دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 53591
ترجمه فارسی عنوان مقاله

روش آموزشی برای تحول اشکال طبیعی در معماری

عنوان انگلیسی
A Didactic Method for Transposing Natural Forms in Architecture ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
53591 2014 4 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 116, 21 February 2014, Pages 3165–3168

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1. مقدمه 

2- نمونه های طبیعت 

3. روش "Ecotecture"- مطالعه نمونه طبیعی از دیدگاه معماری 

3.1. ادراک 

3.2. تجزیه و تحلیل  

3.3. انتخاب 

3.4. مقایسه  

3.5. تحول  

4. وظیفه دانشجو  

5. پیشنهادات  

6. نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
طبیعت؛ معماری؛ الگو؛ دگرگونی؛ فرم؛ مشخصات
کلمات کلیدی انگلیسی
Nature; architecture; role-model; transformation; form; characteristics
ترجمه چکیده
این مقاله، پژوهشی را بر اساس روش آموزشی مناسب با توجه به بررسی تحول مدلهای نمونه طبیعی در محیط زیست و تولید اشکال جایگزین در معماری برای دانشجویان رشته معماری ارائه می کند. اهداف این مطالعه تائید تنوع رسمی ارائه شده توسط طبیعت، اعلام روشهای مناسب تجزیه و تحلیل رسمی نمونه های طبیعی و در نهایت تحول این ویژگیها به پارامترهایی است که قادر به برآورده ساختن الزامات معماری هستند. مادی سازی این رویکرد نظری پیشنهادی از طریق کارکردهایی تحت عنوان "Ecotecture" که در دانشکده معماری در تیمیسوئارا انجام شده است به دست می آید.
ترجمه مقدمه
طبیعت بینش ما را از تنوع بي شمار اشکال سازگار با توابع مختلف که با محیط بشیوه ای هماهنگ در تعامل هستند نشان می دهد. بنابراین جهان طبیعی نشان دهنده دنیایی است که معمار انتظار آن را داشته و در جستجوی آن بوده است و پیشنهاداتی در زمینه فرایند طراحی دریافت می کند. زمانی که می خواهیم بدانیم که آیا نمونه طبیعی برای ایجاد معماری مناسب است یا نه، باید در نظر داشته باشیم که طبیعت مسائل زیر را حل می کند: • اقتصاد مواد سازنده؛ • سازه های اصلی که کاملا با محیط ان سازگار هستند؛ • کیفیت زیبایی شناختی، • اصول طبیعت اطلاعات تأیید شده را از طریق فرآیند انتخاب طبیعی (چارلز داروین) ارائه می کنند. • طبیعت اثبات کننده زمان است. معماری می تواند بعنوان وضعیت زندگی درنظر گرفته شود و بنابراین می توانیم آن را بعنوان بخشی جدانشدنی از طبیعت یعنی طبیعت ساخته دست انسان در نظر بگیریم (گروبر پی). حتی اگر معماری بخش جزئی از جامعه و تابع قوانین آن باشد، قوانین اشکال طبیعی تا حدودی می توانند در معماری استفاده شوند. اصول طبیعت اطلاعات مورد قبول را ارائه می کنند و همانطور که طبیعت بعنوان زمان ثابت در نظر گرفته می شود می تواند در حل ساختارهای ساخت و ساز، مسائل مربوط به فیزیک ساختمان و زیبایی شناسی آن در معماری استفاده شود (لبدوف 1). در زمینه معماری اصول آموزشی نقش مهمی در روند شکل گیری معماران آینده ایفا می کنند. بسیاری از افرادی که توسط دانشکده معماری اموزش دیده اند، بر پایه تمرین های عملی اموزش دیده اند که هدف آنها ترغیب و توسعه مهارتها و شایستگیهای مختلف مورد نیاز در این حرفه چند رشته ای است. در این مورد، در دانشکده معماری در تیمیسوئارا در ششماهه‌ دوم سال دوم دوره کارشناسی، از دانشجوی معماری خواسته می شود تا یک ساختمان را با استفاده از مدل سرمشق طبیعی بعنوان منبع الهام بخش طراحی کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  روش آموزشی برای تحول اشکال طبیعی در معماری

چکیده انگلیسی

The present paper represents a research on a possible didactic method for architecture students regarding the study of the transposition of natural role models into the built environment and the generation of alternative forms in architecture. The objectives of this study are the acknowledgement of the formal diversity offered by nature, enunciation of possible methods of formal analysis of the natural examples, and eventually the transformation of those characteristics into parameters capable of meeting the architectural requirements. The materialization of this proposed theoretical approach is achieved through the exercise entitled “Ecotecture” conducted at the Faculty of Architecture in Timisoara.