دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 139724
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تاثیر نوع شناسی ساختمان های مدرسه برروی شرایط گرمایش داخلی، در یک هوای گرم و خشک

عنوان انگلیسی
Impact of the typology of school buildings on the internal thermal conditions, in a hot and dry climate
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
139724 2017 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Energy Procedia, Volume 122, September 2017, Pages 505-510

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده


کلمات کلیدی


1.مقدمه


1.1. ویژگی های جوی شهر Biskra


شکل 1. داده آب و هوای شهر Biskra (منبع: داده ایستگاه هوایی Biskra، 2003-2013).


2. روش و ابزارها


3. تعریف مطالعه موردی


3.1. نوع شناسی طرح با راهروی جانبی


شکل 2. نمای کالج Abbas Abed-el Karim، طرح کلاس درس نوع شناسی، طرح با راهروی جانبی، منبع: نویسنده، 2015.


شکل 3. نمای کالج Ahmed zin ben Madani، طرح کلاس درس برای نوع شناسی طرح راهروی مرکزی، منبع: نویسنده، 2015


3.2. نوع شناسی طرح راهروی مرکزی: (کالج Mohamed zin ben Madani در Biskra)


4. ارائه و تعریف پروتکل تحقیقاتی


4.1پیشرفت و اندازه گیری


5. نتایج و تفسیر


5.1. ارزیابی عینی


5.2. ارزیابی ذهنی


شکل 4: نمودارهای تغییر دماهای بیرون و داخل در نوع شناسی. نویسنده 2016 


شکل 5: نمودارهای تغییرات نسبی و نسبی خارجی رطوبت در نوع شناسی. نویسنده 2016


شکل 6. نمودارهای نشان دهنده درک افراد از دما و رطوبت نسبی، در نوع طرح راهروی جانبی. نویسنده 2016 


شکل 7. نمودارهای نشان دهنده درک افراد از دما و رطوبت نسبی، در نوع طرح راهروی مرکزی. نویسنده 2016


6. نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
ساختمان های مدرسه، حرارتی برنامه انرژی، راحتی حرارتی، کلاس درس تایپوگرافی، پیکربندی، شرایط داخلی، توسعه پایدار،
کلمات کلیدی انگلیسی
School buildings; Thermal; energy plan; Thermal comfort; Classroom; Typologies; Configuration; Interior conditions; Sustainable development;
ترجمه چکیده
در الجزایر، برای ساختار ساختمان های مدرسه متاسفانه هیچ الزام قانونی از نظر گرمایش و انرژی وجود نداشته، و اغلب از طریق یک طرح استاندارد پیشنهاد شده توسط وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی انجام می شود. یک طرح استاندارد تعمیم یافته در سراسر منطقه ملی صرف نظر از محیط های گرم و حرارتی اعمال می گردد. به منظور ایجاد یک محیط آموزشی سالم تر، راحت تر و پایدارتر، ساختمان ها بایستی با توجه به شرایط جوی و زیست محیطی و راحتی طراحی گردند. هدف این مقاله ارزیابی راحتی حرارتی در رایج ترین انواع ساختمان های کالج، در زمینه زیست محیطی و جوی شهر Biskra می باشد. نظرسنجی های پرسشنامه و کمپین-های اندازه گیری موقعیت ابزارهای به کار رفته به منظور رسیدگی به این مساله هستند. نتایج اصلی یک عدم رضایت از محیط حرارتی در فضاهای داخلی را نشان داده و مشخص شد کیفیت زیست محیطی در طراحی ساختمان ها نادیده گرفته می شود.
ترجمه مقدمه
مساله راحتی حرارتی در تابستان به مشکل کنترل تابش نور آفتاب در ساختمان ها اشاره دارد. در صورتی که خورشید در ساختمان نفوذ کند، سپس مصرف گرمایش کاهش خواهد یافت، اما در فصل تابستان، این مساله باعث بروز مشکلات حرارت بیش از حد و ناراحتی حرارتی، به ویژه در شرایط جوی خاص مناطق گرم و خشک میگردد. در ساختمان های مدارس، راحتی برروی قابلیت های ذهنی دانش آموزان و رفتار آنها تاثیر میگذارد. برای راحتی حرارتی در کلاس درس که در آن تراکم افراد بسیار بالا بوده و پنجره های بزرگ برای اهداف کاربردی نصب شده اند، اغلب مشکل حرارت بیش از حد، به ویژه در اواسط فصل و در تابستان، رخ می دهد. مطالعه Wong N. H., Khoo S. S. (2002) در کلاس های درس یک دبیرستان در سنگاپور انجام شد. این اتاق ها به صورت مکانیکی توسط فن تهویه می شوند. توصیه می شود طرح بلوک کلاس درس به گونه ای بوده که نماهای کشیده به سمت شمال و جنوب قرار گیرند. این جهت گیری باعث افزایش استفاده بالقوه از تهویه طبیعی برای ایجاد یک محیط حرارتی قابل قبول میشود. Givoni، در سال 1998، عنوان نمود اینرسی یک توصیه ضروری برای ساختمان های پایدار در محیط های گرم است. مطالعات دیگر، مانند Appah-Dankyi 2012 برروی ارزیابی راحتی حرارتی یک ساختمان آموزشی در محیط گرم و مرطوب در Accra، غنا تمرکز نمودند. در این مورد، توصیه شد ساختمان های مدارس در آینده از اصول طراحی پایدار استفاده کنند (شکل، جهت گیری، سایه، مناطق پنجره های بزرگ، ارتفاع زیاد اتاق و غیره). علاوه بر این، نصب تهویه های هوا با مصرف کم انرژی در کلاس های درس برای ترویج سلامت و سهولت در یادگیری مفید است. هدف این مقاله مطالعه راحتی در کلاس درس براساس آب و هوای شهر Biskra میباشد (عرض جغرافیایی 34 درجه 51’01 شمال و طول جغرافیایی 5 درجه 43;40’ شرق). این شهر 120 متر بالای سطح دریا قرار دارد. اندازه گیری دما در کمترین روزهای ماه سپتامبر سال 2016 انجام شده، هنگامی که کلاس های درس پر شده و شرایط جوی نزدیک به دوره تابستان بود.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تاثیر نوع شناسی ساختمان های مدرسه برروی شرایط گرمایش داخلی، در یک هوای گرم و خشک

چکیده انگلیسی

The main results revealed a dissatisfaction with the thermal environment in the internal spaces and that environmental quality is ignored in the buildings’ design.