دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 61019
ترجمه فارسی عنوان مقاله

طرح ها، قمار و سابقه: برخی از عوامل در تخصص طراحی

عنوان انگلیسی
Schemata, gambits and precedent: some factors in design expertise
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
61019 2004 15 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Design Studies, Volume 25, Issue 5, September 2004, Pages 443–457

ترجمه کلمات کلیدی
شناخت طراحی، طراحی معماری، خلاقیت، دانش طراحی روانشناسی طراحی
کلمات کلیدی انگلیسی
design cognition; architectural design; creativity; design knowledge; psychology of design
ترجمه چکیده
این مقاله با ارائه برخی از مشکلات متدولوژیکی آغاز می شود و نتیجه گیری می کند که برای درک تخصص طراحی باید به این نکته توجه کنیم که چنین تمرینی شامل نقش تیم ها، ارتباطات و تجارب و درک مشترک است. این اهمیت تجربیات در زمینه تخصص را مورد بررسی قرار می دهد که متمرکز بر شیوه ذخیره شده در قالب اسکریپت های اپیزودهایی است که توسط متخصصان مورد استفاده قرار می گیرد تا موقعیت های طراحی را برای آن که گابیت ها در دسترس هستند شناسایی کنند. این مقاله شواهدی را از دادههای تجربی جدید درباره ادراک نقاشی با مصاحبه با طراحان متخصص و تحقیق در مورد تخصص از سایر زمینه های شناختی ترکیب می کند. این مقاله نتیجه میگیرد که تخصص تحقیق را نمی توان با در نظر گرفتن اقدامات به تنهایی درک کرد، اما تحقیقات ما نیاز به تمرکز بر روی ادراک و شناخت داشته و ما مجبور به بررسی مکالمات و خاطرات به اندازه نقشه ها هستیم.

چکیده انگلیسی

The paper begins by outlining some methodological problems, concluding that to understand design expertise we will need to recognise that such practice includes the roles of teams, communication and shared experiences and understandings. It explores the significance of experience in expertise focussing on the way precedent stored in the form of episodic schemata is used by experts to recognise design situations for which gambits are available. The paper combines evidence from new empirical data on the perception of drawings with interviews with expert designers and research on expertise from other cognitive fields. The paper concludes that design expertise cannot be understood by studying actions alone but that our research needs to concentrate on perception and recognition and that we will have to examine conversations and memories as much as drawings.