دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 61012
ترجمه فارسی عنوان مقاله

عوامل موثر بر عملکرد و فرم تصمیمات دانشجویان آتلیه طراحی معماری داخلی

عنوان انگلیسی
Factors Influencing Function and form Decisions of Interior Architectural Design Studio Students ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
61012 2015 9 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 174, 12 February 2015, Pages 1090–1098

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلید واژه ها

1. مقدمه

2. آتلیه طراحی معماری داخلی

3. یک روش هدایت در آتلیه طراحی: روش های استنتاجی و استقرایی

3.1. روش استنتاجی در طراحی معماری

3.2. روش استقرایی در طراحی معماری

3.2.1. استقرا توسط توابع (عملکرد) اولیه (اساسی) گروه بندی شده در طراحی معماری

3.2.2. استقرا توسط توابع اولیه در طراحی معماری

3.2.3. استقرا توسط توابع اولیه جزئی در طراحی معماری

4. مطالعه موردی: آتلیه طراحی معماری داخلی

جدول 1. تصمیمات عملکرد و فرم گرفته شده توسط دانشجویان در آتلیه طراحی و عوامل تاثیرگذار این تصمیمات

4.1 تصمیمات عملکرد و فرم دانشجویان در آتلیه طراحی معماری داخلی

شکل 1. (a) تصمیمات عملکرد دانشجویان؛ (b) تصمیمات فرم دانشجویان

4.2. عوامل موثر بر تصمیمات فرم

شکل 2. عوامل تاثیر گذار بر دانشجویانی که (a) از روش استقرایی توابع اولیه گروه بندی شده؛ (b) روش استقرایی توابع اولیه (اصلی)؛ (c) روش استقرایی توابع اولیه جزیی؛ (d) فرم منطقی؛ (e) فرم غیرمنطقی غیر متعامد؛ (f) فرم غیرمنطقی منحنی الخط

5. نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
آتلیه طراحی؛ آموزش معماری داخلی؛ تصمیم سازی؛ روند طراحی؛ روش های طراحی
کلمات کلیدی انگلیسی
Design studio; Interior architecture education; Decision making; Design process; Design methodology
ترجمه چکیده
استودیوی طراحی، هسته اصلی آموزش معماری داخلی را تشکیل می دهد. هدف از این تحقیق، بررسی عوامل موثر بر تصمیمات عملکرد و فرم دانشجویان در استودیوی طراحی است که در آن دانشجویان در مواجهه با مشکلات حل مسئله، مشکلات مختلفی را حل می کنند. این مطالعه به طور عمده به تعریف رویکرد آموزشی استودیو طراحی و بررسی روش های طراحی استنتاجی و القایی است که به دانش آموزان در تصمیمات عملکردی و فرم شان کمک می کند. عملکرد و تصمیمات فرم دانشجویان در دو مطالعه موردی آتلیه طراحی و بررسی انجام شده برای این دانشجویان به منظور بررسی عوامل موثر بر تصمیمات آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
ترجمه مقدمه
آموزش معماری داخلی یک نوع آموزش آتلیه گرا است که در آن دانشجویان برای حل جنبه های فنی، اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژیکی مشکلات طراحی معماری داخلی آشنا می شوند و مهارت می یابند. با این حال، عمل طراحی، مشکل ارائه ایده ها در مورد تحلیل، سنتز، ارزیابی و راه حل است. Afacan (2012) اشاره می کند که هر پروژه آتلیه شامل مراحلی مانند مطالعه نمونه های قبلی، تحلیل فضایی، تحقیق فرم، انتخاب مصالح و تصمیم تکنیک های ساخت، تهیه نقشه های ارائه و مدل های سه بعدی است. تعامل بین هماهنگ کننده پروژه و دیگر دانشجویان پروژه در آتلیه، تمرینی را برای شرایط زندگی واقعی فراهم می کند. همانطور که Uluoğlu (2000) نشان می دهد، تسهیل آگاهانه یک آزمایش در آموزش طراحی مانع از فعالیت های حرفه ای از تصادفی بودن در آینده صورت می گیرد. به این معنا آتلیه طراحی یک تجربه قابل ملاحظه پیچیده و دشوار (ترسناک) است. در این تجربه تقاضا، از دانشجویان انتظار می رود که به طور همزمان دو کار را انجام دهند: طراحی و یادگیری برای طراحی. Sachs (1999) اشاره می کند که دانشجویان خاصی بدون مواجهه با هر مشکلی انتظاراتشان برآورده می شود، اما اکثریت باقی مانده با "گیر کردن" مواجه می شوند که حتی ممکن است منجر به پایان پروژه در مرحله تصمیم شود. این "گیر کردن" در مرحله طراحی، سخت ترین مرحله پروژه، که تصمیمات اصلی پروژه گرفته می شود، رخ می دهد. پس از بررسی فرآیند توسعه پروژه تجربه شده در آتلیه طراحی معماری داخلی، مشاهده شده است که این فرایند شامل سه مرحله؛ به نام تحقیق و برنامه ریزی، طراحی و ارائه است. دانشجویان روش های طراحی خود را در مرحله "طراحی" انتخاب می کنند، که آنها برای رسیدن به یک راه حل، بیشترین دشواری را دارند و باید تصمیمات اصلی در مورد پروژه را بگیرند. این روش های طراحی، یک نقشه راه برای دانشجویان ارائه می دهد و تصمیمات اصلی در این پروژه به وسیله گفتگو با هماهنگ کننده پروژه به بلوغ (کمال) می رسد (Kvan & Yunyan، 2005). این تصمیمات در مورد اصول "utilitas، ventas، firmitas"، که امروزه به عنوان عملکرد، فرم و ساخت و ساز، توسط نظریه پرداز معماری Vitrivius (2005) اشاره شده است. تصمیمات عملکرد و فرم در این قطعنامه ها (تصویب ها)، اولین و مهمترین گام مرحله طراحی هستند. در این زمینه، در حالی که بخش اول پژوهش، آموزش آتلیه طراحی را در معنای عمومی تعریف می کند، بخش دوم، روش های "استنتاجی" و "استقرایی" را که می توان در آتلیه طراحی معماری داخلی انجام داد، مطالعه می کند و می تواند دانشجویان را در تصمیم گیری در مورد عملکرد و فرم راهنمایی کند. بخش سوم، تصمیمات عملکرد و فرم دانشجویان را از طریق یک مطالعه موردی در دو آتلیه معماری طراحی داخلی که در آن روش های طراحی مورد استفاده قرار می گیرد تحلیل می کند و در مورد نتایج بررسی برای این دانشجویان به منظور تعیین عوامل موثر بر تصمیمات آنها بحث می شود.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  عوامل موثر بر عملکرد و فرم تصمیمات دانشجویان آتلیه طراحی معماری داخلی

چکیده انگلیسی

The design studio constitutes the core of interior architecture education. The purpose of this research is to discuss the factors influencing function and form decisions of students in design studio where the students encounter various obstacles in solution-seeking process for the design problem. The study primarily defines the educational approach of design studio and examines deductive and inductive design methods which guide students in their function and form decisions. The function and form decisions of students within two design studio case studies and a survey administered to these students are analyzed in order to discuss the factors influencing their decisions.