ترجمه فارسی عنوان مقاله
بسوی یک چشم انداز جدید برای طراحی یک موزه در مکان های تاریخی
عنوان انگلیسی
Toward a new vision to design a museum in historical places
کد مقاله | سال انتشار | تعداد صفحات مقاله انگلیسی |
---|---|---|
148696 | 2018 | 13 صفحه PDF |
منبع
Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)
Journal : HBRC Journal, Volume 14, Issue 1, April 2018, Pages 66-78
فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده
کلمات کلیدی
مبانی نظری: مشکل طراحی موزه
شکل 1. موزه بریتانیا در لندن به تاریخ و فرهنگ بشری اشاره دارد
تعریف موزه
شکل 2. آکروپلیس آتن و استوا کلونیدد در ورونا
موزه به عنوان یک نوع ساختمان
شکل و مورفولوژی موزه
شکل 3. موزه گوگنهایم، مونیخ، لئو ون کلنز و موزه آلتز، کارل فردریچ اسچینکل
شکل 4. موزه گوگنهایم، نیویورک، فرانک لویدرایت
مبانی نظری: مشکل طراحی زمینه
شکل5. موزه گوگنهایم، بیلبائو، 1999، فرانک جری
انواع طراحی زمینه ای
شکل 6. بازسازی ساختمان میراثی تالار مجلس، پونا، هند؛ انواع طرح های زمینه ای
شکل 7. اولین نمای بیرونی سبز در دانمارک، معمار یوهانا روبوک
شکل 8. کلیسای سنت فرانسیس، شهر سنتپادور، اسپانیا
شکل 9. مسئله ی طراحی درون افزا
راهبردهایی برای مسئله ی طراحی درون افزا
شکل 10. بازتولید ساختمان تاریخی
شکل 11 انتهای جنوبی خیابان 691 ماساچوست در بوستون (عکس چانگ ژانگ )
مبنای عملی: به سوی دیدگاهی جدید در طراحی موزه در مکان های تاریخی
شکل 12. ورودی شیشه ای هرم، موزه ی لوور، پاریس
شکل 13. پنهان کردن اثر معماری جدید استراتژی موفقی برای ایجاد سازگاری با زمینه است.
شکل 14. پنهان کردن اثر معماری جدید و بالا آمدن بعضی بخش ها برای ایجاد تضاد با زمینه
شکل 15. دیدن و دیده شدن با مفهوم موزه آزاد
شکل 16. پنهان کردن اثر معماری جدید و بالا آمدن بعضی بخش ها برای ایجاد تضاد با زمینه
شکل 17. فضای استراحت، بازدید از داخل تجربه ی بازدید از باغ را به شما می دهد.
شکل 18. ایده سقف شبیه آمفی تئاتر ساختمان
شکل 19. دیدن و دیده شدن
شکل 20. پنهان کردن اثر معماری جدید برای حفظ و نگهداری هویت
نتیجه گیری و پیشنهادات
تضاد منافع
کلمات کلیدی
مبانی نظری: مشکل طراحی موزه
شکل 1. موزه بریتانیا در لندن به تاریخ و فرهنگ بشری اشاره دارد
تعریف موزه
شکل 2. آکروپلیس آتن و استوا کلونیدد در ورونا
موزه به عنوان یک نوع ساختمان
شکل و مورفولوژی موزه
شکل 3. موزه گوگنهایم، مونیخ، لئو ون کلنز و موزه آلتز، کارل فردریچ اسچینکل
شکل 4. موزه گوگنهایم، نیویورک، فرانک لویدرایت
مبانی نظری: مشکل طراحی زمینه
شکل5. موزه گوگنهایم، بیلبائو، 1999، فرانک جری
انواع طراحی زمینه ای
شکل 6. بازسازی ساختمان میراثی تالار مجلس، پونا، هند؛ انواع طرح های زمینه ای
شکل 7. اولین نمای بیرونی سبز در دانمارک، معمار یوهانا روبوک
شکل 8. کلیسای سنت فرانسیس، شهر سنتپادور، اسپانیا
شکل 9. مسئله ی طراحی درون افزا
راهبردهایی برای مسئله ی طراحی درون افزا
شکل 10. بازتولید ساختمان تاریخی
شکل 11 انتهای جنوبی خیابان 691 ماساچوست در بوستون (عکس چانگ ژانگ )
مبنای عملی: به سوی دیدگاهی جدید در طراحی موزه در مکان های تاریخی
شکل 12. ورودی شیشه ای هرم، موزه ی لوور، پاریس
شکل 13. پنهان کردن اثر معماری جدید استراتژی موفقی برای ایجاد سازگاری با زمینه است.
شکل 14. پنهان کردن اثر معماری جدید و بالا آمدن بعضی بخش ها برای ایجاد تضاد با زمینه
شکل 15. دیدن و دیده شدن با مفهوم موزه آزاد
شکل 16. پنهان کردن اثر معماری جدید و بالا آمدن بعضی بخش ها برای ایجاد تضاد با زمینه
شکل 17. فضای استراحت، بازدید از داخل تجربه ی بازدید از باغ را به شما می دهد.
