مقالات ISI خودارائه گری : 123 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی

آشنایی با موضوع
مقصود از خودارائه گری تلاش فرد برای ارائة تصویر مطلوب از خود از طریق انتخاب یا حذف فعالانة برخی ابعاد خود به منظور ایجاد برداشت مطلوب در نزد دیگران است. اغلب مردم ترجیح میدهند که با افراد جذاب سروکار داشته باشند و جذاب جلوه کنند، بنابراین، به طور معمول به سختی تلاش می کنند که برداشت های دیگران از خود را به خوبی مدیریت کنند. این پدیده، مدیریت برداشت یا خود ارائه گری نامیده می شود.
در این صفحه، تعداد 123 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع خودارائه گری آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.

How consumers' need for uniqueness, self-monitoring, and social identity affect their choices when luxury brands visually shout versus whisper

I know you expect me to favor my ingroup: Reviving Tajfel's original hypothesis on the generic norm explanation of ingroup favoritism

An evaluation of involving family caregivers in the self-care of heart failure patients on hospital readmission: Randomised controlled trial (the FAMILY study)

Personality and performance in real-world competitions: Testing trait activation of fear of negative evaluation, dispositional reinvestment, and athletic identity in the field

A brief psychological intervention to reduce repetition of self-harm in patients admitted to hospital following a suicide attempt: a randomised controlled trial

Measuring non-cognitive predictors in high-stakes contexts: The effect of self-presentation on self-report instruments used in admission to higher education

The reciprocal associations between sharing alcohol references on social networking sites and binge drinking: A longitudinal study among late adolescents

Cross-cultural narcissism on Facebook: Relationship between self-presentation, social interaction and the open and covert narcissism on a social networking site in Germany and Russia