مقالات ISI حافظه اپیزودیک(رویدادی) : 180 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی

آشنایی با موضوع
حافظه اپیزودیک شامل خاطرات گذشته اى است که در یک مکان و زمان خاص براى یک فرد روى داده است. منظور از حافظه رویدادی خاطرات ما از تجارب شخصی خودمان است نوعی فیلم ذهنی از آنچه دیده ایم یا شنیده ایم. اطلاعات مربوط به رویدادها و اپیزودهای از لحاظ زمانی موقت و روابط بین آنها را گرفته و ذخیره می کند. لذا خاطره یک تجربه خاص دیدن دریا، رفتن به یک رستوران خوب چینی رویدادهای اپیزودیک ـ حافظه را تشکیل می دهند. به سخن دیگر حافظه رویدادی شامل اتفاقاتی است که در زندگی ما رخ داده و به زمان و مکان خاصی وابسته اند. حافظه اپیزودیک کاملاً مستعد تغییر و از دست رفتن است اما شکل دهی بر اساس بازشناسی رویدادهایی )مثلاً مردم و مکانهایی که فرد در گذشته با آن مواجه شده است نقش مهمی به عهده دارد این خاطرات فاقد چنان ساختار رسمی است که ما به دیگر اطلاعات یعنی آنها که در حافظه معنایی ذخیره می گردند تحمیل می کنیم.
در این صفحه، تعداد 180 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع حافظه اپیزودیک(رویدادی) آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.

Theory driven rehabilitation of executive functioning: Improving planning skills in people with traumatic brain injury through the use of an autobiographical episodic memory cueing procedure

Evidence for asymmetric frontal-lobe involvement in episodic memory from functional magnetic resonance imaging and patients with unilateral frontal-lobe excisions