شکل 18. ایده سقف شبیه آمفی تئاتر ساختمان
شکل 19. دیدن و دیده شدن
شکل 20. پنهان کردن اثر معماری جدید برای حفظ و نگهداری هویت
نتیجه گیری و پیشنهادات
تضاد منافع
ترجمه کلمات کلیدی
طراحی شهری، محیط ساخته شده، طراحی خلاقانه، استراتژی طراحی، طراحی محتوا،
کلمات کلیدی انگلیسی
Urban design; Built environment; Creative design; Design strategy; Contextual design;
ترجمه چکیده
برخی جنبش ها در معماری مدرن تأکید ویژه ای بر اهمیت مطابقت ساختمان با محیط اطراف دارد. با این حال، انجام چنین معماری زمینه ای بسیار پیچیده است و بطور معمول چیزی نیست که ساکنان آینده ی ساختمان برای شرکت در آن آماده باشند. در این مقاله تلاش می شود که دیدگاه جدیدی برای طراحی یک ساختمان مهم در چنین مکان های حساسی بیان کند، به عنوان مثال، طراحی یک موزه در یک زمینه ی تاریخی. روش تحقیق این مطالعه یک روش کیفی بر پایه تئوری است. این مفهوم و چشم اندازهای موزه و زمینه گرایی را روشن می کند، و به سوال اصلی مطرح شده در این مقاله پاسخ می دهد: چگونه می توان یک ساختمان بزرگ و مهم مانند یک موزه در زمینه ای تاریخی طراحی کرد، در حالیکه به اهمیت آن احترام گذاشته شود و در همان حال از زوال این مکان تاریخی اجتناب شود؟ و براین اساس یه سوالات زیر نیز پاسخ داده می شود: مفهوم موزه چیست؟ فعالیت ها و عملکردهای این نمونه چیست؟ شکل و مورفولوژی موزه چیست و انواع طراحی زمینه ای چیست؟ راهبردهای طراحی زمینه ای چیست؟ این بخش با انتخاب برخی از معیارها که به عنوان پایه ای برای بخش عملی استفاده می شود، پایان می یابد. و در نتیجه می تواند راهبردی ایده آل برای طراحی موزه در زمینه تاریخی را پایان دهد. انتظار می رود بحث از یافته، اطلاعات در این حوزه را غنی سازد.
ترجمه مقدمه
مشکلات طراحی یک ساختمان میان گروهی از ساختمان های تاریخی یک فرآیند طراحی معماری پیچیده است. و این مسأله در طراحی یک ساختمان با مشخصات خاص، اندازه بزرگ، و داشتن اهمیت زیادی برای جامعه و کشور مانند موزه در یک زمینه تاریخی که باید احترام گذاشته و حفظ شود، پیچیده است. پارادوکس در این مورد می تواند در سوال زیر فوموله شود، چگونه می تواند یک ساختمان بزرگ و مهم مانند یک موزه در زمینه ای تاریخی طراحی کرد در حالیکه احترام به آن مهم است و در عین حال باید از زوال این مکان تاریخی اجتناب شود؟ پیچیدگی این مشکل در طراحی موزه در این مکان تاریخی حساس وجود دارد زیرا این امر می تواند منجر به سرکوب شخصیت زمینه و تأثیر منفی بر زوایا دید ساختمان های تاریخی موجود شود. عمل ساختن یک ساختمان جدید برای حفظ تاریخ، طیف وسیعی از مفاهیم معماری و تاریخنگاری را که در تعداد و نوع موزه های هنر یا تاریخ موزه ها متفاوت است، در بر می گیرد. معماری تجدید به عنوان یک چارچوب خودبازتاب و سنجیده در ارائه تاریخ به معنی رها کردن داستان "جعبه سفید"، ایده معماری به عنوان یک زمین خنثی بود و نشان دهنده یک تهاجم معماری در حوزه تاریخنگاری می باشد. معماری زمینه گرا، که زمینه گرایی نیز نامیده می شود، این اصطلاح یک معماری را پیشنهاد می دهد که با توجه به آنچه در حال حاضر وجود دارد، برخلاف ساخت گرایی یا بازساخت گرایی که علیه هندسه و ساختارهای ثابت کار می کند، پاسخ می دهد. پذیرفته شده است که تأثیر زمینه بر روی جسم معماری است و از این رو نقش آن در طراحی، با گرایش به پست مدرن بوجود آمده است. زمینه گرایی، بخوبی شناخته شده است، از تمایل به حل مشکلات مربوط به هماهنگی با محیط تاریخی و قرار دادن ساختماهای جدید در محدوده تاریخی که در طول پست مدرن ظاهر شده اند، آمده است. بنابراین، در روابط بین شی معماری در محله شهر و محیط اطراف آن قابل توجه است.