دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 6065
ترجمه فارسی عنوان مقاله

سیستم پشتیبانی تصمیم مبتنی بر منطق فازی برای ارزیابی فروشندگان در روشهای مدیریت زنجیره تأمین

عنوان انگلیسی
A fuzzy logic based decision support system for evaluation of suppliers in supply chain management practices
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
6065 2013 16 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Mathematical and Computer Modelling, Volume 57, Issues 11–12, June 2013, Pages 2945–2960

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

  1. مقدمه

  2. مروری بر مقالات مرتبط

  3. اساس منطق فازی 

  4. طراحی مدل سیستم استنباط فازی

  5. جمع اوری داده

  6. شناسایی متغیرهای ورودی و خروجی

  7. نمودار: نمرات اهمیت عوامل بکار رفته در ارزیابی فروشنده(1= کمترین اهمیت و 5= بیشترین اهمیت)

  8. طراحی توابع عضویت

  9. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی x1 , CIPQ 

  10. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی  X2.IIIC

  11. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی 32.RIDCIT

  12. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی تأثیر کیفیت

  13. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی  4x, ILR

  14. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی X5,LSR

  15. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی x6,RIPS

  16. طراحی اساس قوانین و بازبینی کنندگان قوانین

  17. نمودار: توابع عضویت متغیر خروجی تأثیر هزینه

  18. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی X7,OTD

  19. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی X8, RIOLT

  20. تست سیستم استنباط فازی

  21. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی X9,RIPDCT

  22. نمودار: توابع عضویت متغیر ورودی تأثیر زمان

  23. نمودار: توابع عضویت متغیر خروجی توصیه نهایی

  24. الگوریتم نهایی کردن قوانین

  25. ناظران قوانین گروه 1

  26. ناظران قوانین گروه 2

  27. ناظران قوانین گروه 3

  28. ناظران قوانین گروه 4

  29. نمونه معرف با یک مطالعه موردی

  30. جدول 1. قوانین گروه 1

  31. جدول 2. قوانین گروه 2

  32. جدول 3. قوانین گروه 3

  33. جدول 4. قوانین گروه توصیه نهایی

  34. جدول 5. نتایج گروه 1

  35. جدول 6. نتایج گروه 2

  36. جدول 7. نتایج گروه 3

  37. جدول 8.نتایج گروه توصیه نهایی

  38. جدول 9. مقدار متغیرها

  39. کاربرد مدیریتی بررسی

  40. نتایج و دستوراتی برای تحقیقات آتی

ترجمه کلمات کلیدی
- ارزیابی تامین کننده - کیفیت - هزینه - زمان - فازی
کلمات کلیدی انگلیسی
ترجمه چکیده
مدیریت زنجیره تأمین دغدغه سازمانی بسیار مهمی است و ارزیابی درست فروشندگان مؤلفه اصلی موفقیت زنجیره تأمین است. ارزیابی مداوم یک فروشنده خاص با توجه به این حقیقت که در اکثر صنایع هزینه مواد اولیه و قطعات اصلی هزینه اصلی یک محصول را تشکیل می دهند مهمتر می شود، طوریکه در برخی موارد می توان تا 70% باشد. اما، تحقیقات معدودی هستند که به سازمانها در ارزیابی مداوم فروشندگانشان کمک می کنند. ما مدل جدیدی را براساس منطق فازی برای تحلیل نظرات مربوط به مسائل ارزیابی فروشنده پیشنهاد می کنیم. سیستمهای تداخل فازی چند ورودی تک خروجی ممدانی برای ارزیابی فروشنده پیشنهاد شده اند. مدل پیشنهادی نیز با یک مطالعه موردی ارائه شده است.
ترجمه مقدمه
