دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 61209
ترجمه فارسی عنوان مقاله

عوامل فیزیکی محیط در کودکستان ها از لحاظ روانشناسی محیطی: یک بررسی

عنوان انگلیسی
The Physical Environment Factors in Preschools in Terms of Environmental Psychology: A Review
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
61209 2012 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 46, 2012, Pages 2034–2039

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1. مقدمه

2. روش

3. عوامل مؤثر در محیط های فیزیکی

3.1 فضا

3.2 صدای مزاحم

3.3. شرایط هوا

3.4 رنگ و روشنایی

نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
پیش دبستانی؛ روانشناسی محیطی؛ محیط فیزیکی
کلمات کلیدی انگلیسی
Preschool; Environmental Psychology; Physical Environment
ترجمه چکیده
این مقاله، اهمیت روانشناسی محیط در پیش دبستان ها (کودکستان) را توضیح می دهد. زمینه روانشناسی محیطی تاکید کرده است که چگونه محیط فیزیکی بر احساسات و رفتارها تاثیر می گذارد. پیش دبستان ها سیستم هایی هستند که در آن محیط تنها یکی از عوامل تعاملی آموزشی، اجتماعی و فرهنگی، برنامه درسی، انگیزشی و اجتماعی-اقتصادی است. محیط یادگیری موثر ترکیبی از چندین عامل مختلف است؛ فضای قابل استفاده مناسب، صدا، وضعیت هوا، رنگ و نورپردازی. این مطالعه مفاهیم تحقیقات اخیر را درباره محیط فیزیکی در پیش دبستانی ها و بازتاب های آنها به ادبیات با توجه به روانشناسی محیطی در نظر می گیرد.
ترجمه مقدمه
یک محیط سیستم زندگی، در حال تغییر است. بیش از فضای فیزیکی، این شامل زمانی است که ساخته می شود و نقش هایی را که ما انتظار داریم بازی کند. مشخص می کند که چگونه احساس، فکر و رفتار می کنیم؛ و این به طور چشمگیری بر کیفیت زندگی ما تاثیر می گذارد. محیط زیست هم برای ما کار می کند و هم علیه ما، که ما در آن زندگی می کنیم (Greenman، 1988). محیط های فیزیکی نقش مهمی را در رفتار و یا شیوه های فرهنگی که در داخل آنها قرار دارند، بازی می کنند. کیفیت محیط، حضور و شرایط ویژگی های آن، فرسایش و رکود آن و سطح حمایت آن، همه عوامل کیفیت فعالیت هایی است که در آن اتفاق می افتد (Dur n-Narucki، 2008 ). متخصصان محیط زیست و رفتار، نگرانی های خاصی را در مورد ویژگی های طراحی این تنظیمات که کم سن ترین کودکان را تحت تاثیر قرار داده اند، ذکر کرده اند - کودکان با سن بیشتر مدت توجهشان بسیار کوتاه تر است و به راحتی توسط حرکت بصری و سر و صدا حواسشان پرت می شود (Bell et al.، 2001). تا سن پیش دبستانی، در کودکان تصور می شود که محیط ها را به طور عادت ببینند، که فقط مربوط به خودشان است. به تدریج، این حالت با یک مرجع ثابت که در آن کودک در محیط زیست در ارتباط با برخی از نشانه های ثابت است جایگزین می شود (Bechtel & Churchman، 2002). آنچه که ما استدلال می کنیم برای کودک اینجا - و در حال حاضر - اهمیتی ندارد اما برای توسعه شناختی دراز مدت و عاطفی شخصی اش اهمیت دارد. در حال حاضر تعداد زیادی از مقالات وجود دارد که نشان می دهد که کودکان از تجربیاتشان از مکان ها چه چیزی بدست می آورند: از محدوده مکان های اجتماعی که می توانند در مورد جامعه ی خود یاد بگیرند، به دست می آیند و دیگران را به خاطر بخشی از آن درک می کنند. مکان های طراحی و پشتیبانی که شانس را برای توسعه و شناخت اجتماعی کودک به حداکثر می رساند، یکی دیگر از مبارزات کارزار است که در آن روانشناسی محیط زیست می تواند شواهد متقاعد کننده ای را در حمایت از کسانی که برای حقوق کودک مورد استهزاء قرار می گیرند ارائه دهد (Spencer & Blades، 2005).
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  عوامل فیزیکی محیط در کودکستان ها از لحاظ روانشناسی محیطی: یک بررسی

چکیده انگلیسی

This paper sets out an explanation about the importance of the environmental psychology in preschools. The field of environmental psychology has emphasized how the physical environment affects feelings and behaviors. Preschools are systems in which the environment is just one of many interacting pedagogical, socio-cultural, curricular, motivational and socio-economic factors. Effective learning setting is a combination of several different factors; adequate usable space, noise, air conditions, color and lighting. This study considers implications from recent researches about physical environment in preschools and their reflections to the literature in the light of environmental psychology.