دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 42774
ترجمه فارسی عنوان مقاله

استفاده موثر از منابع در بخش مدیریت عمومی در نروژ

عنوان انگلیسی
Effective Use of Resources in the Public Management Sector in Norway ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
42774 2015 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Economics and Finance, Volume 26, 2015, Pages 869–874

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

۱.۱ تعیین حدود 

1.2 تعاریف

۲. اهداف و استراتژی شخص مافوق برای استفاده موثر از منابع در بخش دولتی

2.1 استفاده از پارامترهای کنترل برای دستیابی به استفاده موثر از منابع

2.2 مدیریت توسط اهداف به عنوان بخشی از استفاده موثر از منابع

3. نتیجه گیری و توصیه ها
ترجمه کلمات کلیدی
استفاده از منابع - مدیریت عمومی جدید
کلمات کلیدی انگلیسی
Use of resources; New Public Management
ترجمه چکیده
پیشینه : بخش عمومی در نروژ طی چند سال گذشته چندین فرآیند تجدید و بازسازی را تجربه کرده‌است. این توسعه به عنوان مدیریت عمومی جدید شناخته می‌شود و به رقابت بیشتر، نیاز به سازگاری با بازار، و چندین شکل سازمانی جدید منجر شده‌است. هدف مطالعه : استفاده موثر از منابع در بخش مدیریت عمومی در نروژ. منابع شواهد : یک جنبه کلیدی در بخش عمومی این است که علاوه بر تاکید بر خدمات خوب، بخش عمومی نیز مسئولیت اضافی برای ارائه خدمات اضافی و یا یک محصول توسعه‌یافته به مشتریان خود دارد. یک مشکل در این حوزه ممکن است اندازه‌گیری موثر بودن این موضوع به دلیل اهداف مبهم و نامعلوم باشد. یک جنبه مهم دیگر هنگامی که استفاده کارآمد از منابع در بخش عمومی حاصل می‌شود این است که مشاهده یا بررسی کیفیت محصول یا خدمات واقعا ً دشوار است. و به نوبه خود برای نتیجه‌گیری در مورد اینکه که حقیقتا استفاده موثر از منابع واقعا ً چیست می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بحث اصلی : صرف‌نظر از چگونگی تعریف استفاده موثر از منابع در بخش عمومی، به سیاستمداران بستگی دارد که تصمیم بگیرند که آیا خدمات ارایه‌شده توسط بخش عمومی دارای ارزش کافی در رابطه با استفاده واقعی از منابع است یا نه. نتیجه‌گیری : ما نتیجه می‌گیریم که چندین چالش عمده در خصوص چگونگی اندازه‌گیری خلق ارزش در بخش عمومی در حوزه مدیریت عمومی جدید وجود دارد.
ترجمه مقدمه
در سال‌های اخیر، بخش عمومی نروژ دست‌خوش تغییراتی شده‌است. این منجر به رقابت بیشتر، نیاز به سازگاری بیشتر به بازار و فرم‌های سازمانی جدید شده‌است ( هیلستاد، ۲۰۰۳ ). توسعه بخش دولتی نروژ به عنوان "مدیریت عمومی جدید" یا "NPM" (کریستیانسن و لیگرید، ۱۹۹۹) تعیین شده‌است.ایده اصلی درون NPM این است که بخش عمومی را می توان از طریق اتخاذ ساختارهای سازمانی از بخش کسبوکار عمومی و بخش خصوصی کسبوکار (بوش، جانسون، و وانبو، ۲۰۰۲)، کارآمدتر کرد.بخش عمومی نروژ در دوران پس از جنگ رشد ثابتی داشته‌است و این منجر به افزایش تقاضا شده‌است که باید از منابع بهتر استفاده کرد (Forsvarsdepartementet / Forsvarets Overkommando، ۱۹۹۲).به عبارت دیگر، اهداف کلی فرآیند بازسازی مداوم در سازمان عمومی، مدرن کردن، تسهیل کردن و ساده‌سازی (نورمن، ۲۰۰۲)و در نتیجه کنترل استفاده از منابع به گونه‌ای است که ارزش افزوده بهینه شود.این ارزش افزوده حاصل فرآیند خلق ارزش است که در آن یک ارزش افزوده در قالب ویژگی‌های خاص اضافه شده‌است (Forsvarsdepartementet / Forsvarets Overkommando، ۱۹۹۲).سپس هدف بهره‌برداری بهینه و کارآمدتر از کل منابع بخش عمومی می‌شود (هیلستاد، ۲۰۰۳).فاکتورهایی مانند مقررات اقتصادی، ساختارهای سازمانی و تصمیم‌گیری، مسئولیت‌ها و پی‌گیری بر آن تاثیر خواهند گذاشت که تا چه حد نهاده‌ای دولتی مدیریت خواهند کرد تا به بهره‌برداری بهتر از منابع تخصیص‌یافته دست یابند.هدف از این مطالعه، بحث و بررسی استفاده موثر از منابع در بخش مدیریت عمومی نروژ است.برای پاسخ به این سوال ما ابتدا حوزه مطالعه خود را بررسی خواهیم کرد.سپس اصطلاحات کلیدی که در طول این مقاله مورد استفاده قرار خواهد گرفت را تعریف خواهیم کرد. علاوه بر این ما توضیح خواهیم داد که هدف از استفاده موثر از منابع در بخش دولتی نروژ چیست. سپس با نتیجه گیری، مقاله را به اتمام میرسانیم.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  استفاده موثر از منابع در بخش مدیریت عمومی در نروژ

چکیده انگلیسی

We conclude that there exist several major challenges regarding how to measure the creation of value in the public sector within the domain of New Public Management.