دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 53588
ترجمه فارسی عنوان مقاله

کاربرد Second Life به عنوان ابزاری برای یادگیری فضایی در معماری داخلی

عنوان انگلیسی
Utilization of Second Life as a Tool for Spatial Learning in Interior Architecture ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
53588 2014 5 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 116, 21 February 2014, Pages 1288–1292

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

۱- مقدمه

۲- محیط‌ های مجازی (VEها)

۳- کنترل و هدایت

Second Life-۴ 

۵- درک وجود

۶- روش

۶-۱- شرکت کنندگان

۶-۲- روال

شکل 1. پلان‌های VE

۷- نتابج 

جدول 1. اولویت‌های اتاق بازدید اول روی طبقه‌های هم کف و اول

۸- نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
محیط های مجازی؛ زندگی دوم؛ جهت یابی؛ یادگیری فضایی
کلمات کلیدی انگلیسی
Virtual environments; second life; navigation; spatial learning
ترجمه چکیده
با افزایش کاربرد کامپیوتر، محیط‌های مجازی سه بعدی (3D) (VEها) به حوزه‌های هدایت و یادگیری فضایی تبدیل شده‌اند. Second Life (SL) به محبوب‌ترین 3D VE تبدیل شده است که به عنوان یک محیط یادگیری به کار برده می‌شود. این مطالعه بر یادگیری فضایی در طول هدایت مجازی در یک دسکتاپ چندسطحی VE متمرکز است که در SL طراحی شده است. استفاده از SL به عنوان ابزاری برای یادگیری فضایی در طراحی معماری با تحلیل مسیرهای هدایت مجازی، اختلاف‌های جنسیتی و درک موجودیت مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه نیز مرتبط با 90 دانشجوی معماری داخلی اجرا شده است که در دانشگاه بیلکنت آنکارای ترکیه به مطالعه می‌پردازند. نتایج نشان می‌دهند که SL می‌تواند برای یادگیری محیط ابزار بهینه‌ای باشد و معماران داخلی می‌توانند به واسطه‌ی آن طرح‌های خود را از طریق یادگیری رفتارهای کنترلی کاربران بهبود بخشند. © 2013 مؤلفان، منتشرشده توسط Elsevier Ltd. دسترسی باز تحت مجوز CC BY NC ND انتخاب و مرور نظیر تحت مسئولیت آموزش جهانی آکادمیک و مرکز تحقیقاتی.
ترجمه مقدمه
طراحی معماری، علم و هنر ساخت است که به طور کلی شامل محدوده‌ی وسیعی از عملیات از جمله مفهوم‌سازی، سازمان‌دهی و ساخت یک محیط ترکیبی است. این علم یک فعالیت حل مسئله است و مستلزم آزمایش لایه‌ی فضایی یک ساختمان، کشف و یادگیری اطلاعات فضایی و حفظ جهت‌گیری فضایی در طول هدایت و کنترل است. یادگیری طولانی مدت در جامعه‌‌ی ما با محیط‌های فضایی و نیازهای کاربری متغیر یک باید به شمار می‌رود. هنگام توسعه‌ی سازمان‌دهی فضایی یک محیط در طول فاز اولیه‌ی فرآیند طراحی، معماران داخلی باید ماهیت یافتن راه‌حل مسئله را تعیین کنند که کاربران آینده در طول کنترل و هدایت با آن روبرو می‌شوند (پاسینی، 1996). با ظهور محیط‌های مجازی (VEها) و سه بُعدی (3D)، معماران داخلی می‌توانند به یک دیدگاه پوشش‌یافته از ساختمان پیشنهادی دست پیدا کنند و طرح‌های خود را از طریق یادگیری رفتارهای کنترلی کاربران، بهبود بخشیده و ارزیابی کنند. این مطالعه بر مسئله‌ی یادگیری فضایی در طول کنترل مجازی در یک دسکتاپ چندسطحی VE متمرکز است که در SL طراحی شده است و به بررسی کاربرد SL به عنوان یک ابزار برای یادگیری در معماری داخلی می‌پردازد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  کاربرد Second Life به عنوان ابزاری برای یادگیری فضایی در معماری داخلی

چکیده انگلیسی

With increase in computer usage, three-dimensional (3D) virtual environments (VEs) have become new areas for navigation and spatial learning. Second Life (SL) has become one of the most popular 3D VEs that is used as a learning environment. This study focuses on the issue of spatial learning during virtual navigation in a multi-level desktop VE designed in SL. The usability of SL as a tool for spatial learning in interior architectural design is investigated by analyzing virtual navigation paths, gender differences and sense of presence. The study is conducted with 90 interior architecture students studying at Bilkent University, Ankara, Turkey. Results indicated that SL can be an effective tool for individuals to learn an environment and for interior architects to improve their designs by learning from the navigation behaviors of the users.