی چون کارایی اقتصادی و موارد فنی نیز بکار بسته شود. به بیان دیگر می توان گفت که معماری هنر و علم طراحی و ساخت ساختمانها و محیطهای فیزیکی است(Kuban, 1998) و یا بنا بر نظر Aknesil، معماری هنر طراحی ساختمانها و یا محیطهای فیزکی با مقیاسها و ویژگیهای مناسب و دادن قابلیت زندگی به آنهاست(Aknesil, 2011). آموزشهای معماری، ابزارهای دانش و توانایی در نظر گرفته شده برای طراحی معماری را در بر گرفته و افراد را بر کسب درک جنبه های فرهنگی، عاقلانه، تاریخی، اجتماعی، اقتصادی معماری و ایجاد درکی جامع از نقش و مسئولیت معمار در قبال جامعه قادر می سازد(UIA,2001). آموزش های طراحی و معماری در پلتفرم های ملی و بین المللی و در سطح کارگروههای مختلف مورد بحث و مذاکره قرار گرفت. از محیط های تحقیقاتی و پژوهشی چون MOBBIG(مدارس ملاقاتهای گروهی اجتماعات مدیران معماری) و کنگره های آموزشی معماری در این پلتفرمها می توان اشاره نمود. آموزشهای معماری علاوه بر دوره های تئوری که دانش آموزان در دانشگاهها می گذارنند، بصورت عملی و در اتاقهای کار و صحبت های آموزشی رو در رو نیز انجام می شوند. در سالیان اخیر و در ترکیه، تغییر تمرکزی رخ داده و دیدگاههای متفاوتی در معماری معرفی شده است. آموزش های معماری امروزه به دو دسته تقسیم شده اند که عبارتند از: آموزش های رسمی و غیررسمی.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  معنا و اهمیت معماری سنتی در آموزش و تعلیمات معماری : مدل مدرسه زمستانی Gonen

چکیده انگلیسی

History is a bridge connecting past with future and holding them together Additionally, innovation will be impossible without knowing your history that an innovation independent from history will be incompatible with the present time. Therefore, in architecture education, the studies on evaluating “ancient” with an innovative perspective in building a reliable connection between past and future, making inferences and transferring them into modern architecture using latest technologies are considerably important. For this purpose, besides the formal architecture education program, the summer/winter studies performed at historical places will provide the students to learn their nation's historical accumulation by observing, touching and living experiences. Moreover, the summer/winter schools will give direction to the future designs and cause the students to recognize the distinctive culture and architecture of their environment. A winter school was organized in 2009 for the students of the Architecture Department of Selcuk University in order to ascertain and analyze the historical and cultural data of the small town “Gönen of Beysehir District in Konya City. During the winter school, the students learnt the historical texture of Gönen, analyzed the historical structures and determined the traditional houses needed to conserve by making relief drawings and photographs. The objective of this study is to mention about the application performed by the students of the Architecture Department of Selcuk University in 2009 winter school and indicate the importance of summer/winter schools in architecture education.