دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 116414
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تجربه ی والدینی که از تربیت مستبدانه برای کودکان مدرسه ای خود بهره می برند

عنوان انگلیسی
The experience of parents implementing authoritarian parenting for their school-age children
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
116414 2018 4 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Enfermería Clínica, Volume 28, Supplement 1, February 2018, Pages 122-125

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

روش

نتایج

مباحثه
ترجمه کلمات کلیدی
والدین معتبر، فرزندان، والدین،
کلمات کلیدی انگلیسی
Authoritarian parenting; Children; Parents;
ترجمه چکیده
هدف: بررسی تجربیات خانواده هایی که از شیوه ی تربیت مستبدانه برای کودکان مدرسه ای خود بهره می برند. روش: این یک تحقیق کیفی با استفاده از رویکرد پدیدار شناختی بود. روش نمونه برداری، مصاحبه با والدین کودکان مدرسه ای بود که در منطقه ی مالوکوی مرکزی در اندونزی زندگی می کردند. نتایج: یافته‌های این تحقیق موضوعات زیر را بیان نمودند: (۱) والدین برای بدست آوردن ارزشهای پدر مادری و برطرف نمودن توقعاتشان به صورت مستبدانه ای فرزندانشان را کنترل می نمودند. (۲) فرزندان نتوانستند ارزشها و توقعات والدین را برطرف نمایند. (۳) مشکلاتی که بچه ها با آن مواجه شدند، نتیجه ی شیوه ی تربیتی آنها بود. نتیجه گیری: این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که پرستاران حرفه ای، اطلاعات کافی را برای والدین با توجه به شیوه ی تربیتی آنها فراهم آورند که ممکن است رشد بهینه و پیشرفت کودکان را تسهیل نماید. تحقیقات بیشتر در ارتباط با فاکتورهای فرهنگی مرتبط با تربیت مستبدانه نیز پیشنهاد گردید تا بتوان درک بهتری از شرایط روش تربیتی به دست آورد. Todos los derechos reservados , S.L.U, Elsevier Espana, 2018
ترجمه مقدمه
یک کودک، اساساً متکی بر والدینش بوده که شامل تلاش برای دستیابی به وظایف رشدی می گردد. موانع موجود در دستیابی به وظایف رشدی کودک می تواند موجب به وجود آمدن احساس خود کم بینی، پرخاشگری و عدم توانایی در برقراری ارتباطات اجتماعی گردد1. والدین اساساً می خواهند که کودکانشان به صورت نرمال رشد کرده و پیشرفت نمایند، اما گاهی آنها از این امر آگاه نیستند که شیوه ی تربیتی که اعمال می نمایند مانند تربیت مستبدانه، می تواند تاثیری منفی بر کودکانشان بگذارد. تربیت مستبدانه در واقع متناقض بوده، پرورش یافته نیست، استقلال و آزادی کودکان را نمی پذیرد، پاسخ دهی و حمایت کمی نسبت به کودکان داشته و از مقررات و تنبیه های سختی در مقابل کودکان استفاده می نماید. والدین مستبد از کودکان انتظار اطاعت دارند و اگر آنها این کار را انجام ندهند، تنبیه خواهند شد که می تواند اثری منفی بر عزت نفس و موفقیت های علمی آنها داشته باشد2. تنبیه بدنی تقریباً برابر با سوء استفاده از کودکان می باشد، لذا در صورتیکه تنبیه بدنی بیش از اندازه انجام شود، می تواند به عنوان سوء استفاده از کودک تلقی گردد3. اطلاعات به دست آمده از کمیسیون حمایت از کودکان اندونزی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که تعداد پرونده های سوء استفاده از کودکان هر ساله افزایش پیدا می کند. بر اساس مطالعه ی محیطی از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ ، پرونده‌های مرتبط با تربیت، دومین مورد از انواع سوء استفاده از کودکان در اندونزی می باشد که تعداد آنها تقریباً برابر با ۳۱۶۰ پرونده است. در استان ما لوکو، بسیاری از والدین هنوز از تربیت مستبدانه همراه با رفتارهای خشونت بار استفاده می‌نمایند 4. اثرات منفی تربیت مستبدانه می بایست پیش بینی شده و از آنها جلوگیری بعمل آید. بنابراین فراهم آوردن اطلاعات مناسب برای والدین جهت درک بهتر شیوه های تربیتی مناسب بسیار حیاتی است. به علاوه، فراهم آوردن اطلاعات می بایست به والدین کمک نماید تا از تربیت مستبدانه اجتناب ورزند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تجربه ی والدینی که از تربیت مستبدانه برای کودکان مدرسه ای خود بهره می برند

چکیده انگلیسی

This study suggested nursing professionals provide adequate information for parents with respect to parenting styles that may facilitate the optimal growth and development of the children. Future studies pertinent to cultural factors associated with authoritarian parenting were also suggested to better understand the cultural context of this parenting style.