دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 53550
ترجمه فارسی عنوان مقاله

صداهای مفهومی دیجیتال در معماری که از الگوریتم موسیقی الهام گرفته شده است؟

عنوان انگلیسی
Soundscapes of Digital Morphogenesis in Architecture which Created from Musical Algorithm ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
53550 2016 13 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 216, 6 January 2016, Pages 861–873

ترجمه چکیده
موسیقی و معماری از ابعاد ریاضی در طول تاریخ برای ایجاد اشکال صوتی و تصویری استفاده کرده اند. دلیل این امر، پیگیری زیبایی شناختی هر دو رشته از قرن ها است. ریاضیات یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر زیبایی شناختی است. نوازندگان هنگام ساختن ترکیبات زیباییشناسی انتزاعی خود از یادداشت های موسیقی استفاده می کنند که ارزش فرکانس قطعی دارند. هر یک از این مقادیر فرکانس توسط یک عدد صحیح تعریف شده است. هر هنرمند موسیقی کلاسیک از توالی فرکتال این فرکانس ها استفاده می کند. از سوی دیگر، صدها فرمت خاموش که با استفاده از ایده های ریاضی تولید می شوند، روبرو می شوند. در این زمینه، اگر ما در مورد تعامل بین رشته ای بین موسیقی و معماری فکر نکنیم، هیچ فرمتی وجود ندارد. در این مطالعه، تقاطع دو رشته مورد نظر از نظر معماری مورد بررسی قرار می گیرد. شروع واسطه برای پیگیری اشکال معماری امروزه با تبدیل فرم های شنوایی به شکل های بصری صورت می گیرد؛ و پایه ای فراهم خواهد شد تا قادر به بحث در مورد نوآوری هایی باشد که فضاها، سازه ها و تجربه های شنوایی که می توانند با به دست آوردن کد های موسیقی ایجاد شوند، فراهم می شود.

چکیده انگلیسی

Music and architecture have made use of mathematical proportions throughout the history for the purpose of creating acoustic and visual forms. The reason for this is the aesthetic pursuit of both disciplines since centuries. Mathematics is one of the most important factors that influence aesthetic results. While forming their abstract aesthetic compositions the musicians use the musical notes that have definite frequency values. Each of these frequency values are defined by one integer. Every classical music artist uses the fractal sequencing of these frequencies. On the other hand we encounter hundreds of silent formats which are produced using mathematical ideas. In this context if we think of the interdisciplinary interaction between music and architecture no form is ever silent. In this study, the intersection of two disciplines will be examined in the perspective of architecture; a stumper and interrogative start for pursuit of architectural forms of the present day with the transformation of auditory forms to visual forms will be made; and a basis will be provided to be able to discuss the innovations that the spaces, structures and auditory experiences which can be formed by obtaining musical codes bring.