ترجمه فارسی عنوان مقاله
هنر طولانی است، نوآوری کوتاه است: درس از رنسانس و عصر دیجیتال؟
عنوان انگلیسی
Art is long, innovation is short: Lessons from the Renaissance and the digital age ☆
کد مقاله | سال انتشار | تعداد صفحات مقاله انگلیسی |
---|---|---|
67664 | 2014 | 15 صفحه PDF |
منبع
Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)
Journal : Technological Forecasting and Social Change, Volume 83, March 2014, Pages 127–141
ترجمه کلمات کلیدی
روند خلاقانه، نوآوری هنری، رنسانس، هنر دیجیتال، بازی های ویدئویی
کلمات کلیدی انگلیسی
Creative process; Artistic innovation; Renaissance; Digital art; Video games
ترجمه چکیده
فرآیندهای خلاقانه در طول سالها تا حدی پایدار هستند و تا حدی تحت تأثیر شرایط تکنو-تاریخی آنها قرار دارند. در این مقاله، اثرات تکنولوژی در تلاش خلاق در دو دوره تاریخی جدا شده از پنج صد سال، مورد بررسی قرار می گیرد: رنسانس ابتدای ایتالیایی و عصر اینترنت معاصر با تولید هنر برای محصولات دیجیتال مانند بازی های ویدئویی و انیمیشن. ما بررسی می کنیم که چگونه فرآیندهای خلاقانه انسان، یا به طور گسترده تر، کار خلاق، می تواند به عنوان یک طبیعت عمومی در چارچوب پیچیده از شیوه های در حال توسعه، فن آوری ها، و هنجارهای اجتماعی مفهوم شود. در مقایسه با این دو سنی، مشترکیت ها بوجود می آیند. به طور خاص، کار خلاقانه می تواند به عنوان یک فعالیت ترکیبی در نظر گرفته شود که براساس مضامین فرهنگی عمل می کند و محدود به پذیرش اجتماعی آنها می شود. دوم، کار خلاق شامل تکنیک هایی است که مرز خروجی خلاق را گسترش می دهند. سوم، کار خلاق شامل تکرار بسیار، که توسط رسانه ها، تکنیک ها و فن آوری ها تسهیل می شود. ما با مقایسه این سنین، ثابت های خلاقیت ترکیبی انسانی را بررسی می کنیم و همچنین این که چگونه این خلاقیت ترکیبی و فعالیت تکراری با تکنولوژی های زمان به طور متفاوتی متاثر می شوند.