از زمان معرفی واژه مدیریت زنجیره تأمین توسط مشاوران در اوایل دهه 1980، این واژه توجه محققان و دانشگاهیان را به خود جلب کرده است. از دهه 1990، دانشگاه ها سعی کرده اند وجوه بیشتر مدیریت زنجیره تأمین را کشف کنند. با این اقدامات دانشگاهیان و محققان، مفهوم مدیریت زنجیره تأمین از تغییرات در مراحل مختلف زنجیره تامین نشأت می گیرد. این تغییرات بر هزینه زیاد تولید، منابع کم پایه های تولید و عمر کوتاه محصول تدثیر می گذارند. بنابراین، این مفهوم در چند سال تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. این مفهوم کاملاً جایگزین واژه های متداول بکار رفته برای تشریح مدیریت مواد و جریان خدمات شده است. رقابت شدید جهانی در بین تولیدکنندگان برای هماهنگی با و پاسخ سریع به زنجیره ارزش صنعتی از فروشندگان تا مشتریان رابطه مشتری-فروشنده در مدیریت زنجیره تأمین را در عصر بیزنس جدید مهم کرده است. در این شرایط، تصمیم گیری در هر کار نقش کلیدی در کاهش هزینه دارد و ارزیابی فروشنده یکی از مهمترین کارها در مدیریت رابطه فروشنده است چون کار با فروشندگان خوب برای سازمانها جهت ایجاد حجم تولید خوب باکیفیت مناسب است. این کار با توجه به این حقیقت که در اکثر صنایع هزینه مواد اولیه و قطعات سازنده هزینه اصلی یک محصول را تشکیل می دهند، طوریکه در برخی موارد به 70% می رسد مهمتر نیز می شود. در این شرایط بخش خرید می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه داشته باشد و انتخاب فروشنده و ارزیابی مداوم فروشنده کارهای مهمی در مدیریت خرید هستند. افزایش نسبت مواد اولیه و کار در فرایند تولید محصولات، جاییکه منابع بطور جهانی توسط توایدکنندگان چندملیتی تأمین می شود، روند معمول در صنایع امروزی است. روش ارزیابی توانایی فروشنده هدف اصلی انتخاب فروشنده است. یک تولید کننده چندملیتی نمی تواند کنترل مستقیمی بر قابلیت و عملکرد صدها یا حتی هزاران فروشنده داشته باشد. اما، اریابی قابلیتهای فروشندگان برای فراهم کردن مواد اولیه یا قطعات سازنده یک مسئله مهم برای تولید کننده چندملیتی است. مثلاً فروشندگان معمولاً بعد از دریافت سفارش بدلیل سختی برنامه تولید خودشان برای پاسخگویی به تقاضا قرارداد فرعی می بندند. بعلاوه، برنامه ریزی مجدد داخلی برای تولید توسط فروشندگان می تواند بر سطح عملکردشان تاثیر بگذارد. تضمین کیفیت و تحویل بموقع آنها نامعلوم خواهد بود. پس، تولید کننده باید تهدیدهای احتمالی را در زمان ادامه کار با فروشندگان تحلیل و ارزیابی کند. این کار حاصل فرایند ارزیابی هدفمند و ویژگیهای مربوطه آن است. پس، بعد از انتخاب یک فروشنده مناسب، ارزیابی مداوم فروشندگان بسیار ضروری است. در منبع{7}، کومار و سایرین فرایند تک تصمیمی انتخاب فروشنده را در صنعت منسوجات هند بررسی کردند، درحالیکه مقالات فعلی فرایند مداوم ارزیابی فروشنده را بررسی می کنند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  سیستم پشتیبانی تصمیم مبتنی بر منطق فازی برای ارزیابی فروشندگان در روشهای مدیریت زنجیره تأمین

چکیده انگلیسی

Supply chain management is an increasingly important organizational concern, and proper evaluation of suppliers constitutes one essential element of supply chain success. Continuous evaluation of a particular supplier becomes more important considering the fact that in most industries the cost of raw materials and component parts constitutes the main cost of a product, such that in some cases it can account for up to 70%. However, there is little research that has helped organizations in continuous evaluation of their suppliers. We propose a new model based on fuzzy logic to handle the various attributes associated with supplier evaluation problems. Four multi-input single-output (MISO) Mamdani fuzzy inference systems have been proposed for supplier evaluation. The proposed model has also been illustrated through a case study.