دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 64442
ترجمه فارسی عنوان مقاله

ادراک سالمندان و تاثیر محیط در خانه های جمعی

عنوان انگلیسی
The Elderly and Environmental Perception in Collective Housing ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
64442 2015 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Manufacturing, Volume 3, 2015, Pages 6505–6512

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. کاربر سالمند و ادراک از محیط 

3. روش شناسی

3.1. مشخصات برج

2.3 پرسشنامه

3.3.شعر آرزو

4. موسسات متنی شده

1.4 موسسه

2.4 موسسه ی 2

3.4.موسسه 3

5. نتایج به دست آمده

1.5. تصور از محیط در موسسه 1 – صورت فلکی ویژگی 

2.5. ادراک محیط در موسسه 2 – پرسشنامه

3.5. ادراک محیط  در مؤسسه 3- شعر آرزو

6. نتیجه
ترجمه کلمات کلیدی
ادراک محیطی ؛ مسن؛ محیط ساخته شده
کلمات کلیدی انگلیسی
Environmental perception; elderly; built environment.
ترجمه چکیده
عکس العمل افراد با فضاهای فیزیکی در پیوستگی دوطرفه اتفاق می افتد، جایی که سیستم فرد_محیطی تحت تاثیر ایجاد اثر بر رفتار انسان قرار می گیرد. با توجه به این موضوع، این مقاله نشان می دهد که چگونه ساکنان سالخورده محیط را در خانه های جمعی درک می کنند. به این ترتیب، هدف این است که بدانیم چگونه افراد سالخور فضای خود را درک می کنند و به خواست و انتظار آنها، با استفاده از تکنیک های مختلف برای ارزیابی ادراک در گروه های سالمند پاسخ دهیم. یافته ها در سه اصل، که افراد سالمند ساکن هستند، نتایج مشابهی را نشان داده اند، که کمتر روشنگرانه دیده می شوند، که احتمالا به دلیل اختلال شناختی سالمندان است. نویسندگان: منتشر شده توسط السویر بی.وی. این یک مقاله دسترسی آزاد تحت مجوز سی سی بی وای ان سی ان دی است.
ترجمه مقدمه
پیشرفت های تکنولوژیکی و اثرات آن در بسیاری از مناطق مختلف بسیار گسترده بوده است، و همچنین در جایی که افراد سالخورده زیاد حضور دارند ثبت شده است. در حال حاضر، نقش مشارکتی بیشتری در جامعه به افراد سالخورده ارائه شده است، علاوه بر این، جامعه نیز کیفیت زندگی آنها را همانطور که توسط آمار طول عمر ثابت شده است، بهبود بخشیده است. این بهبود به طور فزاینده ای مستلزم محصولات و خدمات برای این بخش در حال رشد از جمعیت است. در این زمینه، محیط مناسب [1] که برای افراد با چنین خصوصیت هایی با امکان حرکت در اطراف و احساس امنیت مورد نیاز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. این به این معنی است که اصول ارگونومی مورد استفاده در معماری و طراحی جهانی باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به ریز و لی [2]، راپاپورت می گوید که درک محیط در ابتدا از طریق حس انسان، با غلبه آشکار حس بینایی است [3]. با این حال، غیرقابل انکار است که رابطه ای بین جنبه های شناختی که شامل دانسته های قبلی ابعاد و احساسات اجتماعی می شود، وجود دارد. بنابراین درک فضای فیزیکی اشغال شده توسط سالمندان برای کیفیت زندگی و ایمنی آنها بسیار مهم است. این نگرانی به دلیل این واقعیت است که تغییرات ناشی از فرآیند پیری، که افراد مسن به آن مبتلا هستند، حواس آنها و تاثیر فعالیت های روزمره شان را تغییر می دهد. بنابراین، فهمیدن اینکه چگونه افراد مسن فضایی را که تجربه می کنند را درک می کنند شامل وظیفه ای بسیار مهم می شود. گروه تحقیقاتی ارگونومیک برای محیط ساخته شده، ارگوامبینت( در پرتغالی) که با برنامه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فدرال پیرامبوكو، مطالعات مربوط به مسکن برای سالمندان به منظور ارائه پایه اصولی با توجه به معیارهای سازگاری فیزیکی ارتباط دارد. بنابراین، ادراک محیط زیست به ابزاری تبدیل می شود که فضاها را بررسی می کند و هدف آن کمک کردن یا پروژه های جدید برای خانه ها و همچنین امکان ایجاد محیط های مناسب برای سالمندان است. جنبه های زیادی برای طراحی به منظور مناسب کردن محیط وجود دارد،، مانند نور، آسایش صوتی و حرارتی، طرح، اندازه، استفاده از رنگ و روکش و غیره. و حتی اگر فضاها مطابق با دستورات هنجاری مربوط به ماهیت فعالیت هایشان باشند، کاربر نهایی می کند که به طور موثری آنها را سازگار کند. بنابراین، علاوه بر جنبه های قانونی، محیط فیزیکی نیز باید معیارهای ذهنی کسانی را که استفاده می کنند، برآورده کنند. این معیارها با توجه به کیفیت فضایی خواسته ها و انتظارات مردم را در نظر می گیرد. بنابراین، مطالعات کیفی مشاهده مستقیم رفتار انسان در محیط فیزیکی از انواع مختلف تکنیک ها استفاده می کند. با این حال، نقص شناختی کاربران سالمند نیز باید با اطمینان از داده های به دست آمده هنگام استفاده از ابزارهای مختلف ارزیابی ادراک محیط زیست نظر گرفته شود. بنابراین، این مقاله نتایج از سه موسسه مراقبت بلند مدت برای سالمندان را ارائه می دهد، با استفاده از تکنیک های مختلف آگاهی زیست محیطی به منظور شناسایی درک سالمندان از فضاهایی که با آن در ارتباط هستند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  ادراک سالمندان و تاثیر محیط  در خانه های جمعی

چکیده انگلیسی

The interaction of people with physical spaces happens in reciprocal association, where the person-environment system is influenced by and causes an impact on human behavior. Bearing this in mind, this paper sets out to show how elderly residents perceive the environment in collective housing. What is therefore sought is to understand how the elderly perceive their space, in response to their wants and expectations, by applying different techniques for assessing perception in groups of elderly people. The findings in three institutions, in which elderly people reside, have shown a similarity in results, which are seen to be less than enlightening, probably due to the cognitive impairment of the elderly.