دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52884
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مدلسازی ماشینهای سنکرون با اشباع مغناطیسی

عنوان انگلیسی
Modeling of synchronous machines with magnetic saturation
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52884 2007 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Electric Power Systems Research, Volume 77, Issues 5–6, April 2007, Pages 652–659

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

1-  مقدمه

2- فرضیه و معادلات d-q پایه

3-  تعداد مدلهای ممکن


4-  دسته بندی مدلهای بدست آمده

2-4- مدلهای شار


1-4- مدلهای جریان

3-4- مدلهای ترکیبی جریان-شار

4-4- تکرار مطالب

5-  توصیف روش

6- استخراج مدلهای ممکن


1-6- استخراج مدلهای جدید

2-6: استخراج مدلها نمی تواند در مقالات و کارهای قبلی ایجاد شود

7-  کاربرد

شکل1:‌بالا رفتن ولتاژ سیم پیچ، جریان سیم پیچ و جریان تحریک برای یک ژنراتور ایزوله با 50٪ بار و سرعت نامی

شکل 2: ولتاژ
Va سیم پیچی ژنراتور با و بدون اشباع مغناطیسی برای شرایط یکسان در شکل 1

8- بحث

9 – نتیجه گیری

ضمیمه A: لیست سمبل ها
ترجمه کلمات کلیدی
ماشین سنکرون، مدلسازی، بردار حالت فضا، اشباع شار اصلی
کلمات کلیدی انگلیسی
Synchronous machine, Modeling; State-space vectors,Main flux saturation
ترجمه چکیده
این مقاله سروکار دارد با یک روشی برای استنتاج مدلهای چندگانه ماشینهای سنکرون روتور دوار اشباع شده بر اساس انتخابات گوناگون متغیرهای فضای حالت. با بررسی و ملاحظه جریانها و شارهای ماشین بصورت بردارهای فضایی، مدلهای d-q ممکن بحث می شوند و تعدادی به اندازه کافی بدست می آید. به عنوان یک نتیجه چندین مدل جدید بدست می آیند و ارائه می شوند. نشان داده می شود که تعداد کل مدلهای d-q برای یک ماشین سنکرون با دمپرهای پایه ، 64 مدل می باشد و بنابراین خیلی بیشتر از شناخته شده هاست. مدلهای بدست آمده در سه گروه دسته بندی می شوند. مدلهای جریان، شار و ترکیبی. این مقاله با مدل ترکیبی بخش اصلی را ایجاد می کند و بنابراین یک انتخاب بیشتری را پیشنهاد می کند. مقاله همچنین با توجه به اشباع مغناطیسی یک روشی را برای محاسبه متغیرهای فضای حالت ارائه می کند. روش شامل مدل دقیق اشباع با جریانهای سیم پیچی به عنوان متغیرهای حالت و استخراج کلیه مدلهای دیگر از آن با استفاده از دست کاری روابط معمول ریاضی می باشد. مقاله قابلیت و توانایی روش پیشنهادی برای ایجاد هر مدل موجود را بدون استثنا تایید می کند. یک کاربرد برای صحت و اعتباربخشی روش و تعادل بین همه مدلهای ایجاد شده شرح داده می شود.
ترجمه مقدمه
هنگامیکه اشباع مغناطیسی در ماشینهای ac روی می دهد تئوری اشباع شار اصلی در محورهای d-q به بهترین شکل حفظ می شود. به علت سادگی اش بیشترین استفاده در مد موتوری یا ژنراتوری برای ماشینهای سنکرون یا آسنکرون را دارد. اگر چه به عنوان یک روش کلی معرفی اشباع آهن در نظر گرفته می شود در مقایسه با سایر روشها امروزه درستی اش در پیش بینی رفتارهای ماشین ac پیچیده مورد اعتراض نیست . این مسئله بطور موثری در مراجع [9-14] چک شده است. البته هنگامیکه اثر محلی در تعدادی از معایب بررسی می شود به محدودیتهایی دست می یابد. برای این منظور، قاب abc و معادلات اولیه باید با مسائل شناخته شده بکار رود. به این دلایل تئوری اشباع شار اصلی در محورهای d-q بیشتر شایسته توجه است. مقاله حاضر اساسا سر و کار دارد با یک روشی برای ایجاد مدلهای d-q ماشینهایac مختلف با اشباع شار اصلی . آن ممکن است به عنوان یک راه حل دیگر بکار رود بطوریکه در مرجع [18] با ویژگیهای ذیل استفاده شده است. 1- آن استفاده می کند بتنهایی از معادلات d-q اولیه در اتصال با مدل جریانهای سیم پیچ با ترکیب اشباع مغناطیسی که هست نسبتا شناخته شده و در مقاله [1] استفاده شده است. 2- آن می تواند برای ماشین سنکرون یا القایی استفاده شود. 3- برای یک ماشین ac مفروض، سنکرون یا القایی، می تواند برای توصیف هر مدل ممکن با متغیرهای فضای حالت بکار رود برخلاف مرجع [18] که تعدادی از مدلهای موجود نمی توانند با روش بکار رفته استفاده شوند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مدلسازی ماشینهای سنکرون با اشباع مغناطیسی

چکیده انگلیسی

This paper deals with a method to derive multiple models of saturated round rotor synchronous machines, based on different selections of state-space variables. By considering the machine currents and fluxes as space vectors, possible d–q models are discussed and adequately numbered. As a result several novel models are found and presented. It is shown that the total number of d–q models for a synchronous machine, with basic dampers, is 64 and therefore much higher than known. Found models are classified into three families: current, flux and mixed models. These latter, the mixed ones, constitute the major part (52) and hence offer a large choice. Regarding magnetic saturation, the paper also presents a method to account for whatever the choice of state-space variables. The approach consists of just elaborating the saturation model with winding currents as main variables and deriving all the other models from it, by ordinary mathematical manipulations. The paper emphasizes the ability of the proposed approach to develop any existing model without exception. An application to prove the validity of the method and the equivalence between all developed models is reported.